advertise

میزان مصرف کود آهن برای گیاهان آپارتمانی

میزان مصرف کود آهن برای گیاهان آپارتمانی

فروش ویژه کودهای گل استایل

کیفیت تضمینی
اصفهان، شیخ صدوق

کود مایع فوکستر سیفو ۵ لیتر

کود مایع فوکستر سیفو ۵ لیتر

استفاده مداوم از این کود به بهبود ساختار و بافت خاک کمک می‌کند و تراکم آن را افزایش می‌دهد.
تخفیف ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • کیسه
  • انواع خاک و گل و گیاه
از ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
یزد
کود هیومیک اسید (Humic Acid) یک ماده آلی تیره رنگ با خاصیت آنتی‌اکسیدانی است که از ضایعات گیاهی و حیوانی تولید می‌شود. این ماده یکی از اجزای اساسی خاک به شمار می‌رود و باعث بهبود تخلخل خاک، افزایش میزان تهویه، افزایش نفوذپذیری و افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک می‌شود. علاوه بر آن، اسید هیومیک باعث افزایش جذب عناصر غذایی توسط گیاه و بهبود کیفیت و مقاومت گیاه در برابر بیماری‌ها و آفات نیز می‌شود.
بهترین کیفیت
۶۳۶,۴۸۰ تومان
۶۶۳,۰۰۰ تومان
۴%
از ۶۸۵,۰۰۰ تومان - ۶۶۵,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
کرمانشاه

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۴۶

کود پودری عصاره جلبکی

مقدار کود جلبک دریایی که باید استفاده کنید به نوع گیاه، سن گیاه و شرایط رشد گیاه بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقدار مصرف کود مایع جلبک دریایی، می‌توانید به برچسب محصول یا دستورالعمل‌های تولیدکننده مراجعه کنید.
ارسال فوری
۱,۰۵۹,۳۰۰ تومان
۱,۰۷۰,۰۰۰ تومان
۱%
از ۱,۰۲۰,۰۰۰ تومان - ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۵
قم
سرعت جذب بالا، حاوی عناصر ان پی کا، بالاترین میزان خلوص و کیفیت
دارای سریع ترین زمان ارسال
۴۴۰,۵۵۰ تومان
۴۴۵,۰۰۰ تومان
۱%
از ۴۴۰,۰۰۰ تومان - ۴۶۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
قم

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۵۵

جلبک دریایی با خلوص بالا استیملکس

کود پودری جلبک دریایی را می‌توان از فروشگاه‌های کشاورزی و باغبانی تهیه کرد.
تخفیف ویژه
۶۲۷,۰۰۰ تومان
۶۶۰,۰۰۰ تومان
۵%
از ۶۵۰,۰۰۰ تومان - ۶۷۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
گرگان

قیمت کود هیومیک اسید پودری | --۴۶۰

هیومیک اسید پودری zeiz

مصرف کودهای حاوی نیتروژن و پتاسیم باعث افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی و افزایش درآمد کشاورزان میگـردد و علاوه بر آن سلامـت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد. با پیشـرفت فنون کشـاورزی و افزایش تولید زراعــی در واحد سطح ، مصرف سایر عناصر کم مصرف مثل آهن، منگنز، بُــر و غیره به همراه سایر کـودهای شیمیایی و آلی ضــروری خواهد بود و کود اسید هیومیک مایع تمام این منابع را در اختیار گیاه قرار می‌دهد و همین امر تمام مزایای لازم برای کشاورز، باغدار و مردم را فراهم خواهد کرد.
تخفیف ویژه
۵۰۴,۰۰۰ تومان
۵۲۵,۰۰۰ تومان
۴%
از ۵۱۰,۰۰۰ تومان - ۵۲۸,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۰
کرمانشاه

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۴۳۶

کود جلبک دریایی ALGAESUN زنیت

کود پودری جلبک دریایی را می‌توان به دو روش محلول‌پاشی و مصرف خاکی استفاده کرد. در روش محلول‌پاشی، کود را با آب رقیق کرده و سپس بر روی برگ‌ها یا خاک گیاهان اسپری می‌کنند. در روش مصرف خاکی، کود را به خاک اضافه می‌کنند.
ضمانت اصالت کالا
۹۹۹,۶۰۰ تومان
۱,۰۲۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۱,۰۲۰,۰۰۰ تومان - ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
اصفهان

کود سه بیست مایع | --۳۴۶

کود NPK ۲۰-۲۰-۲۰

کود سه بیست محبوب ترین، پر مصرف ترین و بهترین کود در حوزه کشاورزی است. این کود کامل ترین کود با فرمول ساده ۲۰-۲۰-۲۰ است. کود سه بیست از سه عنصر پر مصرف نیتروژن، فسفر و پتاسیم به میزان بیست درصد موجود دارد. اغلب کود های سه بیست علاوه بر عناصر ماکرو دارای اندکی از عناصر میکرو نیز هستند تا به صورت کامل همه ی عناصر مورد نیاز گیاه را تامین کند.
بهترین کیفیت بازار
۴۳۰,۶۵۰ تومان
۴۳۵,۰۰۰ تومان
۱%
از ۴۵۰,۰۰۰ تومان - ۴۷۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۸
پرداخت درب منزل
اصفهان، بزرگمهر

کود ۸ ۸ ۸ بلونا

کود ۸ ۸ ۸ بلونا

کود ۸ ۸ ۸ بلونا کود کاملی است که معادل کود کامل ۲۰-۲۰-۲۰ (اصطلاحاً کود سه بیست) بوده البته با این تفاوت که این کود به صورت مایع می باشد و قابلیت جذب بالایی دارد و به هیچ عنوان در خاک یا گیاه پسماند نخواهد داشت. این کود سبب تحریک جوانه ‎زنی، تقویت رشد، گل‎دهی بیشتر و میوه ‎دهی بالاتر می‎گردد.
ارسال رایگان
  • گل استایل
  • الماس سرشت آریا
  • کیسه
  • انواع خاک و گل و گیاه
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۲/۳
آذربایجان

کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۳۹۴

کود مایع عصاره جلبکی ولگرو مار اسپانیا

مقدار کود مایع جلبک دریایی که باید استفاده کنید به نوع گیاه، سن گیاه و شرایط رشد گیاه بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقدار مصرف کود مایع جلبک دریایی، می‌توانید به برچسب محصول یا دستورالعمل‌های تولیدکننده مراجعه کنید.
تحویل استان اصفهان رایگان
۵۲۹,۲۰۰ تومان
۵۴۰,۰۰۰ تومان
۲%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۹
مشهد

کود هیومیک اسید پودری | --۴۰۹

کود اسید هیومیک پودری ریکومکس

اسید هیومیک یک ماده آلی قهوه ای رنگ است که از باقیمانده گیاهان مدفون در خاک استخراج می گردد. از این کود برای افزایش حجم گیاهان و تقویت ریشه آن‌ها برای جذب مواد مغذی به خصوص در خاک‌های آهکی و قلیایی استفاده می‌شود. اسید هیومیک در سه حالت پودری٬ گرانول و اسید هیومیک مایع موجود است.
تخفیف ویژه
۴۵۱,۰۵۰ تومان
۴۶۵,۰۰۰ تومان
۳%
از ۴۷۰,۰۰۰ تومان - ۴۸۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱
یزد
مزایای استفاده از اسید هیومیک مایع افزایش قدرت جوانه زنی بذرها؛ جذب ترکیبات سدیمی و مقاوت به شوری؛ سبک و متخلل ساختن خاک کشاورزی و بهود شرایط مکانیکی برای رشد گیاه؛ کاهش مسمویت ناشی از مصرف سموم؛ افزایش جذب عناصر مهم گیاه مثل نیتروژن و فسفر و ازت؛ افزایش فعالیت‌های آنزیمی خاک و فعالیت باکتری‌های مفید؛ کاهش زردی گیاه از طریق افزایش فتوسنتر؛ تسهیل جذب مواد مغذی خاک؛ افزایش ریشه زایی گیاه؛
ضمانت اصالت کالا
۵۲۳,۲۰۰ تومان
۵۴۵,۰۰۰ تومان
۴%
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
فروش فوری
اصفهان، امام خمینی

کود مایع فورنوترینت انتی سالت (ضد شوری) داتیس، ۵ لیتری

کود مایع فورنوترینت انتی سالت (ضد شوری) داتیس، ۵ لیتری

این کود حاوی فسفر، به توسعه سیستم ریشه و جذب مواد غذایی کمک می‌کند.
فروش ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • گالن
  • انواع خاک و گل و گیاه
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
کرمان

قیمت کود سه بیست مایع | --۳۶۰

کود سه بیست آمریکایی

ود ۲۰-۲۰-۲۰ مواد مغذی مورد نیاز باغ و زمین کشاورزی شما را تامین می‌کند و سبب افزایش چشم‌گیر کیفیت و تناژ محصولات می‌شود.
ارسال فوری
۴۳۶,۱۰۰ تومان
۴۴۵,۰۰۰ تومان
۲%
از ۴۴۰,۰۰۰ تومان - ۴۶۰,۰۰۰ تومان
منقضی شده در: ۱۴۰۳/۲/۸
پرداخت درب منزل
اصفهان، امام خمینی

کود مایع نوتری تک آمینو پتاس ۱۰۱۰ بازرگان کالا

کود مایع نوتری تک آمینو پتاس ۱۰۱۰ بازرگان کالا

این محصول به رشد سریع برگ‌ها و ساقه‌ها کمک می‌کند و گلدهی و میوه‌دهی را تشویق می‌کند.
ارسال رایگان
  • ایران
  • کارتن
  • از ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۸

خرید کود آهن

آهن یکی از پر مصرف ترین عناصر غذایی است. این عنصر در دسته ی عناصر میکرو یا کم مصرف طبقه بندی می شود اما این دسته بندی به این معنا نیست که گیاه نیازی به آهن ندارد و استفاده از کود آهن بیهوده است. کود میکرو عناصری هستند که در مقایسه با عناصر ماکرو، گیاه به مقدار کمتری از این عناصر نیازمندند. اما کمبود این عناصر در گیاهان اختلالات زیادی در رشد و نمو گیاه ایجاد می کند.
شما میتوانید برای خرید کود گیاهان خانگی و آپارتمانی به مجموعه گل استایل مراجعه فرمائید.این مجموعه با برخورداری از سال ها تجربه به آگاهی کامل نسبت به نیازمندی های گیاه رسیده است و متناسب با آن بهترین کود را عرضه می نماید.شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.


میزان مصرف کود آهن برای گیاهان آپارتمانی | گل استایل

اهمیت آهن موجود در گیاه

آهن یکی از مهم ترین عناصر مورد نیاز گیاه است و در حدود ۵ درصد از پوسته زمین را تشکیل میدهد. این عنصر در شرایط هوازی اکسید شده و فرم اکسید شده ی آن نامحلول است و توسط گیاهان جذب نمیشود. آهن در گیاه پویایی کمی داشته که در اثر عوامل گوناگونی از جمله کمبود منیزیم و پتاسیم، غلظت بالای فسفر و شدت نور زیاد است.
از نظر فیزیولوژی نیز آهن عنصری ضروری برای گیاه است. این عنصر در ساختمان آنزیم های دخیل در واکنش های اکسایش کاهش و پروتئین ها کاربرد دارد. این عنصر از عناصر ضروری در بیوسنتز کلرفیل است و کمبود آن باعث کاهش کلرفیل و نیز کاهش اندازه کلروپلاست میشود.علائم کمبود آهن به صورت کمرنگ شدن برگ های جدید ظاهر می شود. برگ ها به مرور زرد یا سفید رنگ می شوند در صورتی که رگبرگ آن ها سبز میماند. این علائم به مرور زمان در برگ های قدیمی هم قابل مشاهده است. در این شرایط رشد گیاه کند شده و برگ ها کوچک میمانند. به این علائم اصطلاحا کلروز آهن نیز می گویند.

کمبود آهن در چه شرایطی ایجاد می شود؟

گیاهان زمانی عناصر غذایی را جذب می کنند که این عناصر بصورت محلول در آب باشند. در pHهای قلیایی (بالاتر از ۶.۵) آهن با کلسیم و سایر یون‌ها واکنش داده و رسوب می‌کند، این عمل باعث می‌شود آهن غیرقابل دسترس برای گیاهان شود و گیاه علائم کمبود آهن نشان می دهد. پس ترجیحا از خاک های آهکی و سفت و نامناسب برای گیاهان آپارتمانی استفاده نکنید.
برای برطرف کردن کمبود آهن در گیاهان آپارتمانی از انواع کود های آهن به صورت پودری و مایع استفاده میشود. کود آهن را بسته به طریقه مصرف درج شده بر روی بسته بندی، میتوان به صورت آبیاری یا محلول پاشی استفاده کرد. توجه داشته باشید که استفاده از کودهای مخصوص آبیاری به صورت محلول پاشی روی برگ ممکن است باعث سوختن برگ ها و از بین رفتن گیاه شود.میزان مصرف کود آهن بسته به نوع و فرمولاسیون آن متفاوت است. معمولا کودهای آهن کلات شده به مقدار نصف قاشق چایخوری در یک لیتر آب استفاده می شوند.

کود آهن برای گیاهان آپارتمانی | گل استایل

زمان مصرف کود آهن

زمان مصرف کود آهن نیز برای انواع گیاهان متفاوت است. استفاده بیش از حد از کود آهن باعث می شود که گیاه دچار مسمومیت شود. در صورت مشاهده علائم کمبود آهن، دو تا سه نوبت استفاده از کود آهن نیاز گیاه را برطرف کرده و علائم از بین می روند. به صورت معمول یک تا دو ماه یکبار از کود آهن برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. گیاهان گلدار به دلیل گلدهی زیاد و مصرف آهن به کود بیشتری احتیاج دارند و مرتبا باید از کود آهن برای آنها استفاده کرد.
نکته: استفاده از کود آهن برای گیاهان ابلق و برگ رنگی مناسب نیست زیرا باعث فعال شدن کلرفیل در برگ ها شده و رنگ برگ را به مرور کاملا سبز میکند.


کود آهن برای کاکتوس | گل استایل

انواع کود آهن

انواع مختلفی از کود اهن مانند سولفات آهن، کلات آهن و اکسید آهن در بازار وجود دارد. کودهای سولفات آهن ۲۰ تا ۲۳ درصد اهن به فرم Fe۲(SO۴)۳ و FeSO۴ دارند. کلات های آهن ۵ تا ۱۰ درصد آهن به فرم EDTA ، DTPA و EDDHA دارند و اکسید های آهن نیز ۷۰ تا ۷۷ درصد اهن دارند و به فرم Fe۲O۳ و FeO هستند. شاید در نگاه اول به جدول مقایسه انواع کود آهن چنین برداشت کنید که کودهایی که درصد آهن بالاتری دارند کود خوبی هستند، اما باید توجه کنید که لزوما اینطور نیست، و ممکن است کودی که درصد پایینی دارد در شرایط محیطی خاص بهتر از کودی که آهن بالا دارد عمل کند.
کود های سولفات آهن از جمله کودهای رایج در کشاورزی هستند و به مقدار زیادی استفاده می شوند. این کودها به صورت پودری و گرانول به فروش می رسد. سولفات آهن دو ظرفیتی یعنی به فرم FeSO۴ به نام سولفات آهن هفت آبه شناخته میشود و در مقایسه با انواع سولفات های سه ظرفیتی به فرم Fe۲(SO۴)۳ بهتر در دسترس گیاه قرار گرفته و جذب بیشتری دارد. سولفات آهن با داشتن مقادیری گوگرد خاک را اسیدی کرده و جذب آهن را ازین طریق نیز بهبود میبخشد.


نکته: مصرف خاکی سولفات آهن در خاک‌های آهکی و قلیایی بخصوص در pHهای بالای ۷ بی‌اثر می‌باشد. چرا که در چنین شرایطی آهن موجود در کود بسرعت به آهن سه ظرفیتی (Fe+۳) اکسید شده و رسوب می‌کند و عملا برای گیاه قابل استفاده نیست. توصیه می‌شود در pHهای قلیایی این کود بصورت محلول‌پاشی برگی مصرف شود.
کودهای اکسید آهن دارای بیشتری میزان آهن میباشند. این کودها در آب محلول نیستند و فرم آهن موجود در این کودها در PH بالای ۶ برای گیاهان قابل استفاده نیست و در دسترس گیاه قرار نمیگیرد.


کلات های آهن بهترین نوع از کودهای آهن هستند. این کودها در انواع خاک های قلیایی نیز قابل جذب هستند و با توجه به اینکه خاک اکثر مناطق ایران اهکی و قلیاییست بسیار پر کاربردند. این کودها نسبت به انواع دیگر کودها گران تر هستند زیرا در فرمولاسیون ساخت آن ها عنصر آهن توسط برخی مولکول‌های کلات‌کننده مانند اسید آمینه‌ها و یا کلات کننده‌های مصنوعی مانند EDTA, DTPA, EDDHA بصورت محافظت شده درآمده است.
کلات سازی در کود آهن باعث میشود که کود در خاک آبشویی و ته نشین نشود، همچنین تحرک آهن را در خاک افزایش داده و حلالیت آن را نیز بالا می برد. یکی از بهترین کلات‌های آهنی که می‌تواند نتایج مطلوبی روی گیاهان داشته باشد، کلات آهن EDDHA است. این کلات از قوی ترین و پایدار ترین کلات های آهن موجود در بازار است و به همین دلیل نسبت به انواع کلات های اهن نیز گران تر است. فرم فیزیکی آن به صورت پودری است و حاوی ۶ درصد اهن قابل جذب برای گیاهان میباشد.

کودهای آهن قیمت | گل استایل

خرید انواع کود با بهترین قیمت

دو نوع دیگر کلات یعنی کلات DTPA و کلات EDTA معمولا در خاک های قلیایی به خوبی جذب نمیشوند و معمولا در خاک قابل استفاده نیستند و جذب آنها تنها از طریق برگ صورت میگیرد. این دسته از کلات ها جز کودهای ضعیف آهن به شمار میروند. در هنگام خرید آهن به مارک شرکت تولید کننده و شرکت آن دقت کنید و از انواع با کیفیت آن تهیه و استفاده کنید.
شما میتوانید برای خرید انواع کود به مجموعه گل استایل مراجعه نمائید.این مجموعه با در نظر گرفتن بهترین قیمت، بالاترین کیفیت را خدمت شما عزیزان عرضه می نماید.برای خرید انواع کود برروی لینک زیر کلیک نمائید.

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی