advertise

هیومیک اسید چیست؟

هیومیک اسید چه نوع کودی است؟

هیومیک اسید چه نوع کودی است؟ یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که علاقه مندان به کشاورزی و باغبانی به دنبال پاسخ آن هستند.کشاورزی و باغداری از قدیم الایام تا به حال با نقاط اوج و فرود بسیاری درگیر بوده. پیشرفت علم روز دنیا تاتثیر بسیار مثبتی در کشاورزی داشته است. در حقیقت برای آنکه بتوانید بیشترین سود را از کشاورزی ببرید لازم است که با انواع راه‌ حل ها و ترفند هایی که به شما در این زمینه کمک خواهند کرد آشنا شوید.
کشف هیومیک اسید از معادن و استفاده آن در کشاورزی یکی از این ترفند ها محسوب می شود. هیومکس پودری، یکی از مهم‌ترین کود هایی است که امروزه اکثرا در تمامی زمینه های کشاورزی، گلخانه ها و باغداری مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در حقیقت اکثر زمین‌ های زراعی با استفاده از کود هیومکس پودری بازدهی تولید و همچنین کیفیت محصولات خود را به شدت افزایش داده‌ اند.
در این مقاله سعی داریم شما را با کود هیومیک اسید آشنا کنیم و شما را با کاربرد ها و مزیت های این کود و موارد مصرف آن آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید. برای خرید انواع کود های ارگانیک و محرک رشد در تنوعی منحصر به فرد به مجموعه گل استایل مراجعه فرمائید. این مجموعه با برخورداری نیروهای متخصص و مجرب آماده پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته می باشد.

هیومیک اسید چیست؟ | گل استایل

آشنایی با کود هیومیک اسید

کود هیومیک اسید چیست؟ هیومکس نوعی کود به صورت مایع یا پودری است. این کود از هیومیک اسید ساخته می شود و نوعی کود ارگانیک است. این ترکیب از تجزیه بقایای گیاهی و جانوری در زیر زمین تحت فشار و گرمای زیاد در طی سالیان طولانی ساخته می شود. باکتری ها، قارچ ها و میکروارگانیسم های داخل زمین از این بقایا تغذیه می کنند و آنها را به فرم هیومیک اسید تبدیل می کنند. لئوناردیت اصطلاح معمولی است که به این مواد می گویند.
لئوناردیت را می توان در معادن و اعماق اقیانوس ها پیدا کرد. فولویک اسید نیز از دیگر موادی است که در ماده ی لئوناردیت یافت می شود. این ماده نیز خاصیت تقویت کنندگی برای گیاهان و خاک دارد و در کود هیومکس نیز موجود است. فولیک اسید به عنوان مخلوطی از انواع اسیدهای آلی و آلیفاتیک شناخته می ‌شود که قابلیت حل شدن در آب را دارد. به طور کلی اسید فولیک، ویتامینی است که علاوه بر انتقال گروه ‌های کربنی در واکنش ‌های زیادی از جمله واکنش ‌های بیوشیمیایی شرکت می‌ کند.
وجود فولیک اسید باعث افزایش و بهبود کارکرد فرآیند های متابولیسمی سلول ‌های زنده‌ ی گیاهان می ‌شود. همچنین این ماده باعث افزایش میزان پروتئین گیاه و به دنبال آن ساخت آمینواسید و بهبود کیفیت محصول می ‌شود. از آن جایی که فولیک اسید یک کود عالی برای گیاهان به شمار می‌آید، ترکیب آن با هیومیک اسید، باعث ایجاد عملکرد فوق ‌العاده‌ ای توسط گیاهان می شود.

محصولات مرتبط
هیومیک اسید چیست؟ | گل استایل

فاکتور های تاثیر گذار در قیمت هیومیک اسید چیست؟

فاکتور های تاثیر گذار در قیمت هیومیک اسید چیست؟ کود هیومکس یا هیومیک اسید از جمله کود های ارگانیک موجود در بازار است. مواد اولیه این کود معمولا از خارج از کشور وارد می شود. کشور چین از کشور های تولید کننده و صادر کننده ی هیومیک اسید است و بخش عمده ای از هیومیک اسید مصرفی در کشور را تولید می کنند.
ایران نیز منابع غنی از هیومیک اسید دارد و می تواند بخش عمده ای از مصرف هیومیک اسید کشور را تامین کند. قیمت کود هیومکس رابطه مستقیمی با کشور تولید کننده ی آن و درصد خلوص آن دارد. قیمت کود هیومکس بستگی دارد به اینکه چقدر درصد خلوص کود بالا باشد.
هرچقدر درصد خلوص هیومیک اسید قابل جذب بالاتر برود قیمت کود هیومکس نیز بیشتر می شود. عامل مهم در تعیین قیمت کود هیومکس نوسانات دلار در بازار است. با کم شدن ارزش ریال نیز قیمت کود هیومکس افزایش می یابد.


کود هیومکس چیست؟

کود هیومیکس چیست؟ هیومکس از برند های تولید کننده هیومیک اسید آمریکایی بوده که در سالیان گذشته به صورت مایع به ایران وارد شده و موثر بوده. به همین خاطر کود هیومکس در ذهن و خاطر کشاورزان و باغداران ثبت شده و انواع کود های هیومیک اسید را به نام هیومکس می شناسند. این محصول توسط کمپانی جی اچ بیوتک آمریکا تولید شده و دارای تأییدیه موسسه مطالعات مواد ارگانیک آمریکاست. بسته بندی اصلی کود هیومکس ۴ لیتری بوده و دارای ۱۲ درصد هیومیک و ۳ درصد فولویک اسید می باشد.
قیمت کود هیومکس با توجه به محدود شدن واردات از کشور هایی نظیر آمریکا که تولید کننده اصلی این کود است در بازار ایران بسیار بالا است. شرکت JH Biotech شرکتی پیشگام در تحقیقات کشاورزی ، ایمنی محیط زیست ، پشتیبانی از مشتری و محصولات فرمول بندی شده با کیفیت است. ماموریت این کمپانی ایجاد محصولات طبیعی ، ارگانیک و بیولوژیکی با محیط زیست برای سلامت گیاهان ، مدیریت آفات و بهزیستی حیوانات است.
شرکت جی اچ بیوتک تغییرات مثبتی را در کشاورزی ایجاد می کند تا از طریق محصولات و علم سبز از رشد تولید کننده ، مصرف کننده و محیط زیست بهره مند شود. قیمت کود هیومکس نیز برای صادرات به سرتاسر دنیا توسط شرکت های وارد کننده ی کود تغین می شود. جی اچ بیوتک در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد و دارای توزیع کننده هایی در آمریکای شمالی و جنوبی ، آسیای جنوب شرقی ، شرق میانه ، استرالیا و اروپا است. و در آخر؛ محموعه گل استایل؛ با برخورداری از تنوعی منحصر به فرد از انواع کود، مختصص در فروش انواع کود ارگانیک و محرک رشد، از جمله کود اسید هیومیک شوک می باشد. برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

فروش ویژه کودهای گل استایل

اصفهان

کود سه بیست مایع | --۳۴۶

کود NPK ۲۰-۲۰-۲۰

کود سه بیست محبوب ترین، پر مصرف ترین و بهترین کود در حوزه کشاورزی است. این کود کامل ترین کود با فرمول ساده ۲۰-۲۰-۲۰ است. کود سه بیست از سه عنصر پر مصرف نیتروژن، فسفر و پتاسیم به میزان بیست درصد موجود دارد. اغلب کود های سه بیست علاوه بر عناصر ماکرو دارای اندکی از عناصر میکرو نیز هستند تا به صورت کامل همه ی عناصر مورد نیاز گیاه را تامین کند.
بهترین کیفیت بازار
۴۳۰,۶۵۰ تومان
۴۳۵,۰۰۰ تومان
۱%
از ۴۵۰,۰۰۰ تومان - ۴۷۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۸
پرداخت درب منزل
اصفهان، بزرگمهر

کود مایع فوکستر سیفو

کود مایع فوکستر سیفو

در ساعات خنک روز مصرف گردد. افزایش فرآیند جوانه‌زنی، ریشه‌دهی و رشد ایجاد مقاومت در برابر فشار مکانیکی و تنش‌های دمایی نیتروژن آمونیاکی برای مراحل نخستین رشد بذرها قابل جذب است.
تخفیف پاییزه
  • فوکستر سیفو
  • ایتالیا
  • ۵۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
فروش فوری
اصفهان، شیخ صدوق

کود مایع ویتال پلاس آهن داتیس

کود مایع ویتال پلاس آهن داتیس

تغذیه تعادلی با این کود باعث افزایش عملکرد و کیفیت محصولات می‌شود.
تخفیف ویژه
  • گل استایل
  • گالن
  • از۱۰ تا ۵۰ لیتر
  • مایع
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
تهران

قیمت کود هیومیک اسید پودری | --۲۴۱

کود اسید هیومیک پودری

کود هیومیک اسید پودری یکی از بهترین کودهای موجود در بازار، برای رشد و نمو گیاهان است
ضمانت اصالت کالا
۴۰۶,۷۰۰ تومان
۴۱۵,۰۰۰ تومان
۲%
از ۴۴۰,۰۰۰ تومان - ۴۶۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۵
یزد

قیمت کود سه بیست پودری | --۳۵۱

کود سه بیست پودری

افزایش ریشه دهی گیاه، بهبود کیفیت محصول
ضمانت اصالت کالا
۳۱۶,۸۰۰ تومان
۳۲۰,۰۰۰ تومان
۱%
از ۳۵۰,۰۰۰ تومان - ۳۲۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۸
کیفیت تضمینی
مشهد

کود مایع فوکستر سیفو

کود مایع فوکستر سیفو

این کود به گیاهان کمک می‌کند تا در مقابل تنش‌های زیستی مقاومت بیشتری داشته باشند.
فروش ویژه
  • گالن
  • از ۲۰ لیتر به بالا
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • مایع
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
کرمانشاه
کود مایع جلبک دریایی، یک نوع کود ارگانیک است که از عصاره جلبک‌های دریایی تهیه می‌شود. این کود حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی، هورمون‌های رشد گیاهی و مواد آلی است که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر رشد و عملکرد گیاهان داشته باشد.
زیر قیمت بازار
۵۶۸,۴۰۰ تومان
۵۸۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۵۶۰,۰۰۰ تومان - ۵۹۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۵
کیفیت تضمینی
اصفهان، امام خمینی

پابرا پتاس ۱ لیتری

پابرا پتاس ۱ لیتری

موجب جبران سریع علائم کمبود پتاسیم در گیاه می‌شود. موجب استفاده بهینه از آب, افزایش فتوسنتز, انتقال قند ها و نشاسته ها می‌شود. این کود مایع پتاس بالا باعث افزایش عملکرد سایر کودها می‌شود. باعث افزایش غلظت کلروفیل در برگ ها می‌شود.
تخفیف ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • ۵ تا ۲۰ لیتر
  • مایع
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
فروش فوری
اصفهان، شیخ صدوق

کود مایع پلی سالت اگرو اسپانیا ۵ لیتری

کود مایع پلی سالت اگرو اسپانیا ۵ لیتری

کود بهبود دهنده شوری خاک کاهش دهنده سطوح P.S.I و S.A.R دارای قابلیت اختلاط بسیار بالا می‌باشد. این کود فاقد عناصر سنگین می‌باشد. مناسب استفاده در گلخانه‌ها و ... که دارای شوری بالا هستند. کاتیون کلسیم موجود در آن دارای قدرت هیدراتاسیون کمتر است و می‌تواند سدیم را از خاک حذف کند.
ارسال رایگان
  • گل استایل
  • گالن
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • مایع
از ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۸/۱۳
کیفیت تضمینی
اهواز

کود پودری میکرومکس پلنت چویس آمریکا

کود پودری میکرومکس پلنت چویس آمریکا

این کود به گیاهان انرژی لازم را فراهم می‌کند و رشد بهینه آنها را تضمین می‌کند.
فروش فوق العاده
  • کیسه
  • از ۲.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
مازندران

کود هیومیک اسید پودری | --۲۸۲

کود هیومیک اسید پودری زایز

هیومیک اسید یکی از پرکاربردترین و مفیدترین کودها برای پرورش گیاهان به شمار می‌رود. استفاده از این کود به سبب فوایدی که برای گیاه و خاک دارد، میان کشاورزان و باغداران رواج گسترده‌ای پیدا کرده‌ است. این کود قهوه‌ای رنگ، در واقع از بقایای جانداران و گیاهان دفن شده در خاک تولید می‌شود. به بیان دیگر جانداران مدفون شده در زیر خاک بر اثر تغییرات شیمیایی و با گذشت میلیون‌ها سال، تبدیل به اسید هیومیک می‌شوند.
بهترین کیفیت
۱,۰۳۷,۹۰۰ تومان
۱,۰۷۰,۰۰۰ تومان
۳%
از ۱,۰۸۰,۰۰۰ تومان - ۱,۰۷۵,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اصفهان

کود هیومیک اسید پودری | --۲۵۱

کود اسید هیومیک پودری پلنت چویس

اسید هیومیک پودری یک نوع کود آلی است که از مواد گیاهی تولید می‌شود. این کود با فرآوری اسید هیومیک از لجن، بقایای گیاهی و مواد آلی دیگر تولید می‌شود. اسید هیومیک پودری حاوی اسید هیومیک با وزن مولکولی بالا است که می‌تواند باعث بهبود خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک شود. این کود به عنوان یک ماده آلی مفید، می‌تواند بهبود سلامت گیاهان و افزایش عملکرد آن‌ها کمک کند.
ارسال فوری
۴۱۰,۸۵۰ تومان
۴۱۵,۰۰۰ تومان
۱%
از ۴۶۰,۰۰۰ تومان - ۴۷۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۵
کیفیت تضمینی
اصفهان، امام خمینی

کود گرانول ریکوتک ۱۷ - ۱۲ - ۱۲ بیگ کراپس اسپانیا، بسته بندی ۱۰ کیلوگرمی Ricotec ۱۲-۱۲-۱۷ - FSZ

کود گرانول ریکوتک ۱۷ - ۱۲ - ۱۲ بیگ کراپس اسپانیا، بسته بندی ۱۰ کیلوگرمی Ricotec ۱۲-۱۲-۱۷ - FSZ

کود ریکوتک mg+TE + ۱۲-۱۲-۱۷ محصولی از کشور اسپانیا بوده و یک کود کامل آهسته رهش میباشد که شامل ۱۲% نیتروژن، ۱۲% فسفات، ۱۷% پتاس، ۸% گوگرد، ۲% منیزیم همراه با درصدی از عناصر میکرو مثل آهن، روی و… است.
فروش ویژه
  • ایران
  • از ۱۰ کیلوگرم تا۱۰۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۸/۹
قم

قیمت کود سه بیست مایع | --۳۷۹

کود سه بیست برند SHOCK

کود های سه بیست به دو شکل مایع و پودری تولید میشوند که از لحاظ طریقه ی مصرف باهم تفاوت دارند و هر دو محلول در آب هستند. همچنین با توجه به برند و کشور های تولید کننده ی خود، تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. برای مثال انواع شکل نیتروژن موجود در برندهای مختلف کود سه بیست با درصد های متفاوتی از هم وجود دارد که روی هر محصول ذکر شده است.
بهترین کیفیت بازار
۴۱۲,۸۰۰ تومان
۴۳۰,۰۰۰ تومان
۴%
از ۴۵۰,۰۰۰ تومان - ۴۷۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۸
پرداخت درب منزل
اصفهان، شیخ صدوق

کود CalMagzeiz / کل مگ زایز

کود CalMagzeiz / کل مگ زایز

CalMagzeiz که یک کود حاوی کلسیم و منیزیم می باشد به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا کمبودهای کلسیم و منیزیم به سرعت برطرف کرده و بیماری های فیزیولوژیک ناشی از کمبود این عناصر به ویژه کلسیم را رفع کنند. این محصول شرکت زایز باعث بهبود عملکرد و کیفیت محصولات شده و به سفتی و رسیدن میوه ها کمک می کند. CalMagzeiz گزینه ای عالی برای رفع کمبود عناصر کلسیم و منیزیم در تمام محصولات است.
ارسال رایگان
  • انگلستان
  • کیسه
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱