advertise

آیا هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی مناسب است؟

فروش ویژه کودهای گل استایل

پرداخت درب منزل
اصفهان، شیخ صدوق

کود آمینو اسید زایزامین ۴۰ زایز

کود آمینو اسید زایزامین ۴۰ زایز

کود آمینو اسید پودری زایزامین ۴۰ ساخت شرکت Zeiz Ltd در کشور انگلستان است. شرکت واردکننده آن در ایران، آریو زیست نهاده می‌باشد. نیتروژن و اسیدهای آمینه، عناصر تشکیل‌دهنده و ترکیبات سازنده این کود هستند
ارسال رایگان
  • انگلستان
  • کیسه
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱
فروش فوری
اصفهان، امام خمینی

کود مایع پابرا رادیکا

کود مایع پابرا رادیکا

کود مایع پابرا رادیکا کودی مؤثر و کارآمد به منظور افزایش و توسعه سیستم ریشه برای تمام محصولات کشاورزی می‌باشد. این کود به دلیل اسیدیته و همراه داشتن هورمون ویژه ریشه‌زایی و میزان بالای میکروالمنت‌های کلات شده و عنصر فسفر، یک ترکیب ویژه و منحصر به فرد در زمینه کودهای ریشه‌زا به حساب می‌آید. این کود را می‌توان به صورت محلول‌پاشی، آبیاری قطره‌ای و به همراه آبیاری استفاده کرد. لازم به ذکر است بهترین توصیه مصرف به صورت آبیاری قطره‌ای و همراه با آب آبیاری می‌باشد.
فروش فوق العاده
  • ایران
  • از ۵۰ تا۵۰۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • مایع
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
شیراز

کود هیومیک اسید مایع | --۲۶۴

کود هیومیک اسید مایع نوتری تک ۱۲۳

کود هیومیک اسید در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توان با توجه به کشت و نیاز خود، اقدام به خرید آن‌ها نمود. از انواع این کود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: اسید هیومیک پرک اسید هیومیک پودری اسید هیومیک مایع اسید هیومیک گرانول
ارسال فوری
۵۱۴,۱۰۰ تومان
۵۳۰,۰۰۰ تومان
۳%
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
فروش فوری
اصفهان، شیخ صدوق

کود مایع پابرا رادیکا، ۲۰ لیتری

کود مایع پابرا رادیکا، ۲۰ لیتری

کود پابرا رادیکا از شرکت سبز محصول داتیس از بهترین کودهای ریشه زا موجود در بازار است. یکی از راه های ایجاد گیاه جدید یکسان با گیاه اصلی، استفاده از روش قلمه زنی است. روش های رایج ساخت گیاهان جدید قلمه ریشه، قلمه ساقه و قلمه برگ اغلب با استفاده از هورمون ریشه است. وقتی باغبان ها می خواهند گیاهان را تکثیر کنند، به شدت می‌خواهند احتمال ریشه زایی گیاه را افزایش دهند. همه ما وقتی گیاهی را کشت می‌کنیم، انتظار رشد سریع آن را داریم و این امر بسیار منطقی است.
فروش ویژه
  • گل استایل
  • گالن
  • مایع
از ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان - ۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۸/۱۰
مشهد

کود سه بیست مایع | --۳۴۰

کود NPK ۲۰-۲۰-۲۰ آمریکایی

کود سه بیست شوک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را با کیفیت زیاد در دسترس ریشه قرار می‌دهد و از این طریق به تنظیم سوخت و ساز گیاه کمک می‌کند. این کود به عنوان یک کود کامل شناخته می‌شود، چرا که حاوی مقدار مناسبی از هر سه عنصر غذایی اصلی است که گیاهان برای رشد سالم و بهبود عملکرد به آن‌ها نیاز دارند.
بهترین کیفیت
۴۱۳,۲۵۰ تومان
۴۳۵,۰۰۰ تومان
۵%
از ۴۳۰,۰۰۰ تومان - ۴۵۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۱
اصفهان
کود مایع جلبک دریایی دارای فواید متعددی برای گیاهان است، از جمله: * افزایش رشد گیاهان * بهبود کیفیت محصول * افزایش مقاومت گیاهان در برابر بیماری‌ها و آفات * بهبود عملکرد ریشه‌ها * بهبود ساختار خاک
تحویل استان اصفهان رایگان
۷۹۰,۰۰۰ تومان
از ۷۰۰,۰۰۰ تومان - ۷۵۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
پرداخت درب منزل
اصفهان، بزرگمهر

کود مایع فول اف روی منگنز داتیس

کود مایع فول اف روی منگنز داتیس

این کود به گیاهان انرژی لازم را فراهم می‌کند و رشد بهینه آنها را تضمین می‌کند.
فروش ویژه
  • گالن
  • از۲۰تا ۳۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • مایع
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
فروش فوری
اصفهان، امام خمینی

کود پودری ریکو میک میکس ۴۶۴ اسپانیا کمپلکس میکرو ریزمغذی

کود پودری ریکو میک میکس ۴۶۴ اسپانیا کمپلکس میکرو ریزمغذی

یک کود اقتصادی میکس کامل از عناصر ریزمغذی کلات شده از شرکت ریکواسپانیا با کیفیت بسیار بالا و میزان مصرف کم
ارسال رایگان
  • گل استایل
  • اسپانیا
  • کیسه
  • از ۲.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کیفیت تضمینی
اصفهان، امام خمینی

کود مایع ایدروفلورال کلسیم

کود مایع ایدروفلورال کلسیم

این محصول به رشد سریع برگ‌ها و ساقه‌ها کمک می‌کند و گلدهی و میوه‌دهی را تشویق می‌کند.
تخفیف ویژه
  • سیفو 
  • ایتالیا
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • مایع
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
شیراز

کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۲۷۱

کود مایع جلبک دریایی وکوزیوم دریپ

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان در طول سال استفاده کرد. با این حال، بهترین زمان استفاده از این کود در فصل رشد گیاهان است.
با بهترین کیفیت
۹۲۶,۴۰۰ تومان
۹۶۵,۰۰۰ تومان
۴%
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۰
شیراز

قیمت کود سه بیست پودری | --۴۰۱

کود ۲۰-۲۰-۲۰ بلوروستر پودری

کود سه بیست بلوروستر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را با کیفیت زیاد در دسترس ریشه قرار می‌دهد و از این طریق به تنظیم سوخت و ساز گیاه کمک می‌کند. این کود به عنوان یک کود کامل شناخته می‌شود، چرا که حاوی مقدار مناسبی از هر سه عنصر غذایی اصلی است که گیاهان برای رشد سالم و بهبود عملکرد به آن‌ها نیاز دارند.
بهترین کیفیت
۱,۶۴۹,۰۰۰ تومان
۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان
۳%
از ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان - ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۹
پرداخت درب منزل
اصفهان، امام خمینی

کود مایع فورنوترینت ویژه ذرت داتیس، ۵ لیتری

کود مایع فورنوترینت ویژه ذرت داتیس، ۵ لیتری

تغذیه تعادلی با این کود باعث افزایش عملکرد و کیفیت محصولات می‌شود.
فروش ویژه
  • ایران
  • کیسه
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • مایع
از ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان - ۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۴
یزد

کود هیومیک اسید مایع | --۴۰۷

هیومیک اسید مایع

مزایای استفاده از اسید هیومیک مایع افزایش قدرت جوانه زنی بذرها؛ جذب ترکیبات سدیمی و مقاوت به شوری؛ سبک و متخلل ساختن خاک کشاورزی و بهود شرایط مکانیکی برای رشد گیاه؛ کاهش مسمویت ناشی از مصرف سموم؛ افزایش جذب عناصر مهم گیاه مثل نیتروژن و فسفر و ازت؛ افزایش فعالیت‌های آنزیمی خاک و فعالیت باکتری‌های مفید؛ کاهش زردی گیاه از طریق افزایش فتوسنتر؛ تسهیل جذب مواد مغذی خاک؛ افزایش ریشه زایی گیاه؛
ضمانت اصالت کالا
۵۱۴,۱۰۰ تومان
۵۳۰,۰۰۰ تومان
۳%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱
اصفهان

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۴۴۵

کود جلبک دریایی آکادین کانادا

کود جلبک دریایی برای گیاهان سمی نیست. این کود یک کود ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود.
زیر قیمت بازار
۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
یزد

کود هیومیک اسید مایع | --۳۷۷

اسید هیومیک مایع نوتری تک ۱۲۳

نکات مهم هنگام استفاده از اسید هیومیک مایع توصیه می‌شود این محلول با کودهای با ph کمتر از ۶ استفاده نشود؛ از دسترس کودکان و حیوانات حفظ شود؛ در دمای ۵ تا ۳۵ درجه نگهداری شود.
دارای سریع ترین زمان ارسال
۵۱۴,۹۰۰ تومان
۵۴۲,۰۰۰ تومان
۵%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۸

شاید تا به حال نام هیومیک اسید به گوشتان نخورده باشد و برای شما این سوال پیش آید که هیومیک اسید چیست؟ هیومیک اسید نوعی کود ارگانیک است که از معادن استخراج می شود و با فراوری به کودی مناسب برای گیاهان تبدیل می شود. این نوع کود از بقایای گیاهی و جانوری ساخته شده و به همین علت دارای عناصر مغذی برای انواع گیاهان از جمله گل های آپارتمانی است. در ادامه به مزایای کود هیومیک اسید و نحوه مصرف هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی اشاره می کنیم.

آیا هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی مناسب است؟ | گل استایل

کود هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی

جالبه بدونید که اسید هیومیک در حقیقت از خانواده اسید ها نیست و یک ماده کاملا معدنی است که جزء کود های ارگانیک و محرک رشد محسوب می شود و درصد مواد آلی زیادی دارد. هیومیک اسید به دلیل مواد آلی که در داخل خودش دارد گزینه خوبی برای به وجود آمدن یک بستر مناسب جهت رشد گیاه محسوب می شود.

خواص هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی

۱-حجیم کردن و پر کردن ریشه ها
۲-افزایش جذب عناصر غذایی درون خاک برای گیاه
۳-افزایش مقاومت گیاه در برابر تنش های حرراتی و استرس های محیطی (برخی از گل ها آپارتمانی هستند که در برابر تغییر مکان و عدم رعایت اصول آبیاری به شدت حساس هستند و سریعا واکنش نشان می دهند، هیومیک اسید گیاه را برای مقابله با این تنش ها مقاوم می کند.)

۴-محرک رشد و افزایش ریشه زایی
۵-آزاد سازی عناصر غذایی داخل خاک. برخی از عناصر داخل خاک به دلیل نوع و فرم ساختاری که دارند برای ریشه قابل جذب نمی باشد. این اتفاق در خاک هایی که آهکی، سفت و نامناسب هستند بیشتر اتفاق می افتد.
اسید هیومیک آنها را جذب کرده و به شکل و فرم خاص نگه داری می کند و در اختیار ریشه قرار می دهد.


اسید هیومیک در تمام کودهای که تحت عنوان محرک و هورمون رشد و افزایش ریشه زایی و کود شوک دهنده استفاده می شود. بنابرین برای استفاده از تاثیرات این کود ها، مصرف همان اسید هیومیک کافی است.

کو های هیومیک اسید

اثرات اسید هیومیک برای گلهای اپارتمانی

وقتی برای اولین بار از کود هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی خود استفاده کنید عملا نوشته های این مقاله را با چشمان خود مشاهده خواهید کرد چرا که هیومیک اسید بهترین تقویت کننده انواع خاک ها به شمار می رود و سطوح خاک را از ضعیف به خوب و از خوب به عالی تغییر داده و بالا می برد.
برخلاف کود های شیمیایی که اثر آن ها کوتاه مدت بوده و باید مرتبا استفاده شود و همچنین استفاده مرتب از آن ها سلامت گیاه و انسان ها و جانوران را به خطر می اندازد، هیومیک اسید ماده ای بسیار مفید و ازگانیک است که از طبیعت بدست آمده و به همراه کودهای طبیعی دیگر عملکرد فوق العاده ای بر رشد و طراوت گیاهان بدون اثر تخریبی خواهد داشت. همچنین خاک را تقویت می کند و میکروارگانیسم های مفید داخل خاک را نیز افزایش می دهد.
معمولا گیاهان به سه عنصر نیتروژن، پتاسیم و فسفر نیاز زیادی دارند و بشر به دنبال راهی برای تامین این عناصر پرمصرف می باشد؛ هیومیک اسید نه تنها منبعی غنی از این سه عنصر است، بلکه عناصر ریز مغذی را نیز داخل خود دارد و شرایط لازم برای رشد و حیات گیاهان نظیر کمک به حفظ رطوبت و ظرفیت نگهداشت آب در خاک را نیز بهبود می بخشد.

کود هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی | گل استایل

آیا هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی مناسب است؟ | گل استایل

آیا هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی مناسب است؟

از آنجا که محیط رشد گیاهان آپارتمانی محیط خانگی می باشد، بهره گیری از کود طبیعی و ارگانیک در مسیر رشد و تکثیر آن ها بدون خطر ضرر رساندن در اولویت قرار دارد؛ هیومیک اسید با ترکیب محشری که دارد تمامی کمبودهای گیاهان آپارتمانی از جهت نور، رطوبت، عناصر و مواد مغذی و اکسیژن را بی هیچ کم و کاست جبران می کند. اما چگونه؟
هیومیک اسید با افزایش و ایجاد تخلخل پذیری بافت خاک، ظرفیت جذب نور، اکسیژن و رطوبت را بالا می برد و حضور آن نعمتی بزرگ برای گیاه محسوب می شود زیرا رطوبت خاک را حفظ کرده و به طور تدریجی به گیاه می رساند. با توجه به حساسیت و آسیب پذیری بالای گیاهان آپارتمانی نباید کودی با اثر فوری به آن ها افزوده شود بلکه باید کودی انتخاب شود که عملکرد مداوم و طولانی مدت بر رشد و حفاظت گیاه داشته باشد؛ هیومیک اسید با رساندن تدریجی و دائمی مواد مغذی و رطوبت به گیاهان آپارتمانی، خیال نگه دارندگان گل و گیاه خانگی را برطرف می کند.
از آن جا که گیاهان آپارتمانی در زمره گیاهان زینتی در خانه ها استفاده می شوند و دوست داریم گل دهی زیبا و جذابی داشته باشند، با کمک هیومیک اسید گلدهی افزایش یافته و گل های با کیفیت و زیبا و سرشار از مواد مغذی درونی تولید خواهند شد.


میزان مصرف هیومیک اسید در گیاهان آپارتمانی

هیومیک اسید پس از فراوری در کارخانه های تولید کود به سه فرم کود هیومیک اسید پودری، مایع و گرانول در بازار ارائه می شود. این کود می ‌تواند به همان شکلی که هست مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع شما می ‌توانید اسید هیومیک گرانول را به میزان مورد نیاز با خاک گلدانتان ترکیب کنید.
اما روشی که بیشتر رایج است، ترکیب هیومیک اسید با آب و استفاده از آن به صورت محلول در آب می ‌باشد. در این روش شما مقداری از پودر هیومیک اسید یا مایع آن را با آب مخلوط کرده و در ظرف مناسبی می‌ریزید. پس از اینکه هیومیک اسید در آب حل شد، می‌ توانیدمحلول را به گیاه به صورت آبیاری استفاده کنید. همچنین بعضی از هیومیک اسید ها را نیز می توان به صورت محلول پاشی نیز استفاده کرد.
در این روش بهتر است از آب گرم استفاده کرده و قبل از استفاده، ترکیب هیومیک اسید و آب را کاملا مخلوط کنید تا تهنشینی نداشته باشد و در همان لحظه استفاده کنید. محلول تهیه شده قابلیت نگهداری طولانی مدت ندارد و باید درلحظه ی استفاده، مخلوط شود. به منظور اسپری کردن محلول اسید هیومیک و آب گرم بر روی برگ گیاهان آپارتمانی، بهتر است یک قاشق چای‌خوری یا نصف درب نوشابه از اسید هیومیک را با یک لیتر آب گرم ترکیب ‌کنید.
اگر می‌خواهید اسید هیومیک گرانول را با خاک مخلوط کنید، بهتر است از دو قاشق غذا خوری هیومیک اسید برای ترکیب با کل خاک گلدان استفاده کنید. در صورتی که گلدان بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشد می توان این مقدار را کمتر یا بیشتر کرد.
برای استفاده از هیومیک اسید به صورت آبیاری باید دستور العمل نوشته شده روی بسته بندی محصولات را کاملا مطالعه کنید و استفاده کنید. برای محلول پاشی هیومیک اسید باید میزان توصیه شده روی بسته بندی محصول را با آب مخلوط کرده و روی برگ گیاه اسپری کنید. توجه داشته باشید که محلول پاشی در طول فصل رشد و در گرما یا سرمای بیش از حد و تنش های محیطی برای گیاه توصیه نمی گردد.

ارزان ترین محصولات

زمان مصرف هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی

عموما بعد از گذشت حدود ۲ ماه خاک موجود در گلدان ‌های گیاهان آپارتمانی عاری از مواد مغذی می ‌شوند و به عبارتی مواد مغذی خاک توسط گیاه مصرف می‌ شوند. خاک گلدان چون محدود است و قابلیت بازسازی ندارد، قادر به تامین نیاز های گیاه نمی شود و گیاه مورد نظر دچار کمبود عناصر خواهد شد.
برای تقویت این گیاهان بهتر است از عناصر به صورت جداگانه استفادهع و به خاک اضافه کرد. کود هیومیک اسید از جمله این کود های طبیعی است که عناصر مورد نیاز گیاهان را تامیت کرده و برای گیاه به فم قابل جذب تبدیل می کند. از مزایای هیومیک اسید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

زمان مصرف هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی | گل استایل

• افزایش فعالیت ‌میکرو ارگانیسم‌ های مفید در خاک

• کنترل و مقابله با تنش‌های محیطی

• کنترل میزان قلیایی شدن خاک

• افزایش ریشه زایی

• کاهش PH خاک

مزایای هیومیک اسید محدود به این موارد نیست و بسیاری از موارد دیگر نیز در وصف مزایای آن قابل ذکر است. تا اینجا با مزایای هیومیک اسید آشنا شدیم و میدانیم که این کود را برای بهبود عملکرد گیاهان آپارتمانی باید استفاده کرد. با توجه به اینکه در اکثر مواقع گل‌هایی خریداری می‌شوند که قابلیت سبز بودن در تمامی فصول سال را دارا هستند؛ و به دلیل کنترل شرایط محیطی توسط ما، می‌توانیم در هر زمان، از کود هیومیک اسید استفاده کنیم.
و از این بابت هیچ گونه مشکلی گل‌ها و گیاهان ما را تهدید نمی‌کند. اما بهترین زمان برای استفاده از کود هیومیک اسید، به هنگام رشد خوب و پاجوش زدن گیاه است. در این زمان نیاز کودی گیاه زیاد است و با مصرف هیومیک اسید می توان تا حدودی آن را برطرف کرد. همچنین از هیومیک اسید برای مقابله با تنش های محیطی نیز استفاده می شود. با مصرف هیومیک اسید، گیاه نسبت به انواع تنش های محیطی مانند تنش های دمایی و آفات و بیماری ها مقاوم می شود.


نویسنده: مهندس نیلوفر مسیبی، کارشناس ارشد گیاهپزشکی

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.