advertise

نحوه کود دادن به گیاهان آپارتمانی

نحوه کود دادن به گیاهان آپارتمانی

فروش ویژه کودهای گل استایل

فروش فوری
اصفهان، بزرگمهر

کود گرانول ریکوتک ۱۷ - ۱۲ - ۱۲ بیگ کراپس اسپانیا،

کود گرانول ریکوتک ۱۷ - ۱۲ - ۱۲ بیگ کراپس اسپانیا،

این کود حاوی فسفر، به توسعه سیستم ریشه و جذب مواد غذایی کمک می‌کند.
فروش ویژه
  • اسپانیا
  • کیسه
  • از۲۵ تا ۵۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
از ۹۶۹,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
شهرکرد
هیومیک اسید یکی از پرکاربردترین و مفیدترین کودها برای پرورش گیاهان به شمار می‌رود. استفاده از این کود به سبب فوایدی که برای گیاه و خاک دارد، میان کشاورزان و باغداران رواج گسترده‌ای پیدا کرده‌ است. این کود قهوه‌ای رنگ، در واقع از بقایای جانداران و گیاهان دفن شده در خاک تولید می‌شود. به بیان دیگر جانداران مدفون شده در زیر خاک بر اثر تغییرات شیمیایی و با گذشت میلیون‌ها سال، تبدیل به اسید هیومیک می‌شوند.
تخفیف ویژه
۶۳۱,۷۵۰ تومان
۶۶۵,۰۰۰ تومان
۵%
از ۶۸۲,۰۰۰ تومان - ۶۷۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
فروش فوری
اصفهان، امام خمینی

نوتری تک بردومیکس ۵ لیتری

نوتری تک بردومیکس ۵ لیتری

بردوفیکس نوتری تک، قارچ کش و باکتری کش حفاظتی و تماسی است که برای کنترل و درمان شانکر باکتریایی درختان میوه هسته ‌دار، بیماری لکه غربالی درختان میوه، پیچیدگی برگ هلو، گموز درختان میوه، پوسیدگی فیتوفترایی طوقه درختان هسته ‌دار و دانه ‌دار، شانکر سیتوسپورایی درختان میوه، شانکر باکتریایی لیموترش، آتشک درختان میوه دانه ‌دار، لکه‌ آجری بادام، آنتراکنوز گردو و … مورد استفاده قرار میگیرد. میزان مصرف بین ۵ تا ۱۰ لیتر در هزار لیتر آب توصیه می شود. سم بردوفیکس در تمام فصول سال قابل استفاده است.
فروش ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • گالن
  • مایع
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
سراسر کشور

قیمت کود سه بیست پودری | --۴۷۱

۲۰-۲۰-۲۰ Planta-Germany پودری

سرعت جذب بالا، حاوی عناصر ان پی کا، بالاترین میزان خلوص و کیفیت
دارای سریع ترین زمان ارسال
۳,۸۴۷,۵۰۰ تومان
۴,۰۵۰,۰۰۰ تومان
۵%
از ۴,۰۹۶,۰۰۰ تومان - ۴,۰۲۵,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۲
سراسر کشور
کود سه بیست سیکو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را با کیفیت زیاد در دسترس ریشه قرار می‌دهد و از این طریق به تنظیم سوخت و ساز گیاه کمک می‌کند. این کود به عنوان یک کود کامل شناخته می‌شود، چرا که حاوی مقدار مناسبی از هر سه عنصر غذایی اصلی است که گیاهان برای رشد سالم و بهبود عملکرد به آن‌ها نیاز دارند.
دارای سریع ترین زمان ارسال
۶,۰۷۶,۰۰۰ تومان
۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۶,۳۰۵,۰۰۰ تومان - ۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۹
پرداخت درب منزل
اصفهان، شیخ صدوق

کود پودری آهن کلاته اورال بلوروستر

کود پودری آهن کلاته اورال بلوروستر

آهن یک عنصر ضروری در رشد گیاهان است و نقش مهمی در ارتباط با تولید کلروفیل و انجام فرایند فتوسنتز ایفا میکند. در صورت کمبود آهن فرایند فتوسنتر در گیاه مختل شده و کلروز (زردی) در برگ ها پدیدار می شود . با توجه به اینکه کاربرد این عنصر برای حصول عملکرد بالا ضروری است آهن کلاته اورال به طور ویژه برای تامین آهن به شکلی کاملا قابل جذب تولید شده است
فروش فوق العاده
  • گل استایل
  • ایران
  • کیسه
  • از ۲.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۸
کرمانشاه

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۴۶

کود پودری عصاره جلبکی

مقدار کود جلبک دریایی که باید استفاده کنید به نوع گیاه، سن گیاه و شرایط رشد گیاه بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقدار مصرف کود مایع جلبک دریایی، می‌توانید به برچسب محصول یا دستورالعمل‌های تولیدکننده مراجعه کنید.
ارسال فوری
۱,۰۵۹,۳۰۰ تومان
۱,۰۷۰,۰۰۰ تومان
۱%
از ۱,۰۲۰,۰۰۰ تومان - ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۵
شیراز

قیمت کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۴۰۴

کود ولگرومار ماسو اسپانیا

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان به دو روش محلول‌پاشی و مصرف خاکی استفاده کرد. در روش محلول‌پاشی، کود را با آب رقیق کرده و سپس بر روی برگ‌ها یا خاک گیاهان اسپری می‌کنند. در روش مصرف خاکی، کود را به خاک اضافه می‌کنند.
با بهترین کیفیت
۶۰۸,۰۰۰ تومان
۶۴۰,۰۰۰ تومان
۵%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱
کیفیت تضمینی
اصفهان، بزرگمهر

کود پودری ریکو میک میکس ۴۶۴ اسپانیا کمپلکس میکرو ریزمغذی

کود پودری ریکو میک میکس ۴۶۴ اسپانیا کمپلکس میکرو ریزمغذی

یک کود اقتصادی میکس کامل از عناصر ریزمغذی کلات شده از شرکت ریکواسپانیا با کیفیت بسیار بالا و میزان مصرف کم
تخفیف پاییزه
  • کیسه
  • از ۲.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
فروش فوری
اصفهان، شیخ صدوق

کود مایع فورنوترینت پتاس بالا داتیس، ۵ لیتری

کود مایع فورنوترینت پتاس بالا داتیس، ۵ لیتری

کود فورنوترینت پتاس بالا از شرکت سبز محصول داتیس از جمله کودهای کامل با عناصر میکرو و ماکرو هست. پتاسیم با نماد K از جمله عناصر پر مصرف توسط گیاهان است. این عنصر به صورت طبیعی داخل خاک وجود دارد. اما برداشت های زیاد و کشاورزی غیر اصولی باعث شده که کمبود این عنصر در خاک در موارد بسیاری به وضوح دیده شود.
ارسال رایگان
  • گل استایل
  • ایران
  • از ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
از ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۱
کیفیت تضمینی
اصفهان، امام خمینی

هیومیک اسید پلنت چویس آمریکا، ۱ کیلوگرمی

هیومیک اسید پلنت چویس آمریکا، ۱ کیلوگرمی

بهبود ساختار و اصلاح بافت خاک با تیره کردن خاک جذب انرژی خورشید را افزایش می دهد. افزایش ریشه زایی گیاهان کمک به دسترسی بیشتر گیاهان به مواد آلی و عناصر غذایی موجود در خاک کمک به مقاومت گیاهان و درختان را در برابر تنش های محیطی مانند شوری خاک و خشکی افزایش عملکرد و کمیت و کیفیت محصولات
فروش ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • کیسه
  • از ۲.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم
از ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان - ۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۸/۱۳
اهواز
کود مایع جلبک دریایی برای گیاهان سمی نیست. این کود یک کود ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود.
زیر قیمت بازار
۵۲۹,۲۰۰ تومان
۵۴۰,۰۰۰ تومان
۲%
منقضی شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۲
کرمانشاه

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۶۳

کود عصاره جلبک دریایی آلگاریک ریکو

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان با سایر کودهای ارگانیک مانند کود کمپوست یا کود دامی استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با کودهای شیمیایی نیز استفاده کرد، اما بهتر است قبل از استفاده از این ترکیبات، با یک متخصص کشاورزی مشورت کنید.
تخفیف ویژه
۷۷۴,۲۰۰ تومان
۷۹۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۷۷۰,۰۰۰ تومان - ۷۹۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
قم

قیمت کود سه بیست پودری | --۳۴۱

کود بلوروستر پودری

کود ۲۰-۲۰-۲۰ مواد مغذی مورد نیاز باغ و زمین کشاورزی شما را تامین می‌کند و سبب افزایش چشم‌گیر کیفیت و تناژ محصولات می‌شود.
تحویل فوری
۱,۵۸۱,۷۵۰ تومان
۱,۶۶۵,۰۰۰ تومان
۵%
از ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان - ۱,۴۸۵,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۱
شیراز

کود هیومیک اسید پودری | --۲۴۲

کود هیومیک اسید پودری هیومی سان

کود هیومیک اسید (Humic Acid) یک ماده آلی تیره رنگ با خاصیت آنتی‌اکسیدانی است که از ضایعات گیاهی و حیوانی تولید می‌شود. این ماده یکی از اجزای اساسی خاک به شمار می‌رود و باعث بهبود تخلخل خاک، افزایش میزان تهویه، افزایش نفوذپذیری و افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک می‌شود. علاوه بر آن، اسید هیومیک باعث افزایش جذب عناصر غذایی توسط گیاه و بهبود کیفیت و مقاومت گیاه در برابر بیماری‌ها و آفات نیز می‌شود.
ارسال فوری
۶۵۴,۷۵۰ تومان
۶۷۵,۰۰۰ تومان
۳%
از ۶۸۵,۰۰۰ تومان - ۶۶۵,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۵

نگهداری و مراقبت از گیاهان آپارتمانی

زمانی که صحبت از نگهداری و مراقبت از گیاهان آپارتمانی می رسد، عوامل بسیاری هستند که در سلامت گیاهان و رشد و تراوت آنها تاثیر زیادی دارند. از جمله این عوامل می توان به نور مناسب و کافی، خاک مناسب و غنی، آبیاری درست و اصولی و نهایتا تغذیه و تامین عناصر مورد نیاز اشاره کرد. گیاهان برای حفظ شادابی و سرزندگی نیاز به تغذیه و کود دهی دارند. بسیاری از افراد تصور می کنند که منظور از کود همان خاک هاییست که برای تقویت گیاهان استفاده می شود. این تفکر پر بی راه هم نیست و برای تقویت گیاهان می توان از انواع خاک های غنی از جمله کود آلی و حیوانی، ارگانیک و محرک رشد و انواع کمپوست ها مانند ورمی کمپوست اشاره کرد.با مجموعه گل استایل در ادامه همراه باشید تا به بررسی بیشتر این موضوعات بپردازیم.


اهمیت استفاده از کود برای گیاهان آپارتمانی | گل استایل

اهمیت استفاده از کود

استفاده از این کود ها داخل خاک گلدان گیاهان شما را در تامین انواع مواد مورد نیاز خودشان کمک کرده و این عناصر را در دسترس ریشه قرار می دهند. نکته مورد توجه این است که خاک گلدان محدود است و این عناصر موجود در خاک به مرور زمان با آبیاری های مداوم شسته شده و از بین می روند. روند باز گردانی و بازسازی عناصر موجود در خاک توسط میکروارگانیسم های موجود در خاک انجام می شود. میکروارگانیسم های مفید موجود در خاک به دلیل محدود بودن خاک گلدان به مرور زمان کم جمعیت شده و در زمان محدود امکان بازسازی خاک را ندارند. با رشد و نمو گیاه، عناصر موجود در خاک توسط گیاه مصرف شده و گیاه دچار کمبود میگردد.
از لحاظ گیاهپزشکی تعویض خاک در فاصله زمانی کوتاه باعث می شود که گیاهان تحت تنش جابه جایی قرار گیرند و مرتبا به ریشه آنها آسیب های جدی وارد شود. این اتفاق در گیاهان حساسی مانند بنجامین، شفلرا، کورتون، بابا آدم و ... بیشتر اتفاق می افتد و گیاه بعد از مدتی ضعیف شده و کاملا از بین می رود.

راه حل مناسب برای تامین عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان چیست؟

نحوه کود دادن به گیاهان آپارتمانی برای انواع گیاهان متفاوت است. انتخاب صحیح نوع کود برای گیاهان یکی از سخت ترین مراحل در فرآیند پرورش گیاهان می باشد. کودها در نوع ترکیب، مواد معدنی و نحوه تولید متفاوت می باشند. برخی از کودها برای گیاهان برگ دار و برخی دیگر برای پرورش گل ها و درختان میوه مناسب اند. برای تشخیص کود مناسب، در ابتدا باید نیاز گیاه شناسایی شده و سپس نمونه مناسب از این محصول را تهیه و مورد استفاده قرار داد. فاکتورها و عوامل زیادی در این امر دخیل هستند که آشنایی با آن ها می تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند. بسیاری از افراد اغلب نسبت به مسئله کود دهی گیاهان چشم پوشی می کنند و گمان می کنند که کود دهی به آن ها امر ضروری نمی باشد و یا به عکس در مصرف آن زیاده روی می کنند، بلکه باید بدانند که یکی از اصلی ترین نکات در نگهداری گیاهان کود دادن به موقع به آن هاست. نوع کود و زمان کود دهی در رشد بهتر گیاهان تاثیر بسزایی دارد.
همچنین شما میتوانید برای خرید کود مناسب گیاهان آپارتمانی با کارشناسان مجموعه گل استایل تماس حاصل فرمائید.این مجموعه با شناخت نیاز گیاهان آپارتمانی از تنوع منحصر به فردی برخوردار می باشد.

کود تقویتی گلهای آپارتمانی | گل استایل

بهترین کود مورد نیاز برای گلهای آپارتمانی

در این مقاله سعی داریم بهترین کود مورد نیاز برای گلهای آپارتمانی شما و نحوه استفاده از کود برای گیاه را به بهترین حالت توضیح دهیم. گیاهان آپارتمانی به دو گروه برگ دار و گل دار تقسیم بندی می شوند که در این قسمت به بررسی این دو نوع گیاه آپارتمانی میپردازیم.


گیاهان برگ دار

گیاهان برگ دار، در واقع نوعی از گیاهان زینتی هستند که برگ های آن ها، بیشتر جنبه تزئینی دارند و نحوه کود دادن به آن ها نیز با هم متفاوت است. گیاهان آپارتمانی نسبت به دیگر گیاهان نیاز کمتری به کود دارند. برخی از آن ها مانند کاکتوس، نیاز چندانی به کود دادن ندارند. چرا که رشد این گیاهان بسیار کند می باشد. با این تفاسیر می توان گفت، شرایط کود دهی و میزان نیاز گیاهان به کود دادن بسیار متفاوت است، پس در ابتدا بایستی نیاز گیاه خود را شناخته و نسبت به نیاز آن برای رشد بیشتر، کود دهی کنید. برای گیاهان برگ سبز و زینتی بهتر است از انواع کود کامل دارای تمامی عناصر مورد نیاز گیاه استفاده شود. این کودها با فرمولاسیون ویژه دارای مقادیر مناسبی از عناصر مورد نیاز گیاه هستند. کودهای کامل در مارک های مختلف در بازار موجود هستند و به دو فرم پودری و مایع قابل استفاده اند.

بهترین کود مایع برای گیاهان آپارتمانی | گل استایل

کودهای NPK خانگی | گل استایل

کودهای NPK خانگی

کودهای NPK از شاخص ترین و معروف ترین کودهای موجود در بازار برای انواع گیاهان هستند که درصد ها و فرمولاسیون متفاوتی دارند. برای انواع گیاهان زینتی و برگ سبز بهتر است از کودهای NPK با درصد مساوی از عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم استفاده شود تا گیاه از تمامی عناصر به یک نسبت بهره مند شود. نقش عنصر نیتروژن در گیاهان افزایش رشد رویشی و برگدهی است.
نیتروژن پر مصرف ترین عنصر برای گیاهان است و ریشه ها این عنصر را از طریق خاک جذب می کنند. اگر از رشد گیاهتون راضی نیستین و زمان زیادیست که توقف رشد دارد می توان از کودهایی با درصد نیتروژن بالاتر، مانند کودهای NPK با درصد های ۳۰-۱۰-۱۰ و یا ۲۸-۱۴-۱۴ برای آنها استفاده کنید.


کود مناسب ساکولنت و کاکتوس

برای انواع ساکولنت و کاکتوس، کودهایی با درصد نیتروژن بالاتر مناسب نیست زیرا این گیاهان کند رشد هستند و در صورت استفاده بیش از اندازه از کودهای نامناسب بافت گوشتی و آبدار آنها افزایش می یابد و مستعد آلودگی به انواع بیماری ها می شوند و همچنین ظاهر نامناسبی نیز پیدا می کنند. برای انواع کاکتوس ها و ساکولنت ها می توان از کودهایی با درصد پایین تر نیتروژن استفاده کرد. کودهای کامل مایع نیز گزینه مناسبی برای تقویت انواع کاکتوس ها هستند.

کود مناسب ساکولنت | گل استایل

گیاهان گلدار

گیاهان گلدار نیز به انواع کود های متفاوتی احتیاج دارند. خصوصیات کود های مخصوص گلدهی با گیاهان زینتی و برگ سبز از لحاظ عناصر موجود در کود و نیاز های گیاه متفاوت است. گیاهان گلدار برای گلدهی به عناصری نظیر پتاسیم، فسفر، روی، بور، آهن و بقیه عناصر به میزان کمتر دارند. اگر برای تغذیه گیاهان گلدار کودهای NPK در نظر بگیریم، کود هایی با فرمولاسیون مخصوص گلدهی با درصد بالاتر پتاسیم و فسفر می تواند برای گیاهان گلدار مناسب باشد. کود هایی که عدد آخر آنها بیشتر باشد نشان دهنده درصد پتاسیم بیشتر است و میتوان از آنها برای گلدهی استفاده کرد. از جمله کودهای NPK با درصد ۱۲-۱۲-۳۶، ۱۲-۳-۴۳، ۱۵-۵-۳۰ می تواند گزینه مناسبی برای گلدهی و گیاهان گلدار باشد. کود های NPK در بازار به صورت پودری موجود هستند و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. همچنین انواع کودهای مایع نیز به منظور گلدهی وجود دارد و با فرمولاسیونی ویژه در گیاهان باعث گلدهی می گردد.


نحوه کود دادن به گیاهان آپارتمانی

نحوه کود دادن به گیاهان آپارتمانی با توجه به فصل رشد و نیاز گیاه متفاوت است. کود دهی برای گیاهان به صورت آبیاری و محلول پاشی روی برگ ها انجام میشود. بعضی از کودها پس از آبیاری از طریق ریشه ها توسط گیاه جذب میشود و بعضی از کودها با اسپری کردن روی برگ گیاهان از طریق روزنه های موجود روی برگ گیاهان جذب گیاه میگردند. بهتر است عناصر سنگین و کم تحرک مانند انواع کود میکرو مورد نیاز گیاهان به صورت محلول پاشی استفاده شود.
شما میتوانید برای خرید انواع کود و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در مجموعه گل استایل تماس بگیرید.این مجموعه با برخورداری از نیروهای متخصص آماده پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته می باشد.

نحوه کود دادن به گیاهان آپارتمانی | گل استایل

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.