advertise

کود مناسب گیاهان ابلق

گیاهان ابلق از جمله گیاهان بسیار زیبای آپارتمانی و مخصوص فضای باز و زینتی هستند که با ترکیب رنگ زیبا و جذاب خود طرفداران بسیاری در بین دوستداران گل و گیاه دارد. توضیح ساده تر ابلق شدن گیاهان یعنی اینکه برگ، گل یا ساقه گیاه از دو یا سه رنگ تشکیل شده باشد. ابلق بودن ممکن است در حاشیه برگ، نصف برگ یا حتی به صورت لکه های نامنظم به رنگ های متفاوتی مثل سفید قرمز و… باشد. برای گیاهان ابلق نمی توان از تمامی کود های موجود در بازار استفاده کرد و کود مناسب برای گیاهان ابلق کودی است که باعث سبز شدن و از بین رفتن حالت ابلق در گیاه نشود. در این مقاله سعی داریم که بهترین کود مناسب گیاهان ابلق را به شما معرفی کنیم و از علت سبز شدن گیاهان ابلق بگوییم. با گل استایل همراه باشید.


ابلق به چه معناست؟

به گل یا گیاهانی که بیش از یک رنگ داشته باشد ابلق میگویند. اغلب معنایش این است که گیاه یا خال‌دار یا راه‌راه است و یا اینکه در حاشیه‌ی آن رنگی کم‌رنگ‌تر از بقیه‌ی گیاه (یا برعکس) مشاهده می‌شود.
همچنین به شکلی عمومی‌تر از این اصطلاح برای صحبت درباره‌ی کل گیاهی صحبت می‌شود که دارای چنین برگ یا گل‌هایی باشد. مصدر مناسب برای این واژه طبق همین تعریف می‌شود (ابلق شدن).

انواع مدل های ابلق

ابلقی در گیاهان به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. ابلق بودن در بسیاری موارد، متغیر است و با عوض شدن شرایط، گیاه به رنگ سبز خود بازخواهد گشت. در این شرایط می توان گفت که چندرنگی همیشگی نیست و با تغییر عواملی چون نور، ممکن است گیاه به رنگ سبز بازگردد، که این مورد در برخی پتوس ها رایج است.
نوع دیگری از ابلق بودن گیاهان نیز وجود دارد که ثابت بوده و تحت تغییر شرایط محیط، تغییر نخواهد کرد. به طور کلی سه نوع از گیاهان ابلق وجود دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت می کنیم.

انواع گیاهان ابلق

گیاهان ابلق انواع مختلفی دارند. محبوب ترین گیاهان ابلق شامل برگ انجیری ابلق، پوتوس ابلق، کاکتوس ابلق و سانسوریا ابلق است. در ادامه در مورد این گیاهان توضیح می دهیم. و همچنین به این موضوع که چه کودی برای گیاهان ابلق مناسب است نیز خواهیم پرداخت.


بهترین کود برای گیاهان ابلق | گل استایل

کاکتوس ابلق

کاکتوس ابلق گیاهی سبز رنگ بوده که در زمینه آن رنگ های زرد و قرمز هم مشاهده می شوند. این گیاه به دلیل شکل ظاهری جذاب و رنگ های متنوعی که در ساختار خود دارد در مقایسه با انواع گیاهان کاکتوسی جذابیت بیشتری پیدا کرده و این مساله باعث شده گیاه کاکتوس ابلق قیمت بیشتری داشته باشد.
به طور کل،گیاهانی که فقط در زمینه خود دارای رنگدانه های سفید، زرد، قرمز و یا هر رنگ دیگری به غیر از رنگ سبز هستند، به تنهایی توانایی انجام عمل فتوسنتز و اکسیژن رسانی نداشته، در نتیجه توانایی زنده ماندن ندارند واز پیوند با گیاهان سبز سعی شده که این گیاهان زینتی نیز قادر به انجام عمل فتوسنتز و ادامه حیات شوند.
نور مورد نیاز کاکتوس های ابلق نباید مستقیم باشد و باید نور فیلتر شده غیر مستقیم دریافت کند. کود مخصوص گیاهان ابلق برای کاکتوس های ابلق نیز استفاده می شود، این کود باید دارای درصد آهن و ازت کم باشد. کود های پتاس بالا برای انواع کاکتوس ها مناسب هستند، بخصوص کاکتوس های گلدار.


سانسوریا ابلق

سانسوریا ابلق گیاهی است که در آفریقای غربی رویش پیدا کرده وگیاهی با عمر زیاد است. رنگ این گیاه همواره سبز بوده و برگ های صاف و شمشیری دارد. از ویژگی های گیاه این است که طول گیاه تا نیم متر هم می رسد. این گیاه در نوع ابلق خود،همانند گیاهان ابلق دیگر دارای رنگ بندی های متنوعی است که به سفید وسبز و حتی گاهی زرد هم مشاهده می شود.
رنگ های متنوع این گیاه درقسمت های برگ های آن و کناره ی برگ ها مشاهده می شوند. این گیاه مقاومت بیشتری نسبت به دو گیاه ابلق دیگر دارد ودر شرایط مختلفی می توان از آن نگهداری کرد. کود مناسب گیاهان ابلق را می توان برای سانسوریا ابلق نیز استفاده کرد. برای افزایش میزان ابلقی گیاهان می توان از کود هایی مانند جلبک، هیومیک اسید و کود های دارای پتاسیم و فسفر استفاده کرد.

کود مناسب گیاهان ابلق | گل استایل

بعضی از گیاهان در ژنتیک خودشان بیشتر از یک نوع ساختمان ژنتیکی دارند و این تنوع ژنتیکی باعث ابلق شدن گیاه می شود. این گیاهان انواع مختلفی از ظاهر ابلقی از خود نشان می دهند. بعضی از این گیاهان تنها در لبه ی خارجی گیاه ابلق هستند، بعضی در برگ و بعضی در تمامی کل شاخه یا گیاهان به صورت ابلق مشاهده می شود.


هنگامی این اتفاق رخ می‌دهد که لایه‌ای از هوا زیر اپیدرم قرار گرفته و موجب انعکاسی نقره‌ای و یا سفید رنگ می‌گردد. اگر بخواهیم گونه هایی از این ابلق را نام ببریم می توانیم به پیله آ و برگ‌های گونه‌های نگون‌سار اشاره کنیم که بین گیاهان متفاوت هستند.


در این گونه های ابلق ، اغلب گیاهان به سمت رنگ های ارغوانی و قرمز می روند. یکی از گونه های خیلی معروف ابلق های رنگی آنتوسیانین است که رنگ های قرمز و ارغوانی در سراسر گیاه موجود است. در تعدادی از گیاهان، همانند بعضی از شبدرها، آناناسیان، شمعدانی‌های خاص و گونه‌های شبدرترشک، نشان پایدار ناحیه‌ای اتفاق می‌افتد. همچنین در گیاهانی مانند حسن یوسف هم ممکن است چند رنگی متفاوت وجود داشته باشد.

علت سبز شدن گیاهان ابلق | گل استایل

علت سبز شدن گیاهان ابلق

علت سبز شدن گیاهان ابلق چیست؟ چگونه باید از این اتفاق برای گیاهان ابلق پیشگیری کنیم؟ این مشکل معمولا دو علت اصلی دارد. دلیل اول نور کم و دلیل دوم استفاده از کود نامناسب برای گیاهان ابلق است. گیاهان ابلق در مقایسه با گیاهان برگ سبز به نور بیشتری احتیاج دارند. قبل از خرید گیاهان ابلق به نور محیط و شرایط محیطی گیاه توجه کنید و در صورتی که نور کمتر از حالت استاندارد است و نور زیاتدی در محیط نیست، گیاه ابلق خریداری نکنید. در صورتی که شرایط محیط و نور گیاه کافی و زیاد است اما برگ های گیاه شروع به سبز شدن کرده، ممکن است مشکل از کود مصرفی برای گیاه ابلق باشد.
همچنین به دلیل ایجاد جهش هایی در گیاه اتفاق می افتد و به همین دلیل معمولا گونه مغلوب به شمار میرود. پس به محض مشاهده برگ یا شاخه ای با رنگ اصلی سبز، آن شاخه را ببرید و هرس کنید و اجازه ندهید این شاخه‌ها گیاه را از آن خود کنند. درست است که چندرنگ بودن گیاه باعث زیبایی آن می‌شود، اما معنایش این نیست که لزوماً باید آن گیاه را پرورش دهید. برخی گیاهان ابلق نقاط ضعفی دارند که زیبایی‌شان را خنثی می‌کند.

کود گیاهان ابلق

انواع عناصری که باعث ساخت کلروفیل داخل گیاه می شود می تواند منجر به سبز شدن گیاهان ابلق شود. از جمله مهم ترین این عناصر ازت و آهن است. مصرف کود های دارای درصد بالای این عناصر می تواند از درصد ابلق بودن گیاهان ابلق کم کند. برگ های ابلق پس از مصرف کود ازت و آهن به مرور شروع به سبز شدن می کنند.
گاهی نیز ممکن از شاخه ای سبز از روی شاخه های ابلق شروع به رشد کند. این شاخه ی سبز چون از نژاد قوی تری نسبت به شاخه های ابلق هستند، رشدشان سریع تر است. این رشد سریع و علفی باعث می شود که به مرور شاخه های ابلق ضعیف شده و اگر پیشگیری و درمان انجام نشود منجر به خشک شدن شاخه ی ابلق می شود و در نهایت شاخه ی سبز به رشد خود ادامه می دهد و کل گیاه سبز می شود.

کود گیاهان ابلق | گل استایل

کود آهن برای گیاهان ابلق

کود آهن از پر مصرف ترین عناصر ریز مغذی یا میکرو است. این عنصر تاثیر بسیاری در ساخت کلرفیل در گیاهان دارد. از علائم کمبود آهن در گیاهان نیز زرد شدن برگ ها و سبز ماندن رگبرگ گیاهان است. کمبود آهن در گیاهان آپارتمانی در مقایسه با دیگر عناصر میکرو، بیشتر دیده می شود. در نتیجه استفاده از این کود برای تقویت گیاهان لازم و ضروری است. مصرف کود آهن به دلایلی که ذکر شد از طرفی برای گیاهان ابلق لازم است و از طرفی دیگر موجب سبز شدن برگ آنها می شود.
با این اوصاف این سوال مطرح می شود که آیا کود آهن برای گیاهان ابلق استفاده شود یا خیر؟ پاسخ به این سوال قطعا منفی است. کود آهن موجب سبز شدن برگ گیاهان ابلق می شود. پس برای تامین آهن مورد نیاز گیاه باید چه کاری انجام داد؟ می توان در فاصله زمانی طولانی از کود های کاملی که دارای درصد پایینی آهن هستند برای تامین نیاز این گیاهان استفاده کرد. نقش آهن در گیاهان سالیان سال است که مورد توجه گیاه شناسان قرار گرفته است.
امروزه با وجود آنکه همگان اذعان دارند که در ترکیب کلروفیل گیاه از آهن نامی برده نمی شود ولی نقش آن در ساخت و فرآیند فتوسنتز بر کسی پوشیده نیست. بنابراین هر گاه که با کم شدن کلروفیل مواجه شدید می توانید به کمبود عنصر آهن نیز شک ببرید. البته بین کمبود آهن و کمبود منیزیم شباهت های زیادی یافت می شود که بخش عمده ای از این تردید با برون سپاری آزمایشات به کلینیک های خاکشناسی بر طرف می گردد. فقر آهن همواره اولین حدس هر کارشناسی در مواجه با کم رنگ شدن کلروفیل گیاهان است . در برگ غلات کمبود آهن موجب پدید آمدن نوارهای سبز و زرد متناوب می گردد.


کود ازت برای گیاهان ابلق | گل استایل

کود ازت برای گیاهان ابلق

شما باید از کود مخصوص برای گیاهان ابلق استفاده کنید و کود های مخصوص گیاهان برگ سبز برای این گیاهان مناسب نیستند. کود مخصوص گیاهان آپارتمانی معمولا دارای درصد ازت یا نیتروژن بالایی هستند. ازت یا نیتروژن سبزینگی را در گیاهان افزایش می دهد. با افزایش سبزینگی، گیاهان ابلق شروع به سبز شدن می کنند.
ازت یا نیتروژن پر مصرف ترین عنصر برای انواع گیاهان است. این عنصر در رشد رویشی و افزایش برگدهی و رشد طولی ساقه ها کاربرد دارد. ازت در طبیعت به سه شکل ازت آلی، ازت گازی و ازت معدنی یافت می شود. منظور از ازت آلی ازت موجود در ترکیبات آلی می باشد که به شکل اسید های آمینه، اسید های آلی و دیگر ترکیبات آلی یافت می شود.
بخش عمده ازت خاک به شکل آلی (غیر قابل جذب) و دائماً در حال تبدیل شدن به شکل های مختلف می باشد. کمبود ازت باعث زرد شدن و رنگ پریده شدن برگ ها و همچنین عدم رشد و توسعه گیاه می شود. حال این سوال پیش می آید که برای تامین عنصر نیتروژن برای گیاهان ابلق باید چه کرد؟ برای تامین نیتروژن مورد نیاز گیاهان ابلق باید از کود های کامل استفاده کرد که درصد نیتروژن پایینی داشته باشند و کود های ان پی کا ازت بالا یا کود ۲۰-۲۰-۲۰ برای گیاهان ابلق مناسب نمی باشند.

بهترین کود برای گیاهان ابلق

برای گیاهان ابلق کود های متنوعی وجود دارد. کود مناسب گیاهان ابلق کودی است که درصد آهن و ازت کمی داشته باشد. در ادامه با معرفی بهترین کود برای گیاهان ابلق با ما همراه شوید.


کود هیومیک اسید

کود هیومیک اسید برای این گیاهان گزینه ی خوبی است. هیومیک اسید از بهترین کود های مخصوص گیاهان ابلق است. این کود با تقویت خاک و افزایش مواد آلی داخل خاک می تواند تمامی عناصر مورد نیاز گیاه را فراهم کند. کود هیومیک اسید باعث اصلاح بافت خاک و افزایش جذب عناصر توسط گیاه می شود. انواع کودهای هیومیک اسید را می توانید از فروشگاه گل استایل تهیه فرمایید.



نویسنده: مهندس نیلوفر مسیبی، کارشناس ارشد گیاهپزشکی

کود هیومیک اسید

کود جلبک دریایی

جلبک های دریایی کود هایی ارگانیک هستند که از عصاره خالص جلبک های داخل دریا تهیه می شوند و به دلیل عناصر مختلف و هورمون هایی که داخل خود دارند معروف و مشهور شده اند. این کود ها تمامی عناصر ماکرو و میکرو را داخل خودشان دارند و می توانند نیاز های گیاه را به خوبی برطرف کنند. همچنین با داشتن آمینو اسید و هورمون ها برای مقاوم کردن گیاهان در برابر تنش های محیطی نیز استفاده می شوند. کود جلبک کودی مناسب برای گیاهان ابلق است. انواع کودهای جلبک دریایی را می توانید از فروشگاه گل استایل تهیه فرمایید.

فروش ویژه کودهای گل استایل

اصفهان

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۲۲

کود جلبک دریایی زنیت

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان با سایر کودهای ارگانیک مانند کود کمپوست یا کود دامی استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با کودهای شیمیایی نیز استفاده کرد، اما بهتر است قبل از استفاده از این ترکیبات، با یک متخصص کشاورزی مشورت کنید.
تحویل استان اصفهان رایگان
۱,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۱,۰۲۰,۰۰۰ تومان - ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان
منقضی شده در: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
سراسر کشور

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۵۰۰

کود ارگانیک و جلبک دریایی آلگاریک

کود پودری جلبک دریایی را می‌توان برای انواع گیاهان از جمله گیاهان زراعی، باغی، گلخانه‌ای و آپارتمانی استفاده کرد.
ارسال بالای ۱۰۰ لیتر رایگان
۷۵۰,۵۰۰ تومان
۷۹۰,۰۰۰ تومان
۵%
از ۷۸۰,۰۰۰ تومان - ۷۹۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۶
قم
این کود در کشور آمریکا تولید شده و با بسته بندی کاربردی در دسترس کشاورزان و باغداران قرار می‌گیرد. در تولید این کود آمریکایی از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود و تمامی کودهای برند شوک از جمله کود سه بیست به صورت نانو ساخته شده و به همین دلیل رقیق بودن و درصد خلوص بالا از خصوصیات آن است.
تحویل فوری
۴۳۶,۸۰۰ تومان
۴۵۵,۰۰۰ تومان
۴%
از ۴۴۰,۰۰۰ تومان - ۴۶۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۸
گرگان

کود هیومیک اسید مایع | --۴۲۸

کود هیومیک اسید مایع

زمان مصرف اسید هیومیک مایع در مورد زمان مصرف اسید هیومیک مایع می‌توان گفت در تمام طول دوره رشد گیاهان زراعی و باغی میتواند مورد استفاده قرار گیرد. میزان مصرف اسید هیومیک با روش مصرف اسید هیومیک ارتباط دارد. برای مثال در روش خاکی ۲ تا ۳ نوبت در طول دوره رشد و هر نوبت با نسبت ۵ تا ۱۰ لیتر برای هر هکتار و یا در روش محلول پاشی ۲ تا ۳ نوبت در طول دوره رشد و هر نوبت با نسبت ۳ تا ۴ لیتر برای هر هکتار استفاده می‌شود. البته روش‌های دیگری مثل بذر مال و استفاده برای نهال و نشا وجود دارد که به ترتیب هنگام کاشت برای هر ۱۰۰ کیلوگرم بذر از ترکیب ۱/۵ تا ۲ لیتر از این کود با ۱۰ لیتر آب مصرف می‌شود و در محلول (۱۰ در هزار) این کود غوطه ور می‌شود.
دارای سریع ترین زمان ارسال
۵۲۷,۲۵۰ تومان
۵۵۵,۰۰۰ تومان
۵%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
فروش فوری
مشهد

انرژیل سیفو

انرژیل سیفو

این محصول به رشد سریع برگ‌ها و ساقه‌ها کمک می‌کند و گلدهی و میوه‌دهی را تشویق می‌کند.
فروش فوق العاده
  • گل استایل
  • بطری
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • مایع
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
شیراز
آمینو اسید برای گیاهان را می‌توان مستقیماً به برگ اعمال کرد. این روش به تغذیه برگی معروف است. کود رقیق شده آمینو اسید را روی شاخ‌وبرگ اسپری کنید و مطمئن شوید که هر دو سطح بالایی و پایینی برگ‌ها به کود آغشته شده‌اند.
بهترین برند
۶۹۰,۰۶۰ تومان
۷۴۲,۰۰۰ تومان
۷%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۶
پرداخت درب منزل
رشت

کود مایع پابرا گرین داتیس

کود مایع پابرا گرین داتیس

از باغبانی خانگی تا کشاورزی صنعتی، این کود به عنوان یک کود عمومی مناسب است.
فروش ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • ۲۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
کیفیت تضمینی
اصفهان، امام خمینی

پابرا پتاس ۱ لیتری

پابرا پتاس ۱ لیتری

موجب جبران سریع علائم کمبود پتاسیم در گیاه می‌شود. موجب استفاده بهینه از آب, افزایش فتوسنتز, انتقال قند ها و نشاسته ها می‌شود. این کود مایع پتاس بالا باعث افزایش عملکرد سایر کودها می‌شود. باعث افزایش غلظت کلروفیل در برگ ها می‌شود.
تخفیف ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • ۵ تا ۲۰ لیتر
  • مایع
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
پرداخت درب منزل
اصفهان، بزرگمهر

کود پودری میکرومکس پلنت چویس آمریکا،

کود پودری میکرومکس پلنت چویس آمریکا،

بسته‌بندی کیسه‌ای این کود نگهداری و اعمال آن را بسیار آسان می‌کند.
تخفیف پاییزه
  • گل استایل
  • کیسه
  • از ۲.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
از ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
پرداخت درب منزل
اصفهان، امام خمینی

کود ۳۶-۱۲-۱۲نوبل

کود ۳۶-۱۲-۱۲نوبل

از گل‌های آپارتمانی تا درختان میوه، این کود برای انواع گیاهان مناسب است.
ارسال رایگان
  • گل استایل
  • کیسه
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
کیفیت تضمینی
شیراز

کود مایع فورنوترینت پتاس بالا داتیس

کود مایع فورنوترینت پتاس بالا داتیس

از باغبانی خانگی تا کشاورزی صنعتی، این کود به عنوان یک کود عمومی مناسب است.
ارسال رایگان
  • گل استایل
  • گالن
  • از ۵۰لیتر تا ۱۰۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
مازندران

قیمت کود هیومیک اسید پودری | --۴۵۹

کود اسید هیومیک پودری zeiz

هیومیک اسید پودری مواد آلی مانند بقایای گیاهی در حین عمل تجزیه از خود هیومین، فولیک اسید و هیومیک اسید آزاد می کنند که در بین آن ها هیومیک اسید ماده ی پایدار به حساب می آید. هیومیک اسید پلیمری با زنجیره ی بلند است که ساختار ثابت و معینی ندارد و یکی از پیچیدگی های علم شیمی محسوب می شود. این ماده که اسید ضعیفی می باشد در آب حل می شود اما در موادی که خاصیت اسیدی دارند نامحلول است. هیومیک اسید دارای عناصر مورد نیاز برای رشد و نمو انواع گیاهان است که با توجه به ترکیبات مختلفی که دارد گاها می توان آن را به عنوان یک کود کامل برای تغذیه گیاهان در نظر گرفت.
دارای سریع ترین زمان ارسال
۵۱۹,۷۵۰ تومان
۵۲۵,۰۰۰ تومان
۱%
از ۵۲۰,۰۰۰ تومان - ۵۸۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۰
پرداخت درب منزل
اصفهان، شیخ صدوق

کود هیومیک پاور پلاس داتیس

کود هیومیک پاور پلاس داتیس

کود هیومیک پاورپلاس داتیس ۱۰ لیتری، از جمله مناسبترین کود های شیمیایی برای انواع گیاهان زراعی و آپارتمانی است. این کود شیمیایی غنی شده از پتاسیم، هیومیک اسید، فولویک اسید، اکسید پتاسیم می باشد. کود هیومیک پاورپلاس داتیس ۱۰ لیتری بهترین مکمل تغذیه ای برای گیاهان بوده و عامل مناسبی برای افزایش رشد، گل دهی و میوه دهی گیاهان می باشد
ارسال رایگان
  • گالن
  • از ۳۰لیتر به بالا
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • مایع
از ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۸/۸
سراسر کشور
کود های سه بیست به دو شکل مایع و پودری تولید میشوند که از لحاظ طریقه ی مصرف باهم تفاوت دارند و هر دو محلول در آب هستند. همچنین با توجه به برند و کشور های تولید کننده ی خود، تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. برای مثال انواع شکل نیتروژن موجود در برندهای مختلف کود سه بیست با درصد های متفاوتی از هم وجود دارد که روی هر محصول ذکر شده است.
ضمانت اصالت کالا
۴۲۱,۴۰۰ تومان
۴۳۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۴۵۰,۰۰۰ تومان - ۴۷۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
سراسر کشور

قیمت کود هیومیک اسید پودری | --۲۵۷

کود هیومیک اسید پودری زایز

اسید هیومیک یکی از کودهای آلی است. استفاده از این کود در کشاورزی برای کاهش آلودگی محیط‌زیست، افزایش بهره‌وری و کیفیت محصولات و بهبود سلامت گیاهان مفید است.
ضمانت اصالت کالا
۵۰۲,۵۵۰ تومان
۵۲۹,۰۰۰ تومان
۵%
از ۵۲۰,۰۰۰ تومان - ۵۴۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵

کود جلبک دریایی

کود آمینو اسید

کود آمینو اسید به کود ضد تنش و استرس معروف است. آمینو اسید را نیز می توان کود مخصوص گیاهان ابلق در نظر گرفت. هرچند که این کود برای انواع گیاهان دیگر نیز استفاده می گردد. آمینو اسید غذای آماده ی گیاهان است که انرژی گیاه را تامین می کند. انواع کودهای آمینو اسید ضد تنش و استرس را می توانید از فروشگاه گل استایل تهیه فرمایید.

کود های ضد تنش و استرس

کود پتاسیم و فسفر

پتاسیم و فسفر دومین و سومین عناصر مورد نیاز گیاهانند. این کود مناسب گیاهان ابلق است و مشکلی برای گیاه در هنگام مصرف این کود ایجاد نمی شود و با کود فسفیت پتاسیم می توان به خوبی گیاهان ابلق را تقویت کرد. تمامی کود های مخصوص گیاهان ابلق در سایت گل استایل موجود می باشد. برای خرید انواع کود کامل پتاس بالا با عملکرد گلدهی و میوه دهی بالا و دریافت و مشاوره با کاشناسان ما تماس بگیرید.

کود پتاسیم و فسفر
کود مخصوص گیاهان ابلق | گل استایل

روش مصرف کود مناسب برای گیاهان ابلق

برای برطرف کردن سبزی برگ گیاهان ابلق شما باید روش های ذکر شده در زیر را انجام دهید تا گیاهان ابلق مجدد به حالت قبلی برگردند.
۱- گیاه ابلق را به مکانی با نور زیاد و فیلتر شده منتقل کنید حداقل ۶ الی ۸ ساعت در روز نور دریافت کنند (متناسب با نوع گیاه).
۲- در صورتی که دسترسی به نور آفتاب ندارید می توان از نورهای مصنوعی و یا نور رشد مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. لامپ های رشد مخصوص گیاهان در بازار موجود می باشند و می توانند طیف نوری مورد نیاز گیاه را تامین کنند.
۳- کود مناسب گیاهان ابلق مصرف کنید و میزان مصرف کودهای ازت بالا و همچنین آهن را کاهش دهید.
جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش عمده می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.