advertise

تاثیر رطوبت در رشد گیاهان

فروش ویژه کودهای گل استایل

مشهد

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۴۶۶

کود محرک رشدجلبک دریایی آلگاریک

کود جلبک دریایی برای گیاهان سمی نیست. این کود یک کود ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود.
ارسال فوری
۷۷۴,۱۸۰ تومان
۷۸۲,۰۰۰ تومان
۱%
از ۷۹۰,۰۰۰ تومان - ۸۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۲
سراسر کشور
آمینو اسید برای گیاهان را می‌توان مستقیماً به برگ اعمال کرد. این روش به تغذیه برگی معروف است. کود رقیق شده آمینو اسید را روی شاخ‌وبرگ اسپری کنید و مطمئن شوید که هر دو سطح بالایی و پایینی برگ‌ها به کود آغشته شده‌اند.
ارسال فوری
۶۸۸,۲۰۰ تومان
۷۴۰,۰۰۰ تومان
۷%
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۳
گرگان

کود هیومیک اسید مایع | --۴۲۸

کود هیومیک اسید مایع

زمان مصرف اسید هیومیک مایع در مورد زمان مصرف اسید هیومیک مایع می‌توان گفت در تمام طول دوره رشد گیاهان زراعی و باغی میتواند مورد استفاده قرار گیرد. میزان مصرف اسید هیومیک با روش مصرف اسید هیومیک ارتباط دارد. برای مثال در روش خاکی ۲ تا ۳ نوبت در طول دوره رشد و هر نوبت با نسبت ۵ تا ۱۰ لیتر برای هر هکتار و یا در روش محلول پاشی ۲ تا ۳ نوبت در طول دوره رشد و هر نوبت با نسبت ۳ تا ۴ لیتر برای هر هکتار استفاده می‌شود. البته روش‌های دیگری مثل بذر مال و استفاده برای نهال و نشا وجود دارد که به ترتیب هنگام کاشت برای هر ۱۰۰ کیلوگرم بذر از ترکیب ۱/۵ تا ۲ لیتر از این کود با ۱۰ لیتر آب مصرف می‌شود و در محلول (۱۰ در هزار) این کود غوطه ور می‌شود.
دارای سریع ترین زمان ارسال
۵۲۷,۲۵۰ تومان
۵۵۵,۰۰۰ تومان
۵%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
آذربایجان

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۹۱

کود محرک رشدجلبک دریایی آلگاریک

کود جلبک دریایی برای گیاهان سمی نیست. این کود یک کود ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود.
بهترین قیمت
۷۷۴,۲۰۰ تومان
۷۹۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۷۷۰,۰۰۰ تومان - ۷۹۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۵
اصفهان

کود سه بیست پودری | --۴۴۱

کود سه بیست آلمانی

استفاده از کود ۲۰-۲۰-۲۰ به عنوان یک منبع غذایی مناسب برای گیاهان مفید است و می‌تواند به بهبود رشد و عملکرد گیاهان کمک کند. با این حال، باید به این نکته توجه داشت که استفاده از این کود باید با دقت و با رعایت دستورالعمل‌های استفاده صحیح انجام شود تا احتمال ایجاد خسارت به گیاهان و خاک کمتر شود.
تخفیف ویژه
۳,۹۷۶,۰۳۰ تومان
۴,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۳%
از ۴,۰۹۸,۰۰۰ تومان - ۴,۰۵۸,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
اصفهان
نکات مهم هنگام استفاده از اسید هیومیک مایع توصیه می‌شود این محلول با کودهای با ph کمتر از ۶ استفاده نشود؛ از دسترس کودکان و حیوانات حفظ شود؛ در دمای ۵ تا ۳۵ درجه نگهداری شود.
تحویل فوری
۴۳۷,۰۰۰ تومان
۴۶۰,۰۰۰ تومان
۵%
از ۴۷۰,۰۰۰ تومان - ۴۸۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۲۴
مازندران

کود هیومیک اسید مایع | --۳۸۹

اسید هیومیک بارزگان کالا

از جمله مزایای هیومیک اسید مایع می‌توان به مواردی چون: افزایش کیفیت و مقدار باردهی؛ کمک به جذب مواد معدنی؛ کمک به ریشه‌زایی؛ سرعت‌بخشی فرآیند فتوسنتز؛ کاهش تأثیرات مخرب استفاده از کودهای شیمیایی؛ توجه کرد.
بهترین کیفیت
۵۳۴,۱۰۰ تومان
۵۴۵,۰۰۰ تومان
۲%
منقضی شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۲
شهرکرد

کود هیومیک اسید پودری | --۴۴۰

کود اسید هیومیک پودری زنیت

کود هیومیک اسید در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توان با توجه به کشت و نیاز خود، اقدام به خرید آن‌ها نمود. از انواع این کود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: اسید هیومیک پرک اسید هیومیک پودری اسید هیومیک مایع اسید هیومیک گرانول
ارسال بالای ۱۰۰ لیتر رایگان
۶۴۷,۹۶۰ تومان
۶۶۸,۰۰۰ تومان
۳%
از ۶۹۰,۰۰۰ تومان - ۶۷۲,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
فروش فوری
اصفهان، امام خمینی

کود مایع فورنوترینت فسفربالا داتیس

کود مایع فورنوترینت فسفربالا داتیس

این کود حاوی فسفر، به توسعه سیستم ریشه و جذب مواد غذایی کمک می‌کند.
تخفیف پاییزه
  • گل استایل
  • ایران
  • از ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
شیراز

کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۳۸۳

جلبک دریایی با خلوص بالا

کود مایع جلبک دریایی دارای فواید متعددی برای گیاهان است، از جمله: * افزایش رشد گیاهان * بهبود کیفیت محصول * افزایش مقاومت گیاهان در برابر بیماری‌ها و آفات * بهبود عملکرد ریشه‌ها * بهبود ساختار خاک
ارسال فوری
۵۵۱,۰۰۰ تومان
۵۸۰,۰۰۰ تومان
۵%
از ۶۰۰,۰۰۰ تومان - ۶۲۰,۰۰۰ تومان
منقضی شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۲
مازندران

قیمت کود هیومیک اسید پودری | --۴۵۹

کود اسید هیومیک پودری zeiz

هیومیک اسید پودری مواد آلی مانند بقایای گیاهی در حین عمل تجزیه از خود هیومین، فولیک اسید و هیومیک اسید آزاد می کنند که در بین آن ها هیومیک اسید ماده ی پایدار به حساب می آید. هیومیک اسید پلیمری با زنجیره ی بلند است که ساختار ثابت و معینی ندارد و یکی از پیچیدگی های علم شیمی محسوب می شود. این ماده که اسید ضعیفی می باشد در آب حل می شود اما در موادی که خاصیت اسیدی دارند نامحلول است. هیومیک اسید دارای عناصر مورد نیاز برای رشد و نمو انواع گیاهان است که با توجه به ترکیبات مختلفی که دارد گاها می توان آن را به عنوان یک کود کامل برای تغذیه گیاهان در نظر گرفت.
دارای سریع ترین زمان ارسال
۵۱۹,۷۵۰ تومان
۵۲۵,۰۰۰ تومان
۱%
از ۵۲۰,۰۰۰ تومان - ۵۸۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۰
اهواز

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۵۳۵

کود جلبک دریایی با خلوص بالا

کود جلبک دریایی برای گیاهان سمی نیست. این کود یک کود ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود.
با بهترین کیفیت
۱,۰۶۹,۲۰۰ تومان
۱,۰۸۰,۰۰۰ تومان
۱%
از ۱,۰۲۰,۰۰۰ تومان - ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۲۴
مشهد

قیمت کود هیومیک اسید پودری | --۴۰۰

هیومیک اسید پودری HUMISUNPLUS- ZENITH

ترکیبات کود کشاورزی هیومیک اسید نیتروژن؛ فسفر؛ گوگرد؛ کلسیم؛ منیزیم؛ ازت؛ مس؛ روی؛ پتاسیم.
ارسال فوری
۹۲۶,۲۵۰ تومان
۹۷۵,۰۰۰ تومان
۵%
از ۹۸۷,۰۰۰ تومان - ۹۷۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۹
قم
کودی کامل مناسب برای بهبود رشد رویشی درختان میوه، سبزی و صیفی‌جات و مزارع. نیتروژن این محصول به سه فرم اوره، نیترات و آمونیوم بوده و گیاهان قادر خواهند بود فرم نیتروژن موردنیاز خود را به‌راحتی جذب نمایند.
دارای سریع ترین زمان ارسال
۲۹۹,۲۵۰ تومان
۳۱۵,۰۰۰ تومان
۵%
از ۳۳۵,۰۰۰ تومان - ۳۱۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۸
مازندران

کود سه بیست پودری | --۴۷۰

کود NPK ۲۰-۲۰-۲۰ ایرانی

افزایش ریشه دهی گیاه، بهبود کیفیت محصول
تخفیف ویژه
۱,۶۴۸,۳۵۰ تومان
۱,۶۶۵,۰۰۰ تومان
۱%
از ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان - ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۲

رطوبت؛ عامل حیاتی و به ظاهر بی اهمیت

اگر بدانیم که هر گیاه خانگی به چه مقدار رطوبت نیاز دارد و متناسب با این نیاز پ رطوبت مناسبی در اتاق برایش در نظر بگیریم پ همیشه شاداب می ماند و می تواند بر زیبایی و طبیعی جلوه دادن محیط بیفزاید وقتی بحث از رطوبت پیش می‌آید نباید آن را با آبیاری اشتباه کرد.
در مناطقی مانند کنار دریا چه میزان بارندگی بالاست گیاه رطوبت لازم را از هوا دریافت می نماید ولی در مناطق خشک به خصوص در هوای گرم و خشک نیاز به غبارپاشی روزانه و تامین رطوبت دائمی برای گیاه مشهود است.
در واقع رطوبت مقدار بخار آبی است که در زمانی مشخص در محیط و هوا قرار داد. قطرات معلق موجود در هوا علاوه بر ایجاد رطوبت، به پاکسازی محیط نیز کمک می کنند.
برای نگهداری از گیاهان در خانه نیز می توانید  مقاله چگونه در خانه از گیاهان نگهداری کنیم در مجله گل استایل را مطالعه کنید. 



تاثیر رطوبت در رشد گیاه| گل استایل

تامین رطوبت در گیاهان رطوبت دوست

کشور ایران دارای آب و هوای متفاوتی از شمال تا جنوب کشور است. اما از لحاظ کلی آب و هوای غالب مناطق کشور عزیزمان را گرم و خشک طبقه بندی می کنیم. اکثر کسانی که در این آب و هوای گرم و خشک زندگی می کنند علاقه بسیاری به گل و گیاهان آپارتمانی با نیاز آب و هوایی متفاوت دارند. گل و گیاهان استوایی و با نیاز رطوبتی زیاد زیبایی های چشم نواز بسیاری دارند که در صورت نبود رطوبت و اختلاف دمای زیاد شب و روز در مناطق گرم و خشک شادابی خود را از دست داده و بعد از مدتی از بین می روند.
به نظر می رسد که اولین و راحت ترین راه حل برای حل این مشکل و تامین رطوبت گیاه، اسپری آب روی برگ ها به صورت روزانه و همیشگی است. این روش باعث خیس شدن برگ ها شده و عملا رطوبتی به گیاه نمیرساند و برای گیاه مضر است. اسپری آب به صورت مداوم روی برگ گیاهان و خیس ماندن برگ آنها باعث میشود که روزنه گیاه همیشه باز مانده و آزاد راهی برای ورود عوامل بیماری زا مثل قارچ و باکتری ایجاد گردد. با ورود عوامل بیماری زا ، برگ گیاه لکه های سیاه و آبسوخته و قهوه ای میزند و نهایتا گیاهان دچار بیماری لکه برگی یا سفیدک پودری شده و از بین می روند.


بهترین روش رطوبت دهی به گیاهان استفاده از دستگاه تولید کننده بخار سرد است. بسته به اینکه گیاه شما به چه مقدار رطوبت احتیاج دارد چندین روز در هفته به مدت چند ساعت و بافاصله یک متر از گیاه دستگاه بخور سرد روشن کنید. این کار فضای اطراف گیاهان رو مرطوب نگه داشته و مشکلی برای گیاه ایجاد نمی کند.
در صورت نبود دستگاه تولید کننده بخار سرد، ساخت جزیره برای گیاهان که در مقالات دیگر توضیح دادیم می تواند روش مناسبی برای تامین رطوبت گیاهان باشد. همچنین گذاشتن ظرف آب و غبار پاشی اطراف گل به صورتی که برگ ها خیس نشوند و گرد آب روی برگ گیاه بنشیند نیز می تواند به گیاه رطوبت دهد.

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.