advertise

مضرات کود سه بیست

فروش ویژه کودهای گل استایل

کرمان

قیمت کود سه بیست مایع | --۳۶۰

کود سه بیست آمریکایی

ود ۲۰-۲۰-۲۰ مواد مغذی مورد نیاز باغ و زمین کشاورزی شما را تامین می‌کند و سبب افزایش چشم‌گیر کیفیت و تناژ محصولات می‌شود.
ارسال فوری
۴۳۶,۱۰۰ تومان
۴۴۵,۰۰۰ تومان
۲%
از ۴۴۰,۰۰۰ تومان - ۴۶۰,۰۰۰ تومان
منقضی شده در: ۱۴۰۳/۲/۸
سراسر کشور

کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۴۴۴

جلبک دریایی با خلوص بالا

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان برای انواع گیاهان از جمله گیاهان زراعی، باغی، گلخانه‌ای و آپارتمانی استفاده کرد.
بهترین قیمت
۹۰۲,۵۰۰ تومان
۹۵۰,۰۰۰ تومان
۵%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱
شیراز

قیمت کود هیومیک اسید مایع | --۵۱۰

هیومیک اسید مایع بازرگان کالا

نکات مهم هنگام استفاده از اسید هیومیک مایع توصیه می‌شود این محلول با کودهای با ph کمتر از ۶ استفاده نشود؛ از دسترس کودکان و حیوانات حفظ شود؛ در دمای ۵ تا ۳۵ درجه نگهداری شود.
ضمانت اصالت کالا
۵۲۳,۸۰۰ تومان
۵۴۰,۰۰۰ تومان
۳%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۸
اصفهان

کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۲۳۵

کود آلی عصاره جلبک دریایی خالص کلپاک ضد تنش و مقاوم کننده

کود مایع جلبک دریایی برای گیاهان سمی نیست. این کود یک کود ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود.
زیر قیمت بازار
۷۶۹,۳۰۰ تومان
۷۸۵,۰۰۰ تومان
۲%
از ۷۸۰,۰۰۰ تومان - ۸۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۵
بندرعباس

کود سه بیست مایع | --۳۴۸

کود NPK ۲۰-۲۰-۲۰

نیتروژن موجود در این کود، به گیاهان کمک می‌کند تا رشد سریع‌تری داشته باشند و سبز شوند. همچنین، فسفر برای تقویت رشد ریشه‌ها و افزایش تعداد و اندازه میوه‌ها و گل‌ها حیاتی است. پتاسیم نیز به گیاهان کمک می‌کند تا در مقابل شرایط محیطی سخت‌تر مقاومت کنند و ساختار قوی‌تری برای گیاهان ایجاد کنند.
ارسال فوری
۴۳۷,۰۰۰ تومان
۴۶۰,۰۰۰ تومان
۵%
از ۴۵۰,۰۰۰ تومان - ۴۷۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۸
فروش فوری
اصفهان، امام خمینی

کود مایع فورنوترینت انتی سالت (ضد شوری) داتیس، ۵ لیتری

کود مایع فورنوترینت انتی سالت (ضد شوری) داتیس، ۵ لیتری

این کود حاوی فسفر، به توسعه سیستم ریشه و جذب مواد غذایی کمک می‌کند.
فروش ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • گالن
  • انواع خاک و گل و گیاه
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
اصفهان

کود هیومیک اسید مایع | --۲۳۱

اسید هیومیک اسپانیایی

هیومیک اسید مایع یکی از پرکاربردترین و مفیدترین کودهای مایع برای پرورش گیاهان به شمار می‌رود. استفاده از این کود به سبب فوایدی که برای گیاه و خاک دارد، میان کشاورزان و باغداران رواج گسترده‌ای پیدا کرده‌ است. این کود قهوه‌ای رنگ، در واقع از بقایای جانداران و گیاهان دفن شده در خاک تولید می‌شود. به بیان دیگر جانداران مدفون شده در زیر خاک بر اثر تغییرات شیمیایی و با گذشت میلیون‌ها سال، تبدیل به اسید هیومیک می‌شوند. به طور کلی هیومیک اسید انواع و فرم‌ها مختلفی دارد.
دارای سریع ترین زمان ارسال
۴۵۴,۰۸۰ تومان
۴۷۳,۰۰۰ تومان
۴%
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مشهد
کود جلبک دریایی، یک نوع کود ارگانیک است که از عصاره جلبک‌های دریایی تهیه می‌شود. این کود حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی، هورمون‌های رشد گیاهی و مواد آلی است که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر رشد و عملکرد گیاهان داشته باشد.
بهترین قیمت
۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان
از ۱,۰۸۰,۰۰۰ تومان - ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
شیراز

قیمت کود سه بیست مایع | --۳۹۱

کود ۲۰-۲۰-۲۰ خارجی

سرعت جذب بالا، حاوی عناصر ان پی کا، بالاترین میزان خلوص و کیفیت
ارسال بالای ۱۰۰ لیتر رایگان
۴۲۶,۸۰۰ تومان
۴۴۰,۰۰۰ تومان
۳%
از ۴۳۰,۰۰۰ تومان - ۴۵۰,۰۰۰ تومان
منقضی شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۲
تهران
سرعت جذب بالا، حاوی عناصر ان پی کا، بالاترین میزان خلوص و کیفیت
دارای سریع ترین زمان ارسال
۳۸۳,۱۵۰ تومان
۳۹۵,۰۰۰ تومان
۳%
از ۳۹۲,۰۰۰ تومان - ۳۸۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اصفهان

کود ریک امین پودری | --۴۸۲

کود آمینو اسید ریک آمین

کود آمینو اسید نوعی کود، حاوی اسیدهای آمینه ضروری گیاهان است. آمینو اسیدها ترکیبات آلی هستند که برای رشد و نمو گیاه ضروری هستند. آنها بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها هستند و نقش مهمی در فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف گیاهان دارند.
ارسال فوری
۷۳۱,۵۰۰ تومان
۷۷۰,۰۰۰ تومان
۵%
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۳
کرمانشاه

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۳۱۰

جلبک دریایی با خلوص بالا زنیت

کود پودری جلبک دریایی را می‌توان از فروشگاه‌های کشاورزی و باغبانی تهیه کرد.
ضمانت اصالت کالا
۱,۰۳۰,۰۰۰ تومان
از ۱,۰۲۰,۰۰۰ تومان - ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۸
سراسر کشور
کودهای اسید آمینه فواید بی‌شماری دارند؛ به عنوان مثال آنها می‌توانند رشد ریشه را تقویت کنند، جذب مواد مغذی را افزایش دهند، مقاومت گیاه را در برابر استرس و بیماری‌ها افزایش دهند، فتوسنتز را بهبود بخشند و رشد کلی گیاه را تحریک کنند.
ارسال بالای ۲۰۰ کیلوگرم رایگان
۶۹۶,۰۰۰ تومان
۷۲۵,۰۰۰ تومان
۴%
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۳
مازندران

کود سه بیست پودری | --۴۷۰

کود NPK ۲۰-۲۰-۲۰ ایرانی

افزایش ریشه دهی گیاه، بهبود کیفیت محصول
تخفیف ویژه
۱,۶۴۸,۳۵۰ تومان
۱,۶۶۵,۰۰۰ تومان
۱%
از ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان - ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۲

عوارض کود سه بیست

مضرات کود سه بیست برای محیط زیست و گیاهان همیشه مورد نقد و بررسی منتقدین کود های شیمیایی قرار می گیرد. طبیعتا استفاده بیش از حد از هرکودی می تواند به گیاه شما ضرر بزند ولی در حالت کلی و استفاده درست از کود ۲۰-۲۰-۲۰ این کود هیچ عوارضی برای گیاهان و محصولات باغی شما نخواهد داشت. عوارض کود سه بیست در اکثر موارد به دلیل استفاده نادرست و یا عوامل محیطی غیر قابل کنترل اتفاق می افتد. در ادامه به بررسی برخی از عوامل موثر در تاثیر نادرست کود روی گیاهان مختلف می پردازیم. شناخت بهترین مارک کود سه بیست دغدغه ی بسیاری از کشاورزان، باغداران و تمامی علاقمندان به گل و گیاهان است. در این مقاله تلاش داریم که به شما بهترین مارک کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ را معرفی کنیم.


تاثیر آفات و بیماری ها در شدت مضرات کود سه بیست

از جمله این عوارض کود سه بیست می توان به آلودگی گیاه به بیماری یا آفات اشاره کرد. گیاهی که با بیماری های قارچی و باکتریایی و یا آفات مختلف درگیر شده باشد ضعیف تر و حساس تر از گیاه سالم است. این گیاه بخش زیادی از انرژی و توان خود را برای دفاع در برابر این عامل مهاجم مصرف می کند و انرژی کمتری برای رشد و نمو مصرف می کند. در این زمان با مصرف انواع کود ها مانند کود سه بیست، به گیاه انرژی مضاعفی توسط کود انتقال می یابد تا گیاه به رشد و نمو ادامه دهد. گیاه تحت فشار و تنش قرار گرفته و این فشار ممکن است برای گیاه مشکل ایجاد کند.اگر گیاهی که تحت تنش و مبارزه با آفت باشد را در برابر کود قرار دهید، گیاه انرژی خود را به جای مبارزه و تلاش برای بقا به رشد، باردهی و میوه دهی اختصاص می دهد و به مرور زمان در برابر آفت یا بیماری مغلوب شده و شکست می خورد.


در این زمان آفت و یا بیماری کل گیاه را گرفته و گیاه به مرور زمان ضعیف می شود تا زمانی که کاملا از بین برود. گاهی ممکن است علائم بیماری یا آفات روی گیاهان با علائم کمبود عناصر اشتباه گرفته شود.بسیاری از کمبود عناصر های مختلف در گیاهان شامل زرد شدن برگ ها، ضعیف شدن گیاه و توقف رشد و باردهی می شود. این علائم بسیار شبیه به علائم حمله ی آفات و بیماری ها به گیاهان است و ممکن است با هم اشتباه گرفته شوند. برای پیش گیری از این مشکل بهتر است که با دیدن این علائم به متخصص گیاهپزشک مراجعه کنید تا تشخیص درست داده شود و اشتباها به جای مبارزه با آفت و انجام اقدامات درمانی از کود استفاده نکنید. به همین دلیل توصیه می شود که قبل از مصرف انواع کود های مختلف، ابتدا گیاه را بررسی کنید که دچار آفت یا بیماری خاصی نباشد و سپس اقدام به استفاده از کود کنید. برای خرید و مشاوره بهترین نمونه کود سه بیست مانند کود سه بیست ده کیلویی و یا کود سه بیست سوئیسی میتوانید با کارشناسان ما مشورت کنید

تاثیر شرایط آب و هوایی در تاثیر مضرات کود سه بیست

شرایط آب و هوایی نامناسب مانند سرما یا گرمای شدید، سرما زدگی، وزش باد شدید، تنش رطوبتی و دیگر تنش های محیطی برای انواع گیاهان مختلف آسیب زننده و مضر هستند. در این مواقع گیاه تحت تنش فراوانی است و برای زنده ماندن، گیاه به تمام انرژی تولیدی خود نیاز دارد. اگر در زمانی که گیاه تحت تنش های محیطی قرار دارد اقدام به استفاده از کود های مختلف مانند سه بیست کنید، به گیاه فشار مضاعفی وارد می شود. این فشار ممکن است باعث شود که گیاه نتواند در برابر تنش وارد شده مقاومت کند و آسیب ببیند.در این حالت گیاه ضعیف شده و ممکن است قسمتی از گیاه یا کل گیاه خشک شده و از بین برود. همچنین در زمانی که سرمای هوا زیاد است جریان شیره ی گیاهی کند می شود و گیاه اصطلاحا به خواب می رود، جذب زیادی توسط ریشه ها انجام نمی گیرد. در این زمان استفاده از کود بی فایده است چرا که جذب پایین است و کود طی چند نوبت آبیاری از دسترس ریشه خارج شده و به فرم غیر قابل جذب تبدیل می گردد

مصرف کود ازت یا نیتروژن در گیاهان باعث افزایش رشد رویشی می شود و بافت ترد و تازه را زیاد می کند و این بافت ترد و تازه، نسبت به سرما و گرما زدگی حساس تر است و راحت تر دچار سرما زدگی یا یخ زدگی و دیگر تنش های محیطی می شود.کود سه بیست دارای ۲۰ درصد نیتروژن است و رشد رویشی یا افزایش می گردد. در نتیجه تشدید علائم سرما زدگی یا گرما زدگی از جمله عوارض کود سه بیست می باشد. بنابر این در زمانی که هوا سرد است اگر از کود هایی که دارای ازت یا نیتروژن هستند مانند سه بیست باید با احتیاط مصرف کرد تا مضرات کود سه بیست برای گیاهان کاهش یابد.در گرمای زیاد نیز شبیه به این موضوع تکرار می شود. این زمان گیاه با تنش زیاد و تبخیر بالا از برگ ها درگیر است تا بتواند زنده بماند و بنابرین استفاده از کود های مختلف فشار زیادی به گیاه وارد می کند و سوخت ساز گیاه را بالا برده و گیاه تشنه تر می شود. با مصرف کود های مختلف نیاز آبی گیاه نیز بالا تر می رود و این تشنه شدن گیاهان می تواند به آنها آسیب بزند. برای اطلاعات بیشتر درباره این سوال که کود سه بیست مایع بهتر است یا پودری دغدغه بسیاری از علاقمندان به گل و گیاهان خانگی، باغداران و حتی کشاورزان است،می توانید برای پاسخ این سوال مقاله مورد نظر مطالعه فرمائید.


عوارض خوردن کود سه بیست

کود سه بیست از مواد شیمیایی ساخته شده و مواد آن برای انسان مضر است، بنابرین باید از دسترس کودکان دور نگه داشته شود. عوارض خوردن کود سه بیست به طور کلی می تواند منجر به عوارض قلبی, عقب ماندگی در رشد؛ آسیب به کلیه ها، آسیب به ریه، آسیب های عصبی و بسیاری از مشکلات دیگر شود. کود سه بیست کم‌ خطرترین کود شیمیایی است که برای رشد انواع مختلف گیاهان و سبزیجات از آن استفاده می‌شود. در مقاله دیگری در مورد کود سه بیست و مزایا و روش مصرف آن توضیحاتی داده ایم. تیم گل استایل تلاش دارد با تهیه این مقالات از کود سه بیست شما را با مزایا و مضرات کود سه بیست آشنا کرده و با طریقه مصرف کود سه بیست آشنا کند.

ارزان ترین محصولات

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.