advertise

چالکود درختان میوه

چالکود درختان میوه

فروش ویژه کودهای گل استایل

مازندران

کود سه بیست پودری | --۴۷۰

کود NPK ۲۰-۲۰-۲۰ ایرانی

افزایش ریشه دهی گیاه، بهبود کیفیت محصول
تخفیف ویژه
۱,۶۴۸,۳۵۰ تومان
۱,۶۶۵,۰۰۰ تومان
۱%
از ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان - ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۲
اهواز
کود مایع جلبک دریایی برای گیاهان سمی نیست. این کود یک کود ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود.
زیر قیمت بازار
۵۲۹,۲۰۰ تومان
۵۴۰,۰۰۰ تومان
۲%
منقضی شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۲
فروش فوری
اصفهان، بزرگمهر

کود گرانول ریکوتک ۱۷ - ۱۲ - ۱۲ بیگ کراپس اسپانیا،

کود گرانول ریکوتک ۱۷ - ۱۲ - ۱۲ بیگ کراپس اسپانیا،

این کود حاوی فسفر، به توسعه سیستم ریشه و جذب مواد غذایی کمک می‌کند.
فروش ویژه
  • اسپانیا
  • کیسه
  • از۲۵ تا ۵۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
از ۹۶۹,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
سراسر کشور
اسید هیومیک یک ماده آلی قهوه ای رنگ است که از باقیمانده گیاهان مدفون در خاک استخراج می گردد. از این کود برای افزایش حجم گیاهان و تقویت ریشه آن‌ها برای جذب مواد مغذی به خصوص در خاک‌های آهکی و قلیایی استفاده می‌شود. اسید هیومیک در سه حالت پودری٬ گرانول و اسید هیومیک مایع موجود است.
ضمانت اصالت کالا
۹۷۷,۰۶۰ تومان
۹۹۷,۰۰۰ تومان
۲%
از ۹۹۰,۰۰۰ تومان - ۹۶۵,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۵
اصفهان

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۵۳۶

کود محرک رشدجلبک دریایی آلگاریک

کود جلبک دریایی پودری دارای فواید متعددی برای گیاهان است، از جمله: * افزایش رشد گیاهان * بهبود کیفیت محصول * افزایش مقاومت گیاهان در برابر بیماری‌ها و آفات * بهبود عملکرد ریشه‌ها * بهبود ساختار خاک
تحویل استان اصفهان رایگان
۷۶۰,۳۲۰ تومان
۷۹۲,۰۰۰ تومان
۴%
از ۷۸۰,۰۰۰ تومان - ۷۹۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۲۴
اصفهان

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۲۰

جلبک دریایی با خلوص بالا

مقدار کود جلبک دریایی که باید استفاده کنید به نوع گیاه، سن گیاه و شرایط رشد گیاه بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقدار مصرف کود مایع جلبک دریایی، می‌توانید به برچسب محصول یا دستورالعمل‌های تولیدکننده مراجعه کنید.
تحویل استان اصفهان رایگان
۱,۲۱۷,۷۰۰ تومان
۱,۲۳۰,۰۰۰ تومان
۱%
از ۱,۲۲۰,۰۰۰ تومان - ۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان
منقضی شده در: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
فروش فوری
اصفهان، شیخ صدوق

کود مایع فورنوترینت پتاس بالا داتیس، ۵ لیتری

کود مایع فورنوترینت پتاس بالا داتیس، ۵ لیتری

این کود با فرمولاسیون متوازن از نیتروژن (۲۰٪)، فسفر (۲۰٪) و پتاسیم (۲۰٪) برای تغذیه مناسب گیاهان در تمام مراحل رشد آنها طراحی شده است.
فروش ویژه
  • گل استایل
  • گالن
  • از ۱۰لیتر به بالا
  • مایع
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
اصفهان

کود سه بیست پودری | --۳۳۲

کود سه بیست پودری

کودی کامل مناسب برای بهبود رشد رویشی درختان میوه، سبزی و صیفی‌جات و مزارع. نیتروژن این محصول به سه فرم اوره، نیترات و آمونیوم بوده و گیاهان قادر خواهند بود فرم نیتروژن موردنیاز خود را به‌راحتی جذب نمایند.
ضمانت اصالت کالا
۳,۹۸۴,۷۵۰ تومان
۴,۰۲۵,۰۰۰ تومان
۱%
از ۴,۰۹۸,۰۰۰ تومان - ۴,۰۵۸,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کیفیت تضمینی
یزد

فول اف روی منگنز داتیس

فول اف روی منگنز داتیس

این کود به گیاهان انرژی لازم را فراهم می‌کند و رشد بهینه آنها را تضمین می‌کند.
ارسال رایگان
  • گل استایل
  • گالن
  • ۲۰ لیتر
  • مایع
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
یزد
کود هیومیک اسید یکی از کودهای آلی است. استفاده از این کود در کشاورزی برای کاهش آلودگی محیط‌زیست، افزایش بهره‌وری و کیفیت محصولات و بهبود سلامت گیاهان مفید است
دارای سریع ترین زمان ارسال
۹۴۸,۶۶۰ تومان
۹۷۸,۰۰۰ تومان
۳%
از ۹۷۵,۰۰۰ تومان - ۹۵۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۵
یزد

قیمت کود هیومیک اسید پودری | --۵۲۹

کود اسید هیومیک پودری

کود هیومیک اسید در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توان با توجه به کشت و نیاز خود، اقدام به خرید آن‌ها نمود. از انواع این کود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: اسید هیومیک پرک اسید هیومیک پودری اسید هیومیک مایع اسید هیومیک گرانول
ارسال بالای ۱۰۰ لیتر رایگان
۱۶۶,۶۰۰ تومان
۱۷۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۱۸۰,۰۰۰ تومان - ۱۶۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۲۳
شیراز
این کود در کشور آمریکا تولید شده و با بسته بندی کاربردی در دسترس کشاورزان و باغداران قرار می‌گیرد. در تولید این کود آمریکایی از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود و تمامی کودهای برند شوک از جمله کود سه بیست به صورت نانو ساخته شده و به همین دلیل رقیق بودن و درصد خلوص بالا از خصوصیات آن است.
ضمانت اصالت کالا
۴۳۲,۰۰۰ تومان
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۴%
از ۴۵۰,۰۰۰ تومان - ۴۷۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
بندرانزلی

ریک امین پودری پودری | --۵۵۲

آمینو اسید پودری

آمینو اسید برای گیاهان را می‌توان مستقیماً به برگ اعمال کرد. این روش به تغذیه برگی معروف است. کود رقیق شده آمینو اسید را روی شاخ‌وبرگ اسپری کنید و مطمئن شوید که هر دو سطح بالایی و پایینی برگ‌ها به کود آغشته شده‌اند.
بهترین برند
۷۴۴,۸۰۰ تومان
۷۶۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۱۸۰,۰۰۰ تومان - ۱۶۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۲۴
کیفیت تضمینی
اصفهان، امام خمینی

هیومیک اسید پودری نوبل، ۱ کیلوگرمی

هیومیک اسید پودری نوبل، ۱ کیلوگرمی

استفاده مداوم از این کود به بهبود ساختار و بافت خاک کمک می‌کند و تراکم آن را افزایش می‌دهد.
فروش ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
از ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۸/۱۳
مشهد

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۵۰۶

کود عصاره جلبک دریایی ZENITH

کود پودری جلبک دریایی را می‌توان به دو روش محلول‌پاشی و مصرف خاکی استفاده کرد. در روش محلول‌پاشی، کود را با آب رقیق کرده و سپس بر روی برگ‌ها یا خاک گیاهان اسپری می‌کنند. در روش مصرف خاکی، کود را به خاک اضافه می‌کنند.
ضمانت اصالت کالا
۱,۰۳۰,۰۰۰ تومان
از ۱,۰۲۰,۰۰۰ تومان - ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۸

از مهم ترین و ضروری ترین اقدامات زمستانه برای درختان، چالکود اصولی و حرفه ای برای آنها است. در این مقاله تصمیم داریم تمامی نکات مربوط به چالکود رابه شما آموزش دهیم.متاسفانه خاک اکثر مناطق ایران از نظر کشاورزی فقیر است و عناصر غذایی کمی دارد و به دلیل کشت و کار غیر اصولی در سالیان اخیر این امر تشدید شده است. پس اگر بخواهیم که از این خاک برای پرورش گیاهان مختلف استفاده کنیم باید خاک را اصلاح کنیم و عناصر مورد نیاز را تامین کنیم.که اولین را استفاده از کود برای تقویت خاک می باشد.مجموعه گل استایل با برخورداری از سال ها تجربه به انواع کود در تنوعی بینظیر اعم از کود میکرو، کود گیاهان خانگی و آپارتمانی و ... میپردازد.شما میتوانید برای مشاهده و خرید انواع کود به فروشگاه این مجموعه مراجعه فرمائید.


چالکود چیست؟ | گل استایل

چالکود چیست؟

چالکود یک نوع روش کوددهی است که برای انواع درختان میوه و زینتی استفاده میشود. با این روش میتوان انواع عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را در دسترس ریشه قرار داد. این روش کوددهی باعث رشد ریشه، رشد رویشی، تقویت عمومی درخت و افزایش تناژ و بهبود کیفیت میوه ها شده و همچنین بافت خاک را اصلاح و تقویت میکند.
بسته به اینکه چه موادی برای چالکود استفاده میشود میتوان درخت را نسبت به انواع آفات و بیماری ها مقاوم کرد و خیلی از مشکلات درختان خود به خود حل میگردد. پس تا اینجا فهمیدیم که چالکود برای درختان فوق العاده مهم و ضروریست.


بهترین زمان چالکود

بهترین زمان برای انجام چالکود پایان فصل خواب درختان و قبل از بیدار شدن ان ها است و در اکثر مناطق ایران مصادف با دی و بهمن ماه می شود. و توجه داشته باشید که در اولین آبیاری پس از انجام چالکود باید از حجم آب زیادی به همراه هیومیک اسید استفاده کنید. به این معنی که آبیاری غرقاب باشد تا عناصر کاملا حل شود.


روش چالکود

روش چالکود نیز به این صورت است که شما در یک سوم انتهایی سایه انداز درخت که ریشه های مویین و جاذب انجا هستند ۲ تا ۴ چاله بسته به اندازه و سن درخت حفر میکنید. عمق چاله ها با توجه به اینکه ریشه های درخت عمیق یا سطحیست حدودا باید ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد. مثلا برای درخت پسته که ریشه های عمیقی دارد، طبیعتا چاله ها باید عمیق تر باشند . اگر فاصله درختان نزدیک به هم است میتوان بین هر دو درخت یک چاله مشترک حفر کنید.
برای درختانی که با کانال و جوی آبیاری میشود بهتر است که بجای چالکود، از کانال کود استفاده شود . یعنی اینکه یک لایه کود کف کانال های آبیاری ریخته شده و روی آن با خاک پر گردد. بهتر است که کود را سطحی روی خاک نریزین زیرا باعث میشود که کود با آب آبیاری جا به جا شده و روی سطح خاک اکسید گردد و از بین برود و چون روی سطح خاک هم هست به راحتی توسط ریشه جذب نمیشود.

بهترین ترکیب برای چالکود درختان میوه

عناصر چالکود

اولین و قدیمی ترین ماده ای که در چالکود استفاده میشود کود حیوانی است. کود حیوانی با داشتن درصد نیتروژن بالا به رشد رویشی و برگدهی و تقویت کلی درخت کمک کرده ولی به شرطی که کاملا کمپوست شده باشد. مقدار مصرفی کود حیوانی بسته به سن و اندازه درخت از ۵ کیلو گرم به بالا به ازای هر درخت استفاده میگردد. در صورتی که کود حیوانی مناسب را نتوان تهیه کرد یا به دلایل مختلف مثل علف هرز و آلودگی نمیخواهید از کود حیوانی در ترکیب چالکود استفاده کنید میتوان از کودهای اوره به مقدار کم در مخلوط چالکود با بقیه کودها جهت تامین نیتروژن مورد نیاز گیاه استفاده کنید.
عنصر پر مصرف و مهم بعدی که باید داخل چالکود استفاده شود فسفر است و بهترین کودهای قابل استفاده سوپر فسفات تریپل یا ساده و یا دی آمونیوم فسفات است که کاملا فسفر مورد نیاز درخت را تامین میکند. پتاسیم عنصر بعدیه که برای گلدهی و میوه دهی درخت در سال آینده در چالکود استفاده میشود و بهترین فرم ان سولفات پتاسیم به فرم گرانول یا سنگی است.
به این نکته توجه داشته باشید که تمامی کودهایی که داخل چالکود استفاده میکنید بهتر است به فرم گرانول باشند. کودهای گرانول را کودهای کُند رها میگویند. دلیلش این است که این مدل کودها تمامی عناصر را به یکباره در اختیار گیاه قرار نمیدهند و چون گرانول هستند با یکبار آبیاری کاملا داخل آب حل نمیشوند و به مرور زمان طی چندین ماه درخت را تغذیه میکنند.


عناصر ثانویه مورد نیاز چالکود

خب تا اینجای کار سه عنصر اصلی مورد نیاز درختان یعنی نیتروژن، فسفر و پتاسیم را اضافه کردیم و نوبت به عناصر ثانویه مثل گوگرد است. گوگرد علاوه بر تقویت و تغذیه گیاه، با اسیدی کردن خاک جذب عناصر را از خاک افزایش داده و بهترین فرم ان گوگرد معدنی است.
هیومیک اسید نیز کودی است که در جذب عناصر، مقاوم کردن درخت و اصلاح بافت خاک بسیار تاثیر دارد و بهتر است به فرم گرانول به ترکیب اضافه شود. برای تامین عناصر میکرو هم بهتر است از انواع کودهای سولفاته مثل: سولفات منیزیوم، سولفات آهن، سولفات منگنز، سولفات روی و اسید بوریک استفاده کنید. مقادیر مورد نیاز ازین کودها بسته به سن درخت و نوع درخت و کمبود هایی که در خاک منطقه وجود دارد متفاوت است و توصیه ما این است که اول آزمایش خاک انجام دهید و بعد ترکیب کودی چالکود را تهیه کنید.

عناصر چالکود | گل استایل

خرید انواع کود با بهترین قیمت در گل استایل

فروشگاه گل استایل با برخورداری از سال ها تجربه به عرضه انواع کود با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت میپردازد. این مجموعه همواره در تلاش بوده تا با به کارگیری نیروهای متخصص و مجرب بهترین محصولات را خدمت مشتریان عزیز عرضه نماید.شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع کود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.