advertise

خواص کود ماکرو

فروش ویژه کودهای گل استایل

تهران

قیمت کود هیومیک اسید پودری | --۲۴۱

کود اسید هیومیک پودری

کود هیومیک اسید پودری یکی از بهترین کودهای موجود در بازار، برای رشد و نمو گیاهان است
ضمانت اصالت کالا
۴۰۶,۷۰۰ تومان
۴۱۵,۰۰۰ تومان
۲%
از ۴۴۰,۰۰۰ تومان - ۴۶۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۵
کیفیت تضمینی
یزد

کود مایع فورنوترینت انتی سالت (ضد شوری) داتیس

کود مایع فورنوترینت انتی سالت (ضد شوری) داتیس

این کود به گیاهان انرژی لازم را فراهم می‌کند و رشد بهینه آنها را تضمین می‌کند.
ارسال رایگان
  • گل استایل
  • گالن
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • مایع
از ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
کرمانشاه
کود مایع جلبک دریایی را می‌توان برای انواع گیاهان از جمله گیاهان زراعی، باغی، گلخانه‌ای و آپارتمانی استفاده کرد.
تحویل استان اصفهان رایگان
۹۳۱,۰۰۰ تومان
۹۵۰,۰۰۰ تومان
۲%
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
پرداخت درب منزل
شیراز

کود مایع فورنوترینت ویژه ذرت داتیس

کود مایع فورنوترینت ویژه ذرت داتیس

کود داتیس فورنوترینت ذرت به صورت مجموعه ای از عناصر میکرو و ماکرو می باشد که علاوه بر برطرف نمودن کمبود مواد غذایی در گیاه ذرت موجب پیشگیری از بروز کمبود مواد غذایی نیز می گردد. استفاده از این کود خطر مسمومیت و سوزانندگی نداشته و موجب بالابردن سطح کشت و بهبود کیفی محصول نیز می شود.
تخفیف ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • از ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر
  • مایع
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
سراسر کشور
آمینو اسید برای گیاهان را می‌توان مستقیماً به برگ اعمال کرد. این روش به تغذیه برگی معروف است. کود رقیق شده آمینو اسید را روی شاخ‌وبرگ اسپری کنید و مطمئن شوید که هر دو سطح بالایی و پایینی برگ‌ها به کود آغشته شده‌اند.
ارسال فوری
۶۸۸,۲۰۰ تومان
۷۴۰,۰۰۰ تومان
۷%
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۳
شیراز

کود هیومیک اسید مایع | --۳۵۴

هیومیک اسید مایع جاست گرین

از جمله مزایای هیومیک اسید مایع می‌توان به مواردی چون: افزایش کیفیت و مقدار باردهی؛ کمک به جذب مواد معدنی؛ کمک به ریشه‌زایی؛ سرعت‌بخشی فرآیند فتوسنتز؛ کاهش تأثیرات مخرب استفاده از کودهای شیمیایی؛ توجه کرد.
بهترین کیفیت بازار
۴۴۱,۶۰۰ تومان
۴۶۰,۰۰۰ تومان
۴%
از ۴۵۵,۰۰۰ تومان - ۴۷۵,۰۰۰ تومان
منقضی شده در: ۱۴۰۳/۲/۸
شیراز

کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۴۱۵

کود جلبک دریایی مایع ولگرو

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان با سایر کودهای ارگانیک مانند کود کمپوست یا کود دامی استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با کودهای شیمیایی نیز استفاده کرد، اما بهتر است قبل از استفاده از این ترکیبات، با یک متخصص کشاورزی مشورت کنید.
تحویل استان اصفهان رایگان
۶۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
فروش فوری
شیراز

نوردوکس نروژ

نوردوکس نروژ

نوردوکس یک سم قارچ کش- باکتری کش قوی و غلیظ است که جهت مقابله با بسیاری از بیماریهای گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. این سم با نام های دیگری از جمله قارچ کش مسی نوردکس ، کوپکس و پرنوکس در بازار موجود است و دارای بالاترین مس فعال زیستی است که حفاظت طولانی مدتی برای گیاهان حتی در مناطقی با بارندگی زیاد فراهم میکند.
فروش ویژه
  • گل استایل
  • کیسه
  • از ۲.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
مازندران
اسید هیومیک یک ماده آلی قهوه ای رنگ است که از باقیمانده گیاهان مدفون در خاک استخراج می گردد. از این کود برای افزایش حجم گیاهان و تقویت ریشه آن‌ها برای جذب مواد مغذی به خصوص در خاک‌های آهکی و قلیایی استفاده می‌شود. اسید هیومیک در سه حالت پودری٬ گرانول و اسید هیومیک مایع موجود است.
ضمانت اصالت کالا
۴۰۸,۵۰۰ تومان
۴۳۰,۰۰۰ تومان
۵%
از ۴۳۰,۰۰۰ تومان - ۴۵۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۸
آذربایجان
کود مایع جلبک دریایی را می‌توان در طول سال استفاده کرد. با این حال، بهترین زمان استفاده از این کود در فصل رشد گیاهان است.
ضمانت اصالت کالا
۵۸۲,۰۰۰ تومان
۶۰۰,۰۰۰ تومان
۳%
از ۵۲۰,۰۰۰ تومان - ۵۸۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۵
تهران

کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۲۵۳

کود آلی عصاره جلبک دریایی خالص کلپاک ضد تنش و مقاوم کننده

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان برای انواع گیاهان از جمله گیاهان زراعی، باغی، گلخانه‌ای و آپارتمانی استفاده کرد.
کمترین قیمت بهترین کیفیت
۷۶۴,۴۰۰ تومان
۷۸۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۷۵۰,۰۰۰ تومان - ۸۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
شیراز

کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۴۰۳

کود ولگرومار ماسو اسپانیا

کود مایع جلبک دریایی، یک نوع کود ارگانیک است که از عصاره جلبک‌های دریایی تهیه می‌شود. این کود حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی، هورمون‌های رشد گیاهی و مواد آلی است که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر رشد و عملکرد گیاهان داشته باشد.
بهترین قیمت
۵۲۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱
کیفیت تضمینی
اصفهان، امام خمینی

کود نوتری تک آمینوپتاس۵ ۱۰ ۱۰

کود نوتری تک آمینوپتاس۵ ۱۰ ۱۰ ۱ لیتری

وتری تک آمینوپتاس ۱۰۱۰ کودی است که از هیدرولیز منابع غنی گیاهی تهیه شده و می‌توان آن را به صورت محلول‌پاشی استفاده کرد. این کود حاوی ۱۰ درصد اسید آمینه آزاد و ۱۰ درصد پتاسیم می‌باشد. مصرف این کود به همراه سایر کود‌های دیگر، قابلیت جذب سایر کودها را افزایش داده و به علت دارا بودن پتاسیم در بهبود کیفیت محصولات نقش به‌سزایی دارد. این ترکیب حاوی مخلوطی از اسیدهای آمینه آزاد مهم گیاهی می‌باشد که به دلیل ترکیبات فعال و مؤثر، عملکرد‌های متنوعی داشته و در مراحل مختلف رشد گیاه قابلیت استفاده دارد. در این کود، فرایندهای شیمیایی طوری صورت می‌گیرد تا بیشترین اسید آمینه آزاد در ترکیب حفظ شود و از مواد حفاظت‌ کننده برای پایداری بیشتر اسید آمینه استفاده شده است.
فروش ویژه
  • ایران
  • کارتن
  • ۲۰ لیتر به بالا
  • انواع خاک و گل و گیاه
از ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۸/۸
گرگان
استفاده از کود ۲۰-۲۰-۲۰ به عنوان یک منبع غذایی مناسب برای گیاهان مفید است و می‌تواند به بهبود رشد و عملکرد گیاهان کمک کند. با این حال، باید به این نکته توجه داشت که استفاده از این کود باید با دقت و با رعایت دستورالعمل‌های استفاده صحیح انجام شود تا احتمال ایجاد خسارت به گیاهان و خاک کمتر شود.
تحویل فوری
۳۶۱,۰۰۰ تومان
۳۸۰,۰۰۰ تومان
۵%
از ۴۱۰,۰۰۰ تومان - ۳۹۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
سراسر کشور

قیمت کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۲۵۸

کود عصاره جلبک دریایی

کود مایع جلبک دریایی برای گیاهان سمی نیست. این کود یک کود ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود.
تحویل استان اصفهان رایگان
۹۰۲,۵۰۰ تومان
۹۵۰,۰۰۰ تومان
۵%
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۲۴

کود کامل ماکرو

کود ماکرو شامل سه عنصر نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) می باشد که این عناصر به عنوان عناصر ماکرو طبقه بندی می شوند و معمولاً اولین عناصری هستند که کمبود آنها در خاک مشاهده می شود.زیرا گیاهان مقدار زیادی از آنها را برای رشد و بقای خود استفاده می کنند. علاوه بر این ، این عناصر می توانند به طور طبیعی به دلیل تغییرات آب و هوا به ویژه در فصول بارانی یا گرم از خاک شسته شوند. به همین دلیل نیاز به کودهای ماکرو هرچه بیشتر احساس می شود. با مجموعه گل استایل در ادامه همراه باشید تا به بررسی دقیق کود کامل ماکرو و خواص آن بپردازیم.


کود کامل ماکرو | گل استایل

عنصر نیتروژن (N)

نیتروژن “عنصر رشد” است .جذب آن غالبا به شکل یون آنیون نیترات (NO۳) است و کمتر به صورت یون آمونیوم (NH۴) جذب می گردد. مقدار ازت در گیاهان ۱.۵ درصد وزن خشک گیاه است اما بسته به سن گیاه، مرحله رشد گیاه و نوع گیاه بین ۱ تا ۵ درصد متفاوت است.
نیتروژن بخشی از مولکول کلروفیل است که به گیاهان رنگ سبز می بخشد و از طریق فتوسنتز در ایجاد غذا برای گیاه نقش دارد. کمبود نیتروژن به عنوان زردی کلی (کلروز) گیاه نشان داده می شود. از آنجا که نیتروژن می تواند در گیاه حرکت کند ، برگ های قدیمی اغلب بیش از برگ های جدید زرد رنگ هستند.

علائم کمبود نیتروژن در گیاهان

۱-تغییر رنگ گیاهان از سبز به سبز روشن یا زرد بخصوص در برگ های مسن و قدیمی تر انجام می شود. در گیاهانی مانند ذرت، زردی از نوک برگ آغاز شده و به موازات رگبرگ اصلی به طرف پایین توسعه می یابد. در این حالت اطراف برگ سبز می ماند.

۲-از دیگر علائم کمبود نیتروژن میتوان به کاهش رشد گیاه و یا کوتوله شدن گیاهان اشاره کرد.
۳-همچنین در گیاهانی مانند غلات، کمبود نیتروژن باعث کاهش پروتئین دانه ها شده و از کیفیت محصول می کاهد.

علائم سمیت نیتروژن در گیاهان

نیتروژن همچنین یکی از اجزای اصلی آمینو اسیدها ، عناصر سازنده پروتئین می باشد. بدون پروتئین ، گیاهان پژمرده می شوند و می میرند. نیتروژن زیاد می تواند باعث ایجاد ثبات ، شستشوی مواد مغذی و تحریک بیش از حد رشد بالای گیاه شود.

  • افزایش طول دوره رشد رویشی و تاخیر در بلوغ
  • کم شدن کیفیت محصول
  • خوابیدگی یا ورس

شرایط ایجاد کمبود نیتروژن

خاک های شنی باعث آبشویی سریع نیتروژن از خاک می شود و گیاه دچار کمبود نیتروژن می گردد. همچنین در خاک هایی که آبیاری به صورت غرقاب انجام می شود به دلیل کاهش نیتروژن داخل خاک عمل د نیتری فیکیشن انجام میشود و نیتروژن از فرم قابل جذب به فرم غیر قابل جذب تبدیل می شود. همچنین خاک هایی که PH خاک در آن بالاست نیتروژن توسط گیاه جذب نمیشود.

خواص کود ماکرو | گل استایل

سمیت نیتروژن در گیاهان | گل استایل

اضافه کردن نیتروژن به خاک

نیتروژن را می توان از طریق اضافه کردن بقایای گیاهی یا کودهای دامی به خاک اضافه کرد. همچنین استفاده از باکتری های همزیست در گیاهان لگومی باعث تثبیت نیتروژن داخل خاک می شود. کودهای پودری و مایع هم میتوان از طریق آبیاری به خاک اضافه کرد و کمبود نیتروژن را جبران کرد.


فسفر (P)

فسفر “عنصر انرژی” است. گیاهان باید از دانه تا زمان برداشت فسفر ثابت داشته باشند. فسفر به ویژه در مراحل اولیه ریشه زایی مفید است اما در تولید میوه و گل نیز به گیاه انرژی می دهد. فسفر (P ) برای همه موجودات زنده ضروری است. گیاهان برای رشد طبیعی و بلوغ باید فسفر داشته باشند.

فسفر یک جز حیاتی در DNA ، “واحد حافظه” ژنتیکی همه موجودات زنده است. این ماده همچنین بخشی از RNA است ، ترکیبی که کد ژنتیکی DNA را برای ساخت پروتئین ها و سایر ترکیبات ضروری برای ساختار گیاه ، عملکرد دانه و انتقال ژنتیک می خواند. ساختارهای DNA و RNA توسط پیوندهای فسفر به یکدیگر متصل می شوند.


فسفر یکی از اجزای حیاتی ATP ، “واحد انرژی” گیاهان نیز می باشد. ATP در طی فتوسنتز تشکیل می شود و از آغاز رشد گیاهچه تا تشکیل دانه و بلوغ فرآیند می یابد. بنابراین ، فسفر برای سلامت عمومی و نشاط همه گیاهان ضروری است. برخی از فاکتورهای خاص رشد که با فسفر ارتباط دارند عبارتند از:
• تحریک رشد ریشه
• افزایش قدرت ساقه
• شکل گیری گل و تولید بذر بهبود یافته
• محصول یکدست و زودرس
• افزایش قابلیت تثبیت ازت از حبوبات
• بهبود در کیفیت محصول
• افزایش مقاومت در برابر بیماری های گیاهی
• پشتیبانی از رشد در کل چرخه زندگی
همچنین شما میتوانید جهت خرید کود فسفر به مجموعه گل استایل مراجعه فرمائید.

خرید کود فسفر | گل استایل

گیاهان برای رشد و بزرگ شدن به مقادیر زیادی فسفر نیاز دارند. بدون فسفر کافی ، گیاهان دچار کمبود فسفر می شوند و رشد گیاه متوقف می شود. در این شرایط برگ ها کوچک ، سبز و آبی بوده و گاهی با لکه ها پوشانده می شوند. ساقه ها و آوندها ممکن است در اثر کمبود فسفر بنفش شوند که از انتهای برگ های مسن شروع شوند.
در این وضعیت نوک برگ ها تیره شده و به سمت پایین خم می شوند ، همچنین با شروع خمیدگی برگ ها گیاهان گلدار جوانه یا گل کمی خواهند داشت. گلدهی و میوه آرایی با گلها و میوه های کوچک به تأخیر می افتد و عملکرد کلی گیاه به شدت کاهش می یابد.همچنین شما میتوانید جهت خرید کود فسفر به مجموعه گل استایل مراجعه فرمائید.


خرید کود پتاسیم | گل استایل

پتاسیم K

پتاسیم “عنصر سلامتی” است. این ماده بیشتر از هر عنصر دیگری به کیفیت میوه و گل کمک می کند. پتاسیم یکی از مواد مغذی ضروری است و توسط محصولات به مقدار قابل توجهی جذب می شود. پتاسیم برای فتوسنتز ، سنتز پروتئین و بسیاری از عملکردهای دیگر در گیاهان حیاتی است.
پتاسیم با حرکت آب ، مواد مغذی و کربوهیدرات در بافت گیاه ارتباط دارد. این عنصر باعث فعال شدن آنزیم در گیاهان شده که بر تولید پروتئین ، نشاسته و آدنوزین تری فسفات (ATP ) تأثیر می گذارد. تولید ATP می تواند میزان فتوسنتز را تنظیم کند. مجموعه گل استایل همچنین به عرضه انواع کود پتاس بالا اعم از سولفات پتاسیم، کود مایع پتاسه و ... با بهترین قیمت پرداخته است.برای مشاهده و خرید میتوانید برروی دکمه زیر کلیک فرمائید.


پتاسیم همچنین به تنظیم باز و بسته شدن روزنه ها کمک می کند که تبادل بخار آب ، اکسیژن و دی اکسید کربن را تنظیم می کند. اگر پتاسیم کم باشد یا به مقدار کافی عرضه نشود ، رشد گیاه را متوقف کرده و بازدهی را کاهش می دهد.
کمبود پتاسیم اغلب به صورت زرد یا قهوه ای شدن لبه های برگ و برگ های خمیده و به دنبال آن لکه های زرد رنگ در قسمت داخلی برگ مشاهده می شود. لکه ها ممکن است در زیر برگ ها هم ایجاد شود. پتاسیم متحرک است ، بنابراین علائم کمبود ابتدا در برگهای پایینی به صورت خمیده یا لکه دار در حاشیه برگ ظاهر می شود.
کمبود طولانی مدت این عنصر منجر به مرگ سلول در حاشیه برگ می شود و گیاهان می توانند علائم پژمردگی را نشان دهند. این علائم ابتدا در برگ های مسن مشاهده می شوند و در صورت عدم اصلاح به برگ های جدید ادامه می یابند و رشد گیاه ، رشد ریشه ، مقاومت در برابر بیماری و اندازه جوانه در این شرایط کاهش می یابد.گیاهان دارای کمبود پتاسیم در برابر خشکسالی ، دمای شدید و سایر عوامل تنش زا مقاومت کمتری دارند. گیاهان فاقد پتاسیم بیشتر در معرض آفات ، بیماری ها و حملات نماتد هستند.


خواص پتاسیم

پتاسیم باعث افزایش محصول می شود زیرا
رشد ریشه را افزایش می دهد و تحمل به خشکی را بهبود می بخشد
سلولز می سازد و محل اسکان را کاهش می دهد
حداقل ۶۰ آنزیم دخیل در رشد را فعال می کند
کمک به فتوسنتز و تشکیل غذا
به جابجایی قندها و نشاسته ها کمک می کند
غلات غنی از نشاسته تولید می کند
محتوای پروتئین گیاهان را افزایش می دهد
تورگور را حفظ می کند ، اتلاف آب و پژمردگی را کاهش می دهد
به تاخیر در گسترش بیماریهای زراعی و نماتدها کمک می کند

خواص کود پتاسیم | گل استایل

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.