advertise

معرفی کود ریک امین

ریک آمین پودری دارای  ۸۵% آمینو اسید و نیتروژن می باشد. این محصول در شرکت جاست گرین اسپانیا ساخته شده و علاوه بر افزایش مقاومت در برابر برخی آفات و بیماری ها، بر روی افزایش مقابله با شرایط تنش در گیاهان متمرکز شده است. اسیدهای آمینه به عنوان ترکیبات اصلی در تولید پروتئین ها شناخته می شوند و همچنین در ساختار برخی از ترکیبات نیتروژن دار همچون اسیدهای نوکلئیک نقش دارند. اسیدهای آمینه آزاد بهترین نوع اسید آمینه قابل استفاده در صنعت کشاورزی هستند که مهمترین ویژگی آنها جذب سریع توسط گیاه می باشد. اسیدهای آمینه آزاد موجود در ریک آمین از منشاء گیاهی بوده


گل استایل

میزان مصرف ریک امین

میزان مصرف ریک آمین در محصولات مختلف متفاوت است .
برای استفاده از این محصول برای محصولاتی از جمله غلات -سیب زمینی-درختان میوه-صیفی جات به صورت محلول پاشی باید ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم در ۱۰۰۰ لیتر آب حل کرد و سپس  آن را به صورت محلول پاشی استفاده نمود.
مصرف این کود در طول فصل رشد به صورت ۱ الی ۲ مرتبه زمانی که اولین گره روی ساقه مشاهده شد باید بعد از هرگونه تنش محیطی استفاده شود.
هر ۱۰ تا ۱۵ روز یکبار :
(زمان تشکیل ساقه های زیرزمینی )
( زمان پیش از گلدهی تا آغاز رنگ گیری میوه)
(در طول دوره رشد)

اسید آمینه ریک آمین

Array

نقش اسید‌های آمینه در افزایش مقاومت گیاه به استرس محیطی

اسیدهای آمینه می‌توانند نقش مهمی در افزایش مقاومت گیاه نسبت به شرایط غرقابی، آفات و بیماری‌ها و آلودگی هوا داشته باشند. نحوه مصرف این کود به صورت محلول‌پاشی می‌باشد یعنی اسیدهای آمینه به طور مستقیم بر روی برگ‌های گیاه قرار می‌گیرند و منجر به افزایش تاب‌آوری گیاه و کنترل روزنه‌های هوایی و آبی آن می‌شوند. به طور مثال اسید آمینه آلانین در ساخت کلروفیل و تنظیم روزنه‌های هوایی و گرده‌افشانی نقش دارد. تنظیم روزنه‌های هوایی در شرایط خشکی اهمیت فراوانی دارد به طوریکه گیاه می‌تواند در شرایط خشکی و دمای بالا با بستن روزنه‌های هوایی از تبخیر آب جلوگیری کند و از خود در مقابل خشکی محافظت کند. بسیاری از آمینو اسیدهای دیگر نیز نقش‌های مشابهی دارند. تعدادی از آن‌ها در افزایش مقاومت گیاه به شوری و خشکی نقش دارند و تعدادی نیز در سنتز قسمت‌های مهم در گیاه مانند کلروفیل و کلروپلاست نقش دارند که به طور مستقیم در افزایش رشد گیاهان موثر هستند. کود اسید آمینه ریک آمین می‌تواند با تامین درصد بالایی از آمینواسیدهای مورد نیاز گیاه از منابع ارگانیک گیاهی از آن در برابر شرایط استرس محیطی محافظت کرده و منجر به افزایش رشد گیاهان و بازدهی مزرعه شما شود.

گل استایل

ارزان ترین محصولات

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.