advertise

چالکود درختان میوه

چالکود درختان میوه

فروش ویژه کودهای گل استایل

کیفیت تضمینی
اصفهان، امام خمینی

هیومیک اسید پودری نوبل، ۱ کیلوگرمی

هیومیک اسید پودری نوبل، ۱ کیلوگرمی

استفاده مداوم از این کود به بهبود ساختار و بافت خاک کمک می‌کند و تراکم آن را افزایش می‌دهد.
فروش ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
از ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۸/۱۳
اصفهان
آمینو اسید ها واحد های تشکیل دهنده پروتئین هستند. کود آمینو اسید نوعی کود ارگانیک و طبیعی است که کمبود های نیتروژن، نیترات، آمونیوم و اوره خاک را برطرف میکند. گیاهان آمینو اسید ها را از کربن، هیدروژن و اکسیژن تولید میکنند اما نیاز های آمینو اسیدی ضروری توسط کود آمینو اسید به دست می آید. آمینو اسید ها میتوانند فرآیند های متابولیکی گیاهان را تحت تاثیر قرار دهند و با افزایش متابولیسم سلولی باعث افزایش کیفیت محصولات میشوند.
بهترین کیفیت
۷۲۳,۸۰۰ تومان
۷۷۰,۰۰۰ تومان
۶%
از ۱,۰۸۵,۰۰۰ تومان - ۱,۰۵۵,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۲۷
اصفهان

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۲۰

جلبک دریایی با خلوص بالا

مقدار کود جلبک دریایی که باید استفاده کنید به نوع گیاه، سن گیاه و شرایط رشد گیاه بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقدار مصرف کود مایع جلبک دریایی، می‌توانید به برچسب محصول یا دستورالعمل‌های تولیدکننده مراجعه کنید.
تحویل استان اصفهان رایگان
۱,۲۱۷,۷۰۰ تومان
۱,۲۳۰,۰۰۰ تومان
۱%
از ۱,۲۲۰,۰۰۰ تومان - ۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان
منقضی شده در: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
پرداخت درب منزل
اصفهان، شیخ صدوق

کود مایع مگفوز لبوسل آلمان

کود مایع مگفوز لبوسل آلمان

کود مگفوز از شرکت لبوسل آلمان دارای مقادیر زیادی منیزیوم است که نیاز گیاه را کاملا برطرف میکند. این کود علاوه بر منیزیوم دارای نیتروژن و فسفر نیز هست که در رشد گیاه و ریشه تاثیر بسزایی دارند. منیزیوم با علامت شیمیایی Mg از عناصر ثانویه مورد نیاز گیاهان است. نقش این عنصر در گیاهان شامل دخالت در ساخت روغن های گیاهی، ساخت کلروفیل و سبزینگی گیاهان، تنظیم جذب فسفرو انتقال به دانه گیاه و تولید هیدروکربنها و مواد قندی و رنگ گیری میوه است. از علائم کمبود منیزیوم در گیاهان میتوان به زردی برگ ها اشاره کرد که در ابتدا برگ های مسن و سپس برگ های جوان دچار این عارضه خواهند شد. علائم کمبود آن تا حدودی شبیه به کمبود آهن است و برگ ها زرد شده اما رگبرگ سبز میماند و تنها تفاوت این است که کمبود منیزیوم از برگ های قدیمی آغاز میشود اما کمبود آهن از برگ های جدید آغاز میگردد. برای درختان میوه بهتر است دو نوبت در سال در اوایل فصل رشد این کود روی درختان اسپری شود.
تخفیف ویژه
  • آلمان
  • کیسه
  • از۱۰لیتر تا ۱۰۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۵
گرگان

قیمت کود هیومیک اسید مایع | --۵۲۶

کود اسید هیومیک مایع ریکومکس

ترکیبات کود کشاورزی هیومیک اسید نیتروژن؛ فسفر؛ گوگرد؛ کلسیم؛ منیزیم؛ ازت؛ مس؛ روی؛ پتاسیم.
تخفیف ویژه
۴۵۵,۴۰۰ تومان
۴۶۰,۰۰۰ تومان
۱%
از ۴۶۰,۰۰۰ تومان - ۴۷۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۲۳
اراک
کود آمینو اسید نوعی کود، حاوی اسیدهای آمینه ضروری گیاهان است. آمینو اسیدها ترکیبات آلی هستند که برای رشد و نمو گیاه ضروری هستند. آنها بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها هستند و نقش مهمی در فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف گیاهان دارند.
ارسال سریع
۷۲۲,۰۰۰ تومان
۷۶۰,۰۰۰ تومان
۵%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۶
کیفیت تضمینی
شیراز

کود اکوا ۸-۸-۸ دریپ اوشن داتیس

کود اکوا ۸-۸-۸ دریپ اوشن داتیس

این محصول به رشد سریع برگ‌ها و ساقه‌ها کمک می‌کند و گلدهی و میوه‌دهی را تشویق می‌کند.
تخفیف پاییزه
  • گل استایل
  • ۵۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • مایع
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
قم

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۹۸

کود محرک رشد آلگاریک

کود پودری جلبک دریایی را می‌توان در طول سال استفاده کرد. با این حال، بهترین زمان استفاده از این کود در فصل رشد گیاهان است.
تخفیف ویژه
۷۵۲,۴۰۰ تومان
۷۹۲,۰۰۰ تومان
۵%
از ۷۸۰,۰۰۰ تومان - ۷۹۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
تهران
سرعت جذب بالا، حاوی عناصر ان پی کا، بالاترین میزان خلوص و کیفیت
دارای سریع ترین زمان ارسال
۳۸۳,۱۵۰ تومان
۳۹۵,۰۰۰ تومان
۳%
از ۳۹۲,۰۰۰ تومان - ۳۸۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
آذربایجان

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۹۱

کود محرک رشدجلبک دریایی آلگاریک

کود جلبک دریایی برای گیاهان سمی نیست. این کود یک کود ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود.
بهترین قیمت
۷۷۴,۲۰۰ تومان
۷۹۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۷۷۰,۰۰۰ تومان - ۷۹۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۵
تهران

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۵۰۸

کود ارگانیک و جلبک دریایی آلگاریک

کود پودری جلبک دریایی را می‌توان برای انواع گیاهان از جمله گیاهان زراعی، باغی، گلخانه‌ای و آپارتمانی استفاده کرد.
با بهترین کیفیت
۷۷۴,۱۸۰ تومان
۷۸۲,۰۰۰ تومان
۱%
از ۷۷۰,۰۰۰ تومان - ۷۹۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۸
کیفیت تضمینی
اصفهان، بزرگمهر

کود آهن ولگرو ماسو اسپانیا، ۱ کیلوگرمی

کود آهن ولگرو ماسو اسپانیا، ۱ کیلوگرمی

آهن ولگرو ویژگی‌ها و توصیه‌ها میکرو گرانول قابل حل در آب. پایدار در اسیدیته ۷/۵-۳/۵ که به سهولت جذب می‌گردد. قابل استفاده به صورت مصارف خاکی و کشت‌های هیدروپونیک. قابل استفاده به صورت مخلوط با کودهای مایع، اسید هیومیک (گروول) یا اسیدهای آمینه.
ارسال رایگان
  • از ۱۰ کیلوگرم تا ۱۰۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
از ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان - ۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۸/۱۰
پرداخت درب منزل
اصفهان، امام خمینی

کود ۱۰-۵۲-۱۰ سیکو SICO GREEN

کود ۱۰-۵۲-۱۰ سیکو SICO GREEN

کودی کامل با درصد بالای فسفر مناسب برای رشد ریشه‌ها و جذب بهتر سایر عناصر. نیتروژن این محصول به دو فرم اوره و نیترات بوده و گیاهان قادر خواهند بود فرم نیتروژن موردنیاز خود را به‌راحتی جذب نمایند. عناصر میکرو به‌صورت کلاته با EDTA بوده که سبب پایداری این عناصر در خاک می‌گردد. این کود را می‌توان به‌صورت محلول‌پاشی و آبیاری استفاده کرد.
ارسال رایگان
  • گل استایل
  • ایران
  • از ۲.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم
  • جامد
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۴
تهران

قیمت کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۳۱۶

کود مایع جلبک دریایی کلپاک

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان با سایر کودهای ارگانیک مانند کود کمپوست یا کود دامی استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با کودهای شیمیایی نیز استفاده کرد، اما بهتر است قبل از استفاده از این ترکیبات، با یک متخصص کشاورزی مشورت کنید.
زیر قیمت بازار
۷۵۰,۰۰۰ تومان
از ۷۰۰,۰۰۰ تومان - ۷۵۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
سراسر کشور
در فرآیند کود آبیاری، باید کود مایع آمینو اسید را همراه با سیستم آبیاری و در سیکل‌های منظم به مزارع کشاورزی تزریق نمایید. کودهای اسید آمینه معمولاً به شکل محلول هستند و باعث می‌شود به‌راحتی در آب آبیاری حل شده و توزیع شوند.
تحویل فوری
۷۲۰,۰۰۰ تومان
۷۵۰,۰۰۰ تومان
۴%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۶

از مهم ترین و ضروری ترین اقدامات زمستانه برای درختان، چالکود اصولی و حرفه ای برای آنها است. در این مقاله تصمیم داریم تمامی نکات مربوط به چالکود رابه شما آموزش دهیم.متاسفانه خاک اکثر مناطق ایران از نظر کشاورزی فقیر است و عناصر غذایی کمی دارد و به دلیل کشت و کار غیر اصولی در سالیان اخیر این امر تشدید شده است. پس اگر بخواهیم که از این خاک برای پرورش گیاهان مختلف استفاده کنیم باید خاک را اصلاح کنیم و عناصر مورد نیاز را تامین کنیم.که اولین را استفاده از کود برای تقویت خاک می باشد.مجموعه گل استایل با برخورداری از سال ها تجربه به انواع کود در تنوعی بینظیر اعم از کود میکرو، کود گیاهان خانگی و آپارتمانی و ... میپردازد.شما میتوانید برای مشاهده و خرید انواع کود به فروشگاه این مجموعه مراجعه فرمائید.


چالکود چیست؟ | گل استایل

چالکود چیست؟

چالکود یک نوع روش کوددهی است که برای انواع درختان میوه و زینتی استفاده میشود. با این روش میتوان انواع عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را در دسترس ریشه قرار داد. این روش کوددهی باعث رشد ریشه، رشد رویشی، تقویت عمومی درخت و افزایش تناژ و بهبود کیفیت میوه ها شده و همچنین بافت خاک را اصلاح و تقویت میکند.
بسته به اینکه چه موادی برای چالکود استفاده میشود میتوان درخت را نسبت به انواع آفات و بیماری ها مقاوم کرد و خیلی از مشکلات درختان خود به خود حل میگردد. پس تا اینجا فهمیدیم که چالکود برای درختان فوق العاده مهم و ضروریست.


بهترین زمان چالکود

بهترین زمان برای انجام چالکود پایان فصل خواب درختان و قبل از بیدار شدن ان ها است و در اکثر مناطق ایران مصادف با دی و بهمن ماه می شود. و توجه داشته باشید که در اولین آبیاری پس از انجام چالکود باید از حجم آب زیادی به همراه هیومیک اسید استفاده کنید. به این معنی که آبیاری غرقاب باشد تا عناصر کاملا حل شود.


روش چالکود

روش چالکود نیز به این صورت است که شما در یک سوم انتهایی سایه انداز درخت که ریشه های مویین و جاذب انجا هستند ۲ تا ۴ چاله بسته به اندازه و سن درخت حفر میکنید. عمق چاله ها با توجه به اینکه ریشه های درخت عمیق یا سطحیست حدودا باید ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد. مثلا برای درخت پسته که ریشه های عمیقی دارد، طبیعتا چاله ها باید عمیق تر باشند . اگر فاصله درختان نزدیک به هم است میتوان بین هر دو درخت یک چاله مشترک حفر کنید.
برای درختانی که با کانال و جوی آبیاری میشود بهتر است که بجای چالکود، از کانال کود استفاده شود . یعنی اینکه یک لایه کود کف کانال های آبیاری ریخته شده و روی آن با خاک پر گردد. بهتر است که کود را سطحی روی خاک نریزین زیرا باعث میشود که کود با آب آبیاری جا به جا شده و روی سطح خاک اکسید گردد و از بین برود و چون روی سطح خاک هم هست به راحتی توسط ریشه جذب نمیشود.

بهترین ترکیب برای چالکود درختان میوه

عناصر چالکود

اولین و قدیمی ترین ماده ای که در چالکود استفاده میشود کود حیوانی است. کود حیوانی با داشتن درصد نیتروژن بالا به رشد رویشی و برگدهی و تقویت کلی درخت کمک کرده ولی به شرطی که کاملا کمپوست شده باشد. مقدار مصرفی کود حیوانی بسته به سن و اندازه درخت از ۵ کیلو گرم به بالا به ازای هر درخت استفاده میگردد. در صورتی که کود حیوانی مناسب را نتوان تهیه کرد یا به دلایل مختلف مثل علف هرز و آلودگی نمیخواهید از کود حیوانی در ترکیب چالکود استفاده کنید میتوان از کودهای اوره به مقدار کم در مخلوط چالکود با بقیه کودها جهت تامین نیتروژن مورد نیاز گیاه استفاده کنید.
عنصر پر مصرف و مهم بعدی که باید داخل چالکود استفاده شود فسفر است و بهترین کودهای قابل استفاده سوپر فسفات تریپل یا ساده و یا دی آمونیوم فسفات است که کاملا فسفر مورد نیاز درخت را تامین میکند. پتاسیم عنصر بعدیه که برای گلدهی و میوه دهی درخت در سال آینده در چالکود استفاده میشود و بهترین فرم ان سولفات پتاسیم به فرم گرانول یا سنگی است.
به این نکته توجه داشته باشید که تمامی کودهایی که داخل چالکود استفاده میکنید بهتر است به فرم گرانول باشند. کودهای گرانول را کودهای کُند رها میگویند. دلیلش این است که این مدل کودها تمامی عناصر را به یکباره در اختیار گیاه قرار نمیدهند و چون گرانول هستند با یکبار آبیاری کاملا داخل آب حل نمیشوند و به مرور زمان طی چندین ماه درخت را تغذیه میکنند.


عناصر ثانویه مورد نیاز چالکود

خب تا اینجای کار سه عنصر اصلی مورد نیاز درختان یعنی نیتروژن، فسفر و پتاسیم را اضافه کردیم و نوبت به عناصر ثانویه مثل گوگرد است. گوگرد علاوه بر تقویت و تغذیه گیاه، با اسیدی کردن خاک جذب عناصر را از خاک افزایش داده و بهترین فرم ان گوگرد معدنی است.
هیومیک اسید نیز کودی است که در جذب عناصر، مقاوم کردن درخت و اصلاح بافت خاک بسیار تاثیر دارد و بهتر است به فرم گرانول به ترکیب اضافه شود. برای تامین عناصر میکرو هم بهتر است از انواع کودهای سولفاته مثل: سولفات منیزیوم، سولفات آهن، سولفات منگنز، سولفات روی و اسید بوریک استفاده کنید. مقادیر مورد نیاز ازین کودها بسته به سن درخت و نوع درخت و کمبود هایی که در خاک منطقه وجود دارد متفاوت است و توصیه ما این است که اول آزمایش خاک انجام دهید و بعد ترکیب کودی چالکود را تهیه کنید.

عناصر چالکود | گل استایل

خرید انواع کود با بهترین قیمت در گل استایل

فروشگاه گل استایل با برخورداری از سال ها تجربه به عرضه انواع کود با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت میپردازد. این مجموعه همواره در تلاش بوده تا با به کارگیری نیروهای متخصص و مجرب بهترین محصولات را خدمت مشتریان عزیز عرضه نماید.شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع کود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.