advertise

چرا کاکتوس لاغر می شود؟

فروش ویژه کودهای گل استایل

سراسر کشور

قیمت کود هیومیک اسید مایع | --۴۴۸

اسید هیومیک بارزگان کالا

هیومیک اسید مایع یکی از پرکاربردترین و مفیدترین کودهای مایع برای پرورش گیاهان به شمار می‌رود. استفاده از این کود به سبب فوایدی که برای گیاه و خاک دارد، میان کشاورزان و باغداران رواج گسترده‌ای پیدا کرده‌ است. این کود قهوه‌ای رنگ، در واقع از بقایای جانداران و گیاهان دفن شده در خاک تولید می‌شود. به بیان دیگر جانداران مدفون شده در زیر خاک بر اثر تغییرات شیمیایی و با گذشت میلیون‌ها سال، تبدیل به اسید هیومیک می‌شوند. به طور کلی هیومیک اسید انواع و فرم‌ها مختلفی دارد.
تخفیف ویژه
۵۲۹,۲۰۰ تومان
۵۴۰,۰۰۰ تومان
۲%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
شیراز
کود ۲۰-۲۰-۲۰ مواد مغذی مورد نیاز باغ و زمین کشاورزی شما را تامین می‌کند و سبب افزایش چشم‌گیر کیفیت و تناژ محصولات می‌شود.
ضمانت کیفیت کالا
۶,۰۳۲,۵۰۰ تومان
۶,۳۵۰,۰۰۰ تومان
۵%
از ۶,۳۵۰,۰۰۰ تومان - ۶,۲۲۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۲/۹
یزد

کود سه بیست پودری | --۲۶۹

کود NPK ۲۰-۲۰-۲۰

کود سه بیست سیکو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را با کیفیت زیاد در دسترس ریشه قرار می‌دهد و از این طریق به تنظیم سوخت و ساز گیاه کمک می‌کند. این کود به عنوان یک کود کامل شناخته می‌شود، چرا که حاوی مقدار مناسبی از هر سه عنصر غذایی اصلی است که گیاهان برای رشد سالم و بهبود عملکرد به آن‌ها نیاز دارند.
ارسال بالای ۱۰۰ لیتر رایگان
۳۴۶,۵۰۰ تومان
۳۵۰,۰۰۰ تومان
۱%
از ۳۳۵,۰۰۰ تومان - ۳۱۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۰
قم
کود جلبک دریایی پودری دارای فواید متعددی برای گیاهان است، از جمله: * افزایش رشد گیاهان * بهبود کیفیت محصول * افزایش مقاومت گیاهان در برابر بیماری‌ها و آفات * بهبود عملکرد ریشه‌ها * بهبود ساختار خاک
ارسال فوری
۷۷۴,۲۰۰ تومان
۷۹۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۷۹۰,۰۰۰ تومان - ۸۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
شیراز

قیمت کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۴۶۳

کود مایع جلبک دریایی ولگرومار اسپانیا

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان با سایر کودهای ارگانیک مانند کود کمپوست یا کود دامی استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با کودهای شیمیایی نیز استفاده کرد، اما بهتر است قبل از استفاده از این ترکیبات، با یک متخصص کشاورزی مشورت کنید.
با بهترین کیفیت
۵۱۴,۸۰۰ تومان
۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۲
کیفیت تضمینی
شیراز

کود مایع فورنوترینت پتاس بالا داتیس

کود مایع فورنوترینت پتاس بالا داتیس

از باغبانی خانگی تا کشاورزی صنعتی، این کود به عنوان یک کود عمومی مناسب است.
ارسال رایگان
  • گل استایل
  • گالن
  • از ۵۰لیتر تا ۱۰۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
تهران
ترکیبات کود کشاورزی هیومیک اسید نیتروژن؛ فسفر؛ گوگرد؛ کلسیم؛ منیزیم؛ ازت؛ مس؛ روی؛ پتاسیم.
بهترین کیفیت
۵۲۴,۳۰۰ تومان
۵۳۵,۰۰۰ تومان
۲%
از ۵۱۰,۰۰۰ تومان - ۵۲۸,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۸
فروش فوری
اصفهان، شیخ صدوق

کود مایع پلی سالت اگرو اسپانیا ۵ لیتری

کود مایع پلی سالت اگرو اسپانیا ۵ لیتری

تغذیه تعادلی با این کود باعث افزایش عملکرد و کیفیت محصولات می‌شود.
ارسال رایگان
  • گل استایل
  • کیسه
  • از ۵۰تا۱۰۰لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
از ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان - ۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۴
مشهد
مقدار کود مایع جلبک دریایی که باید استفاده کنید به نوع گیاه، سن گیاه و شرایط رشد گیاه بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقدار مصرف کود مایع جلبک دریایی، می‌توانید به برچسب محصول یا دستورالعمل‌های تولیدکننده مراجعه کنید.
تخفیف ویژه
۹۱۶,۷۵۰ تومان
۹۶۵,۰۰۰ تومان
۵%
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۵
فروش فوری
اصفهان، شیخ صدوق

کود مایع فورنوترینت پتاس بالا داتیس، ۵ لیتری

کود مایع فورنوترینت پتاس بالا داتیس، ۵ لیتری

این کود با فرمولاسیون متوازن از نیتروژن (۲۰٪)، فسفر (۲۰٪) و پتاسیم (۲۰٪) برای تغذیه مناسب گیاهان در تمام مراحل رشد آنها طراحی شده است.
فروش ویژه
  • گل استایل
  • گالن
  • از ۱۰لیتر به بالا
  • مایع
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
پرداخت درب منزل
اصفهان، شیخ صدوق

کود هیومیک پاور پلاس داتیس

کود هیومیک پاور پلاس داتیس

کود هیومیک پاورپلاس داتیس ۱۰ لیتری، از جمله مناسبترین کود های شیمیایی برای انواع گیاهان زراعی و آپارتمانی است. این کود شیمیایی غنی شده از پتاسیم، هیومیک اسید، فولویک اسید، اکسید پتاسیم می باشد. کود هیومیک پاورپلاس داتیس ۱۰ لیتری بهترین مکمل تغذیه ای برای گیاهان بوده و عامل مناسبی برای افزایش رشد، گل دهی و میوه دهی گیاهان می باشد
ارسال رایگان
  • گالن
  • از ۳۰لیتر به بالا
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • مایع
از ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۸/۸
کرمانشاه

قیمت کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۳۷۳

کود مایع جلبک دریایی با خلوص بالا

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان برای انواع گیاهان از جمله گیاهان زراعی، باغی، گلخانه‌ای و آپارتمانی استفاده کرد.
ضمانت اصالت کالا
۶۲۷,۲۰۰ تومان
۶۴۰,۰۰۰ تومان
۲%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۸
کیفیت تضمینی
اصفهان، شیخ صدوق

کود پودری میکرومکس پلنت چویس آمریکا

کود پودری میکرومکس پلنت چویس آمریکا

محصول مغذی چند منظوره کود آهن و هیومیک اسید غنی شده، کاملا محلول در آب رفع زردی گیاه در خاک های قلیایی و شور و کمک به سبزینگی برگ ها و بهبود فتوسنتز ضمن اسیدی کردن خاک به دلیل وجود هیومیک اسید، جذب آهن را افزایش داده تثبیت ریشه گیاه در خاک افزایش جوانه، شکوفه و بزرگ شدن میوه، افزایش مقاومت گیاه به خشکی تسهیل تعریق و تعرق گیاهی و تقویت سیستم ریشه
تخفیف ویژه
  • آمریکا
  • از ۲.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کیفیت تضمینی
اصفهان، امام خمینی

پابرا پتاس ۱ لیتری

پابرا پتاس ۱ لیتری

موجب جبران سریع علائم کمبود پتاسیم در گیاه می‌شود. موجب استفاده بهینه از آب, افزایش فتوسنتز, انتقال قند ها و نشاسته ها می‌شود. این کود مایع پتاس بالا باعث افزایش عملکرد سایر کودها می‌شود. باعث افزایش غلظت کلروفیل در برگ ها می‌شود.
تخفیف ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • ۵ تا ۲۰ لیتر
  • مایع
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
شهرکرد

کود هیومیک اسید پودری | --۴۳۹

اسید هیومیک هیومی سان

هیومیک اسید یکی از پرکاربردترین و مفیدترین کودها برای پرورش گیاهان به شمار می‌رود. استفاده از این کود به سبب فوایدی که برای گیاه و خاک دارد، میان کشاورزان و باغداران رواج گسترده‌ای پیدا کرده‌ است. این کود قهوه‌ای رنگ، در واقع از بقایای جانداران و گیاهان دفن شده در خاک تولید می‌شود. به بیان دیگر جانداران مدفون شده در زیر خاک بر اثر تغییرات شیمیایی و با گذشت میلیون‌ها سال، تبدیل به اسید هیومیک می‌شوند.
بهترین کیفیت
۶۵۶,۶۰۰ تومان
۶۷۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۶۸۲,۰۰۰ تومان - ۶۷۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵

دلایل لاغر شدن کاکتوس ها

اگر عاشق کاکتوس هستید و با عشق از آنها نگهداری میکنید همراهمان باشید تا دلیل باریک شدن ناگهانی تنه کاکتوس را برایتان توضیح دهم. کاکتوس ها از بی آزار ترین گیاهان روی کره زمین هستند.شرایط نگهداری از آنها بسیار راحت است و همه از پسش بر می آیند. اما یکسری مشکلاتی ممکن است برایشان پیش بیاید که باید حتما حواسمان به آن باشد و از آن آگاه باشیم.یکی از آن مشکلات این است که گاهی کاکتوس ها شروع میکنند به باریک و لاغر شدن. چرا این اتفاق می افتد؟ با مجموعه گل استایل که یکی از عرضه کنندگان انواع کود شیمیایی می باشد در ادامه همراه باشید تا به بررسی بیشتر این موضوعات بپردازیم.


چرا کاکتوس لاغر می شود | گل استایل

عدم تامین نور مورد نیاز کاکتوس

دلیل عمده و اصلی ان عدم تامین نور مورد نیاز گیاه هست. کاکتوس ها به نور خیلی زیادی احتیاج دارند و حتی اکثرشان نسبت به نور مستقیم آفتاب هم کاملا سازگارند. اگر نور مورد نیازشان تامین نشود، فتوسنتز کافی انجام نمیدهند و سعی میکنند خودشان را بِکشند به سمتی که نور بیشتری دارد.
در این حالت ساقه باریک میشود و ممکن است حتی گیاهمان به اون سمت خم بشود و اصطلاحا در این حالت میگویند که گیاه رشد علفی پیدا کرده است. پس اگر این اتفاق برای کاکتوس شما هم افتاده ان را به یه جای پر نور تر منتقل کنید.


استفاده از کود مناسب

یکی دیگر از دلایل باریک شدن ساقه کاکتوس ها استفاده از کودهای نامناسب است که درصد ازت بالایی دارند و رشد رویشی را زیاد میکنند.
کودهای جلبک هم دقیقا همین کار را میکنند . این کودها روی اکثر گلهای آپارتمانی بسیار عالی جواب میدهد اما برای کاکتوس ها نتیجه کاملا برعکس است و رشد اونها رو علفی میکند. پس ازین کودها برای کاکتوس استفاده نکنید یا با دز کم در فواصل طولانی مدت استفاده کنید. بهترین کودها برای انواع کاکتوس کود کامل ماکرو و کود میکرو هستند که عناصر میکرو و ماکرو داشته باشند و درصد ازتشان کم باشد.


قلمه زدن کاکتوس

حالا اگر که از قبل این اتفاق برای شما افتاده و کاکتوستان لاغر شده میتوانید ان قسمت باریک شده را ببرید و داخل یک گلدان دیگر قلمه کنید و اجازه بدهید گیاه مادری جوانه های جدید بزند و ظاهرش دوباره زیبا بشود. حتی اگر یکم خلاقیت داشته باشید میتوانید خیلی راحت از یک کاکتوس دیگر روش قلمه بزنید و یک کاکتوس متفاوت داشته باشید. شما میتواند برای خرید انواع کود برای رشد بهتر کاکتوس خود با مجموعه گل استایل تماس بگیرید و از مشاوره های رایگان این مجموعه بهره مند شوید.



نویسنده: مهندس نیلوفر مسیبی، کارشناس ارشد گیاهپزشکی

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی