advertise

تاثیر هیومیک اسید بر گیاهان

فروش ویژه کودهای گل استایل

اصفهان

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۲۰

جلبک دریایی با خلوص بالا

مقدار کود جلبک دریایی که باید استفاده کنید به نوع گیاه، سن گیاه و شرایط رشد گیاه بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقدار مصرف کود مایع جلبک دریایی، می‌توانید به برچسب محصول یا دستورالعمل‌های تولیدکننده مراجعه کنید.
تحویل استان اصفهان رایگان
۱,۲۱۷,۷۰۰ تومان
۱,۲۳۰,۰۰۰ تومان
۱%
از ۱,۲۲۰,۰۰۰ تومان - ۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان
منقضی شده در: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
پرداخت درب منزل
اصفهان، شیخ صدوق

کود CalMagzeiz / کل مگ زایز

کود CalMagzeiz / کل مگ زایز

CalMagzeiz که یک کود حاوی کلسیم و منیزیم می باشد به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا کمبودهای کلسیم و منیزیم به سرعت برطرف کرده و بیماری های فیزیولوژیک ناشی از کمبود این عناصر به ویژه کلسیم را رفع کنند. این محصول شرکت زایز باعث بهبود عملکرد و کیفیت محصولات شده و به سفتی و رسیدن میوه ها کمک می کند. CalMagzeiz گزینه ای عالی برای رفع کمبود عناصر کلسیم و منیزیم در تمام محصولات است.
ارسال رایگان
  • انگلستان
  • کیسه
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱
شیراز

کود هیومیک اسید مایع | --۳۵۴

هیومیک اسید مایع جاست گرین

از جمله مزایای هیومیک اسید مایع می‌توان به مواردی چون: افزایش کیفیت و مقدار باردهی؛ کمک به جذب مواد معدنی؛ کمک به ریشه‌زایی؛ سرعت‌بخشی فرآیند فتوسنتز؛ کاهش تأثیرات مخرب استفاده از کودهای شیمیایی؛ توجه کرد.
بهترین کیفیت بازار
۴۴۱,۶۰۰ تومان
۴۶۰,۰۰۰ تومان
۴%
از ۴۵۵,۰۰۰ تومان - ۴۷۵,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۵
مشهد
کود پودری جلبک دریایی را می‌توان به دو روش محلول‌پاشی و مصرف خاکی استفاده کرد. در روش محلول‌پاشی، کود را با آب رقیق کرده و سپس بر روی برگ‌ها یا خاک گیاهان اسپری می‌کنند. در روش مصرف خاکی، کود را به خاک اضافه می‌کنند.
ضمانت اصالت کالا
۱,۰۶۹,۲۰۰ تومان
۱,۰۸۰,۰۰۰ تومان
۱%
از ۱,۰۸۰,۰۰۰ تومان - ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
مشهد

کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۲۷۲

کود مایع جلبک دریایی وکوزیوم دریپ

کود مایع جلبک دریایی برای گیاهان سمی نیست. این کود یک کود ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود.
بهترین قیمت
۹۱۶,۷۵۰ تومان
۹۶۵,۰۰۰ تومان
۵%
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۰
اصفهان

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۳۲۰

کود پودری عصاره جلبکی

کود پودری جلبک دریایی را می‌توان به دو روش محلول‌پاشی و مصرف خاکی استفاده کرد. در روش محلول‌پاشی، کود را با آب رقیق کرده و سپس بر روی برگ‌ها یا خاک گیاهان اسپری می‌کنند. در روش مصرف خاکی، کود را به خاک اضافه می‌کنند.
ارسال بالای ۱۰۰ لیتر رایگان
۱,۱۷۶,۰۰۰ تومان
۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان
۲%
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کیفیت تضمینی
اصفهان، بزرگمهر

کود هیومیک اسید پودری پابرا رادیکا، سطل ۲.۵ کیلوگرمی

کود هیومیک اسید پودری پابرا رادیکا، سطل ۲.۵ کیلوگرمی

فروش فوق العاده
  • گل استایل
  • ایران
  • کیسه
  • جامد
از ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
پرداخت درب منزل
اصفهان، شیخ صدوق

کود مایع فورنوترینت انتی سالت (ضد شوری) داتیس

کود مایع فورنوترینت انتی سالت (ضد شوری) داتیس

کود فورنوترینت آنتی سالت (ضد شوری) دارای مقادیر قابل توجهی از هیومیک اسید و فولویک اسید به همراه کلسیم است. استفاده از این نوع کود علاوه بر تقویت فعالیت های بیولوژیکی خاک سبب کاهش شوری (EC) خاک می شود. این کود تاثیر بسیار خوبی در آب هایی با pH بالا و سختی زیاد خواهد داشت. همچنین این کود حاوی عناصر میکرو و ماکرو و مقادیر بالایی عصاره جلبک دریایی می باشد. کلسیم موجود در آن با نمک های موجود در خاک واکنش داده و آنها را ته نشین میکند و به این روش شوری خاک را کاهش میدهد. همچنین کودی کامل برای رشد و تقویت انواع گیاهان به شمار میرود.
تخفیف ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • گالن
  • انواع خاک و گل و گیاه
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
پرداخت درب منزل
اصفهان، بزرگمهر

پابرا پتاس

پابرا پتاس

این محصول به رشد سریع برگ‌ها و ساقه‌ها کمک می‌کند و گلدهی و میوه‌دهی را تشویق می‌کند.
فروش فوق العاده
  • گل استایل
  • ایران
  • گالن
  • مایع
- ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
اصفهان

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۸۴

جلبک دریایی با خلوص بالا ریکو اسپانیا

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان با سایر کودهای ارگانیک مانند کود کمپوست یا کود دامی استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با کودهای شیمیایی نیز استفاده کرد، اما بهتر است قبل از استفاده از این ترکیبات، با یک متخصص کشاورزی مشورت کنید.
تخفیف ویژه
۷۴۸,۸۰۰ تومان
۷۸۰,۰۰۰ تومان
۴%
از ۷۷۰,۰۰۰ تومان - ۷۹۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۵
مشهد

قیمت کود هیومیک اسید پودری | --۴۰۰

هیومیک اسید پودری HUMISUNPLUS- ZENITH

ترکیبات کود کشاورزی هیومیک اسید نیتروژن؛ فسفر؛ گوگرد؛ کلسیم؛ منیزیم؛ ازت؛ مس؛ روی؛ پتاسیم.
ارسال فوری
۹۲۶,۲۵۰ تومان
۹۷۵,۰۰۰ تومان
۵%
از ۹۸۷,۰۰۰ تومان - ۹۷۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۹
کیفیت تضمینی
اصفهان، امام خمینی

کود جلبک خالص آلگاریک ریکو اسپانیا

کود جلبک خالص آلگاریک ریکو اسپانیا

کود آلگاریک (AlgaRic Seaweed WSP) امکان بکارگیری بهینه از مواد غذایی که در خاک موجود است را فراهم میکند و موجب افزایش چشمگیر در کیفیت و کمیت محصول هم از نظر اندازه و هم تعداد میوه می‌شود.
فروش ویژه
  • جاست گرین اسپانیا
  • جعبه
  • از ۲.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۱/۴
پرداخت درب منزل
اصفهان، بزرگمهر

کود مایع فورنوترینت ازت بالا داتیس

کود مایع فورنوترینت ازت بالا داتیس

کود فورنوترینت ازت بالا از شرکت سبز محصول داتیس از کودهای کامل دارای عناصر ماکرو و میکرو با درصد بالای ازت است. نیتروژن با نماد شیمیایی N پر مصرف ترین عنصر غذایی در گیاهان است. نیتروژن فراوان ترین عنصر موجود در کره زمین است اما با این حال کشت و کار غیر اصولی و بیش از حد باعث شده با کمبود آن در سراسر جهان مواجه شویم. نیتروژن از عناصل اصلی کلرفیل گیاهیست و نقش اساسی در فتوسنتز دارد.
ارسال رایگان
  • سبز محصول داتیس
  • ایران
  • ۱۰۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
فروش فوری
اصفهان، بزرگمهر

کود پودری آهن سکوسترن NK سینجنتا، ۱ کیلوگرمی

کود پودری آهن سکوسترن NK سینجنتا، ۱ کیلوگرمی

سکوسترن آهن سینجنتا حاوی ۶ درصد کلات EDDHA-Na Fe در کیلوگرم می‌باشد. آهن نقش مهمی در متابولیسم گیاه و تولید کلروفیل دارد علائم کمبود آهن به صورت زرد شدن برگ‌ها و سبز ماندن رگبرگ‌ها مشاهده می شود کمبود آهن در خاکهای آهکی و بالاتر از پ-هاش ۷/۲ مشاهده می‌گردد. سکوسترن دارای کلات آهنی است که بخاطر داشتن ترکیب متوازن و متعادل ۲ ایزومر ارتو-پارا و اورتو-اورتو کمبود آهن در گیاهان سریعاً و برای بلند مدت درمان می‌کند .سکوسترن باعث درشت و خوش فرم شدن محصولات می‌گردد. سکوسترن از طریق خاک و آبیاری قطره‌ای مصرف می‌گردد.
تخفیف ویژه
  • گل استایل
  • از ۱۰لیتر به بالا
  • مایع
از ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۸/۱۰
پرداخت درب منزل
اصفهان، شیخ صدوق

کود ۲۰-۲۰-۲۰ سیکو SICO GREEN

کود ۲۰-۲۰-۲۰ سیکو SICO GREEN

کودی کامل مناسب برای بهبود رشد رویشی درختان میوه، سبزی و صیفی‌جات و مزارع. نیتروژن این محصول به سه فرم اوره، نیترات و آمونیوم بوده و گیاهان قادر خواهند بود فرم نیتروژن موردنیاز خود را به‌راحتی جذب نمایند. عناصر میکرو به‌صورت کلاته با EDTA بوده که سبب پایداری این عناصر در خاک می‌گردد. محلول‌پاشی این کود نسبت به کودآبیاری آن به‌خصوص در خاک‌های اسیدی و آهکی ارجحیت دارد.
فروش فوق العاده
  • گل استایل
  • کیسه
  • از ۲.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۴

هیومیک اسید جزء کودهای بدون اثر مخرب زیست محیطی است که گاهی اوقات به آن کود آلی دوست دار طبیعت نیز گفته میشود. این ترکیب تاثیر بسیار خوبی برای گلدهی ورشددر گیاهان گل‌دار میشود که به عنوان یکی از مهمترین اجزای دراین ترکیب می‌توان از منیزیم،روی،اهن،نیتروژن فسفر یاد کرد. همه گیاهان برای انجام فتوسنتز نیاز به مقدار زیادی ازت ونیتروژن دارند که این کار را هیومیک اسید برای کلروفیل گیاهان انجام می‌دهد.
و همینطور پروتئینی که در خاک نقش زیادی در شادابی گیاه دارد که هیومیک اسید به عنوان یک کود آلی تصمین کننده این شادابی و سلامت گیاه است.واینگونه تاثیر اسید هیومیک بر گیاهان هنگامی که کشاورز یا باغبان به علت بالا بودن ریشه گیاه شروع به قلمه‌زنی آن می‌کند که این کار در ابتدا، مستلزم ریشه قوی داشتن گیاه است که باقرار گرفتن هیومیک اسید در خاک قلمه باعث ریشه‌زایی آن می‌شود. آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی باعث ایجاد تغییردر ساختار خاک و بهره‌وری آن در رشد گیاه کم می‌شود که هیومیک اسید نقش زیادی در اصلاح خاک و افزایش باردهی آن دارد. .مجموعه گل استایل با برخورداری از سالها فعالیت در زمینه فروش انواع کود، در تلاش بوده تا بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت خدمت مشتریان عزیز عرضه نماید


تاثیر هیومیک اسید بر گیاهان | گل استایل

خوب است بدانید که کودهای شیمیایی سلامت زندگی انسانی و جانوری را مورد خطر قرار میدهدو خیلی خطرناک است ولی استفاده از این کود آلی به عنوان سوپرجاذب در سطح خاک جریان آب و هوا را آسان می‌کند و به دلیل اینکه عناصر آن از دل طبیعت گرفته شده است هیچ خطری برای گونه‌های انسانی و جانوری نخواهد داشت بلکه باعث شادابی گیاهان و سلامتشان می‌شود. با افزایش هیومیک اسید به خاک گل‌ها می‌توان عملکرد کلروفیل که باعث ایجاد برگ و سبزینگی گیاه شد و تنفس آن‌ را آسان کرد. تنفس گیاه با فتوسنتز صورت میگیرد.
به جذب دی اکسید کربن و دفع اکسیژن توسط گیاه فتوسنتز گفته می‌شود که دی اکسید کربن جذب شده توسط گیاه، یک گاز پر کاربرد برای تنفس گیاه است و از این روش قند لازم جذبش می‌شود.این مبادله اکسیژن و کربن دی اکسید ضامن سلامت گونه‌های انسانی جانوری و گیاهی است پس با استفاده از هیومیک اسید٬ و تاثیر اسید هیومیک بر گیاهان می‌توانید سلامت خود و گیاهانتان را تضمین کنید.

هیومیک اسید برای ریشه زایی

امروزه یکی از مهمترین کودهای شیمیایی که سبب اصلاح ‌کنندگی خاک میشود هیومیک اسید است. این کود به علت آبیاری راحت و نفوذ کردن هوا در خاک، بین کشاورزان رواج دارد. با زیاد شدن میزان آلودگی هوا و افزایش دمای زمین، خاک شیمیایی شده است و حاصلخیزی خود را از دست می‌دهد. در این باره بابه کار گرفتن مواد آلی کمک بسیاری به روند رشد گیاهان ودرختان می‌کند که هیومیک اسید نیز جزو این مواد آلی است.
هیومیک اسیدشامل طیف وسیعی از ترکیبات آلی-معدنی مانند: اسید آمینه، پتیدها،فنول‌هاو اسیدهای نئوکلوئیک بوده و در هم‌بستگی با انواع کاتیون‌ها هستند که در مجموع ترکیبات خیلی عالی و منحصربه فردی ساخته‌اند. برای اطلاعات بیشتر هیومیک اسید چیست کلیک کنید با اضافه کردن هیومیک اسیدبه خاک گل‌ها می‌توان کارکرد کلروفیل را که ایجاد سبزینگی وبرگ گیاه است بهبود بخشید و تنفس آن‌ را آسان کرد و اثر هیومیک اسید برای ریشه زایی را برای گیاهان تضمین کرد.

تاثیر اسید هیومیک بر ریشه‌ زایی گیاهان به اندازه ای است که در زمان کمی به نتیجه ای دلخواه رسید. تنفس گیاهان با عمل فتوسنتز انجام می‌شود و مطابق تعریف فتوسنتز، به جذب دی اکسید کربن و دفع اکسیژن توسط گیاه گفته می‌شود که دی اکسید کربن جذب شده توسط گیاه، یک گاز پر کاربردی است که برای تنفس گیاهان بوده و از این طریق قند مورد نیاز جذب آن می‌شود.
این تبادل اکسیژن و کربن دی اکسید تضمین کننده سلامت گونه‌های انسانی، گیاهی وجانوری است برای اینکه نتیجه مورد دلخواه از مصرف هیومیک اسیدبگیریم باید از نحوه مصرف هیومیک اسید و مقدار مصرف هیومیک اسید و زمان مصرف هیومیک اسید برای درختان وزمان مصرف هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی اطلاعاتی داشته باشیم که با کلیک کردن بر روی هر کدام مقاله ای در رابطه با آن توصیح داده است


هیومیک وفولویک اسید چیست؟

حاصلخیزی خاک به کمیت وکیفیت مواد آلی موجود در آن بستگی دارد؛ چون تولید محصولات مطلوب کشاورزی به مقدار مواد مغذی و قابل جذب برای گیاه بستگی دارد.مواد آلی به طور طبیعی و به شکل هیومیک وهوموس در خاک هستند و از تجزیه­ شدن مواد آلی مرده و تحت شرایطی خاص تشکیل می­‌شوند. ترکیبات هوموسی مواد آلی به شکل های فولویک اسید ، هیومیک اسید و هیومین یافت می­‌شوند که از نظر ساختار شیمیایی و اندازه­­ مولکولی با هم متفاوت هستند.
این مواد شرایط خاک را از نظر فیزیکی وشیمیایی تقویت میکند و جذب عناصری مثل نیتروژن،فسفر،آهن،مس،روی،منگنز بیشتر میکند. فولویک اسید Fulvic acid یک‌نوع ماده­ هیومیکی است که از تجزیه­ بقایای موجودات زنده بدست آمده است و رشد و تقسیم سلول­های گیاه را بیشتر میکند و عناصر ماکرو مثل آهن، روی ،منگنز،مس را به همراه خود از سطح گیاه وارد بافت گیاه می­‌کند. این اسید آلی به سلول­ها انرژی وارد میکندویک الکترولیت قوی میباشدو تنظیمشان می‌کند.
این اسید در PHهای قلیایی، اسیدی،یا خنثی محلول است و وزن مولکولیش حدود ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دالتون است. فولویک اسید در ساختارش گروه­های هیدرکسیل و کربوکسیل دارد و به لحاظ شیمیایی خیلی فعال است. این اسید به علت داشتن قدرت تبادل یونی بالا، جذب عناصر معدنیش را در گیاه افزایش می­‌دهد. وموجب افزایش کیفیت و کمیت محصول و اینکه باعث افزایش مقاومت گیاه در برابر تنش­های محیطی میشود.


کاربرد اسید فولویک

با بیشترشدن محتوای غذایی و سرعت فتوسنتز گیاه باعث افزایش رشد ریشه‌­ها می­گردد.
باعث جذب عناصر مغذی مثل نیتروژن و فسفر و ریزمغذی‌­ها مانند آهن می‌­شود.
قدرت جوانه زنی بذور و کمیت و کیفیت محصولات زراعی و باغی را بیشتر میکند
از ثابت شدن فسفر در کودهای فسفره جلوگیری می­کند.
با ذخیره کردن رطوبت در گیاه باعث مقاومت آن در برابر کم آبی و شوری می­‌گردد.
اسید فولویک به باز شدن روزنه­‌ها و تعرق گیاه کمک می­کند.
باعث افزایش مواد آلی در خاک میشود و فعالیت میکروارگانیسم­‌های مفید بیشتر میشود؛بدین ترتیب شرایط فیزیکی خاک خیلی بهتر میشود
موجب افزایش طول رشد گیاه را افزایش می­شود و بدین ترتیب فرایند پیر شدن آن را به تاخیر می­اندازد.


نحوه­ مصرف فولویک اسید

خوب است فولویک اسید قبل از کاشت محصولات به مقدار ۲ تا ۵ کیلوگرم در هر هکتارمصرف شود. در زمان داشت محصول نیز مصرف این کود به مقدار ۲ الی ۳ کیلوگرم در هر هکتار باعث افزایش مواد آلی ارگانیک خاک می‌­شود. واینکه این اسید می­تواند همراه کودهای دیگر نیز مصرف شود که در این باره باید ۱ الی ۲ درصد از ترکیب را شکل دهد.
برای استفاده این اسید به صورت محلول پاشی ۳۵۰ الی ۷۵۰ گرم بر لیتر آن در هر هکتار کافی است قیمت فولویک اسید نیز بسته به نوع و میزان محصول کشت شده تغییر میکند. طبیعت، اسید هیومیک و اسید فولویک را با هم به کار می­گیرد.به عنوان مثال هیومیک اسید باعث افزایش نفوذپذیری دیواره­‌های سلولی میشود و به این طریق فولویک اسید آسانتر می­تواند مواد غذایی را به گیاهان برساند. به عبارتی هیومیک اسید درخاک مواد مغذی را در دسترس گیاه قرار می­دهد تا اسید فولویک بهتر نقش خود را به عنوان حمل کننده مواد غذایی ایفا نماید.


و کاربرد فولویک اسید را نشان میدهد و این دو هیومیک اسید برای ریشه زایی و فولویک اسید برای افزایش ظرفیت حفظ آب با یک دیگر همکاری می­‌کنند. در سال­های پیش استفاده­ زیاد از ماشین آلات و روش‌­های مدرن برای کشاورزی به ازدست دادن خاک از مواد آلی و هیومیکی منجر میشود؛ در صورتی­که مقدار مواد آلی موجود در خاک کمتر از ۲% شود، عناصر مهم برای میکرو ارگانیزم­‌های موجود در خاک و هم­چنین برای رشدکردن گیاه فراهم نمی­‌شود.
در چنین شرایطی برای بیشترشدن مواد آلی در خاک به کودهای هیومیک مثل هیومیک اسید و فولویک اسید احتیاج است و همان­گونه که گفته شد، استفاده ی ترکیبی از هیومیک اسید و فولویک اسید عملکرد بیشتر محصولات را به دنبال دارد . با تشکر از توجه شما عزیزان جهت افزایش سطح علمی و تجربی گل استایل ما را از نظرات، پیشنهادات و بخصوص انتقادات سازنده خود بهره مند سازید یا می توانید از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ارزان ترین محصولات

کارشناس ارشد بیماری شناسی
پریسا رجبی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.