advertise

فرق کود ماکرو با میکرو

فروش ویژه کودهای گل استایل

رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱
شیراز

قیمت کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۴۰۴

کود ولگرومار ماسو اسپانیا

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان به دو روش محلول‌پاشی و مصرف خاکی استفاده کرد. در روش محلول‌پاشی، کود را با آب رقیق کرده و سپس بر روی برگ‌ها یا خاک گیاهان اسپری می‌کنند. در روش مصرف خاکی، کود را به خاک اضافه می‌کنند.
با بهترین کیفیت
۶۰۸,۰۰۰ تومان
۶۴۰,۰۰۰ تومان
۵%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱
پرداخت درب منزل
اصفهان، امام خمینی

کود مایع فورنوترینت ازت بالا داتیس

کود مایع فورنوترینت ازت بالا داتیس

کود ازت بالای داتیس بهترین انتخاب برای کود های ازته
تخفیف ویژه
  • گل استایل
  • گالن
  • ۵۰ لیتر به بالا
  • انواع خاک و گل و گیاه
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
قم

قیمت کود سه بیست پودری | --۲۹۴

کود بلوروستر پودری

کود های سه بیست به دو شکل مایع و پودری تولید میشوند که از لحاظ طریقه ی مصرف باهم تفاوت دارند و هر دو محلول در آب هستند. همچنین با توجه به برند و کشور های تولید کننده ی خود، تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. برای مثال انواع شکل نیتروژن موجود در برندهای مختلف کود سه بیست با درصد های متفاوتی از هم وجود دارد که روی هر محصول ذکر شده است.
تحویل فوری
۱,۶۳۳,۵۰۰ تومان
۱,۶۵۰,۰۰۰ تومان
۱%
از ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان - ۱,۴۸۵,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
بندرعباس

کود سه بیست مایع | --۳۴۸

کود NPK ۲۰-۲۰-۲۰

نیتروژن موجود در این کود، به گیاهان کمک می‌کند تا رشد سریع‌تری داشته باشند و سبز شوند. همچنین، فسفر برای تقویت رشد ریشه‌ها و افزایش تعداد و اندازه میوه‌ها و گل‌ها حیاتی است. پتاسیم نیز به گیاهان کمک می‌کند تا در مقابل شرایط محیطی سخت‌تر مقاومت کنند و ساختار قوی‌تری برای گیاهان ایجاد کنند.
ارسال فوری
۴۳۷,۰۰۰ تومان
۴۶۰,۰۰۰ تومان
۵%
از ۴۵۰,۰۰۰ تومان - ۴۷۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۸
کیفیت تضمینی
اصفهان، بزرگمهر

کود مایع پلی سالت اگرو اسپانیا ۵ لیتری

کود مایع پلی سالت اگرو اسپانیا ۵ لیتری

کود بهبود دهنده شوری خاک کاهش دهنده سطوح P.S.I و S.A.R دارای قابلیت اختلاط بسیار بالا می‌باشد. این کود فاقد عناصر سنگین می‌باشد. مناسب استفاده در گلخانه‌ها و ... که دارای شوری بالا هستند. کاتیون کلسیم موجود در آن دارای قدرت هیدراتاسیون کمتر است و می‌تواند سدیم را از خاک حذف کند.
فروش فوق العاده
  • ایران
  • کارتن
  • از۲۰لیتر تا ۵۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
از ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
پرداخت درب منزل
اصفهان، شیخ صدوق

کود هیومیکس ۷۰

کود هیومیکس ۷۰ در بسته های ۵ و ۱۰ لیتری

ود هیومیکس ۷۰ دارای هیومیک و فولویک اسید و پتاسیم محلول می باشد. برخی از عناصر موجود در خاک به سختی توسط گیاه جذب می شود. فولویک اسید موجود در این کود حامل بیش از ۷۰ نوع از عناصر معدنی موجود در خاک بوده و توانایی کمپلکس کردن میکرو مغذی ها را دارا می باشد. وجود فولویک اسید سبب افزایش حلالیت مواد نامحلول آبی به میزان ۲۰ برابر می گردد. هیومیک اسید نیز بر روی خصوصیات فیزیکی و بیولوژیکی خاک تاثیر گذاشته و موجب بهبود ساختمان خاک می گردد. این کود مناسب جهت استفاده به صورت محلولپاشی و یا همراه با آب آبیاری می باشد.
تخفیف ویژه
  • گل استایل
  • ایران
  • کارتن
  • انواع خاک و گل و گیاه
از ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۸/۸
پرداخت درب منزل
اصفهان، شیخ صدوق

کود ۲۰-۲۰-۲۰ سیکو SICO GREEN

کود ۲۰-۲۰-۲۰ سیکو SICO GREEN

کودی کامل مناسب برای بهبود رشد رویشی درختان میوه، سبزی و صیفی‌جات و مزارع. نیتروژن این محصول به سه فرم اوره، نیترات و آمونیوم بوده و گیاهان قادر خواهند بود فرم نیتروژن موردنیاز خود را به‌راحتی جذب نمایند. عناصر میکرو به‌صورت کلاته با EDTA بوده که سبب پایداری این عناصر در خاک می‌گردد. محلول‌پاشی این کود نسبت به کودآبیاری آن به‌خصوص در خاک‌های اسیدی و آهکی ارجحیت دارد.
فروش فوق العاده
  • گل استایل
  • کیسه
  • از ۲.۵ کیلوگرم تا ۱۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۴
تهران

کود جلبک دریایی/قیمت کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۲۱۷

کود مایع جلبک دریایی با خلوص بالا

کود مایع جلبک دریایی، یک نوع کود ارگانیک است که از عصاره جلبک‌های دریایی تهیه می‌شود. این کود حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی، هورمون‌های رشد گیاهی و مواد آلی است که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر رشد و عملکرد گیاهان داشته باشد.
ضمانت اصالت کالا
۵۴۰,۰۰۰ تومان
از ۵۶۰,۰۰۰ تومان - ۵۹۰,۰۰۰ تومان
منقضی شده در: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
شیراز

کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۴۰۳

کود ولگرومار ماسو اسپانیا

کود مایع جلبک دریایی، یک نوع کود ارگانیک است که از عصاره جلبک‌های دریایی تهیه می‌شود. این کود حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی، هورمون‌های رشد گیاهی و مواد آلی است که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر رشد و عملکرد گیاهان داشته باشد.
بهترین قیمت
۵۲۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱
اصفهان

کود سه بیست مایع | --۳۸۰

کود سه بیست مایع

افزایش ریشه دهی گیاه، بهبود کیفیت محصول
ارسال فوری
۴۳۶,۸۰۰ تومان
۴۵۵,۰۰۰ تومان
۴%
از ۴۵۰,۰۰۰ تومان - ۴۷۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۸
مشهد

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۴۷

کود پودری عصاره جلبکی

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان با سایر کودهای ارگانیک مانند کود کمپوست یا کود دامی استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با کودهای شیمیایی نیز استفاده کرد، اما بهتر است قبل از استفاده از این ترکیبات، با یک متخصص کشاورزی مشورت کنید.
بهترین قیمت
۱,۰۲۰,۰۰۰ تومان
از ۱,۰۲۰,۰۰۰ تومان - ۱,۰۵۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۵
کیفیت تضمینی
اصفهان، بزرگمهر

کود مایع فورنوترینت ازت بالا داتیس

کود مایع فورنوترینت ازت بالا داتیس

کود فورنوترینت ازت بالا از شرکت سبز محصول داتیس از کودهای کامل دارای عناصر ماکرو و میکرو با درصد بالای ازت است. نیتروژن با نماد شیمیایی N پر مصرف ترین عنصر غذایی در گیاهان است. نیتروژن فراوان ترین عنصر موجود در کره زمین است اما با این حال کشت و کار غیر اصولی و بیش از حد باعث شده با کمبود آن در سراسر جهان مواجه شویم.
ارسال رایگان
  • ایران
  • گالن
  • از ۱۰۰تا ۲۰۰ لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۸
آذربایجان

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۹۱

کود محرک رشدجلبک دریایی آلگاریک

کود جلبک دریایی برای گیاهان سمی نیست. این کود یک کود ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود.
بهترین قیمت
۷۷۴,۲۰۰ تومان
۷۹۰,۰۰۰ تومان
۲%
از ۷۷۰,۰۰۰ تومان - ۷۹۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۵
شیراز

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۳۱۹

کود جلبک دریایی آکادین کانادا

کود جلبک دریایی، یک نوع کود ارگانیک است که از عصاره جلبک‌های دریایی تهیه می‌شود. این کود حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی، هورمون‌های رشد گیاهی و مواد آلی است که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر رشد و عملکرد گیاهان داشته باشد.
تحویل استان اصفهان رایگان
۱,۲۰۲,۸۰۰ تومان
۱,۲۴۰,۰۰۰ تومان
۳%
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

ضرورت تغذیه گیاهان

علم تغذیه گیاهی از علوم قدیمی و ثابت شده در جهان است. با افزایش جمعیت کره زمین و ضرورت تامین مواد غذایی مورد نیاز این جمعیت عظیم و کنترل قحطی و خشکسالی های پیاپی در سراسر دنیا، اهمیت و ضرورت آموزش اصولی تغذیه گیاهان مشخص میگردد. تامین و مهیا کردن مواد غذایی ( عناصر غذایی) برای رشد گیاه که باید دو ویژگی مهم داشته باشد ضروری ترین دغدغه مهندسین کشاورزی در حوزه های مختلف است. اول اینکه عناصر غذایی در خاک به مقدار کافی وجود داشته باشد و دوم اینکه این عناصر برای گیاه قابل دسترس و قابل استفاده باشد. تمام تلاش مهندسین و دانشمندان درگیر در این حوزه، تامین این دو نیاز در گیاهان است.
دو عامل در افزایش تولید مواد غذایی در قرن بیستم موثر هستند. اولی استفاده از کودهای شیمیایی و دومی استفاده از ارقام پر بازده ( اصلاح شده ) است. این دو موضوع باعث ایجاد انقلاب سبز شد که توسط دانشمندی به نام نورمن برلگ ابدا شد و جایزه صلح نوبل را گرفت.
اما افزایش مواد غذایی پیامد های بسیاری برای محیط زیست دارد. این پیامد ها شامل عدم انطباق با کشاورزی پایدار و افزایش استفاده از کودهای شیمیایی، سموم و مواد مضر برای محیط زیست و پیرو آن فقیر شدن خاک و تغییر بافت آن می باشد که با گذشت ملیون ها سال نیز قابل جبران نیست. در آمریکا و اروپا به طور میانگین در سال های اخیر حدود ۵۰ درصد افزایش محصول داشتیم که رقم بسیار چشم گیری است و رو به افزایش نیز می باشد.


خواص کود ماکرو | گل استایل

عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان

عناصر مورد نیاز گیاه به صورت آلی قابل جذب نیستند و باید حتما به فرم معدنی تبدیل شوند. عناصر غذایی به طور کلی به دو دسته ماکرو المنت و میکرو المنت تقسیم می شوند. به طور کلی عناصر ماکرو ۰.۱ تا ۴ درصد و عناصر میکرو حدودا ۰.۱ درصد از وزن خشک گیاهان را تشکیل می دهد. خواص کود ماکرو بسیار زیاد می باشد و در ترکیبات گیاهی و نیز فعال سازی آنزیم ها تاثیر دارد. این عناصر شامل نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سولفور است. عناصر میکرو در گیاه برای فعال سازی آنزیم ها نقش دارند. عناصر میکرو شامل آهن، کلر، منگنز، روی، بور، مس، نیکل و مولیبدن است. به عناصر ماکرو، عناصر پر مصرف و به عناصر میکرو، عناصر کم مصرف نیز می گویند. عناصر ماکرو به دو دسته عناصر ماکرو اولیه و عناصر ماکرو ثانویه تقسیم می شوند. عناصر ماکرو اولیه شامل سه عنصر اصلی و پر مصرف ترین عناصر مورد نیاز گیاه یعنی نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) است.


کمبود عناصر ماکرو و میکرو در گیاهان

اکثر خاک های موجود در مناطق مختلف کمبود عناصر میکرو دارند. دلیل این کمبود عوامل مختلفی دارد. برای مثال کشت فشرده گیاهان در خاک ها باعث مصرف شدید عناصر میکرو شده و گیاه دچار کمبود این عناصر می گردد. فقیر بودن ذاتی خاک ها از عناصر میکرو باعث عدم رشد و کیفیت گیاه میگردد. افزایش استفاده از کودهای ماکرو که حاوی مقادیر ناکافی و اندک از عناصر میکرو هستند نیز از جمله این عوامل است.
این باور اشتباه که گیاهان به عناصر میکرو کمتر از عناصر ماکرو احتیاج دارند و در نتیجه کوددهی با عناصر میکرو کاری بیهوده است باعث ایجاد این مشکل شده است. همچنین کاهش استفاده از کودهای حیوانی و آلی مانند کود مرغی و کود ماهی نیز کمبود عناصر میکرو را در خاک تشدید می کند. و نهایتا روش هایی که باعث عدم تعادل عناصر در خاک می شود مانند سمیت و زیادی یک عنصر که ممکن است باعث کاهش جذب عناصر دیگر در خاک گردد. کوددهی درست و اصولی و بررسی نیاز های گیاه و کمبود های خاک این مشکلات مطزح شده را برطرف می کند همچنین باعث صرفه جویی در هزینه ها و آلودگی کمتر محیط زیست نیز می گردد.

کود ماکرو و میکرو| گل استایل

دانشمندی به نام کارل اسپرنجل قانونی برای تغذیه عناصر ثبت کرد که به نام قانون حداقلی شناخته شده است. این قانون بیان می کند که رشد گیاه توسط عنصری محدود می شود که در حداقل مقدار ضروری وجود دارد.


مقایسه عناصر میکرو و ماکرو

تا به اینجای کار به اهمیت کوددهی و تغذیه گیاهان پی بردیم و تا حدودی کودهای ماکرو و کود میکرو را مقایسه کردیم. کودهای ماکرو اغلب در ساختمان ترکیبات گیاه و فعال سازی آنزیم ها دخالت دارند و عناصر میکرو در فعال سازی آنزیم ها نقش دارند. خاک های اکثر مناطق معمولا از لحاظ عناصر میکرو فقیر هستند اما در صورت کشت اصولی کمبودی بابت عناصر ماکرو ندارند.
نیاز گیاه به عناصر میکرو در مقایسه با عناصر ماکرو کمتر است اما توجه به این نکته ضروریست که این جمله به این معنا نیست که عناصر میکرو کم اهمیت هستند و نباید به کمبود آنها توجه کرد. بلکه با توجه به نکات گفته شده، کمبود هریک از عناصر میکرو میتواند گیاه را دچار تنش کرده و رشد و باردهی را متوقف کند. تفاوت عناصر کم مصرف و پرمصرف نه در تعداد دفعات مصرف بلکه در میزان مصرف آنهاست. بسیاری به اشتباه تصور می کنند، عنصر کم مصرف را باید به دفعات کم ولی به مقدار زیاد استفاده کرد.

مقایسه عناصر میکرو و ماکرو | گل استایل

کود میکرو عمدتا به شکل سولفات در زمستان و در محل ریشه ها و همراه با کود حیوانی و بصورت چالکود زیر قطره چکانها مصرف می شود. همچنین در فصل رشد می توان کود میکرو را به شکل عمدتا کلات و بعضی موارد سولفات به صورت محلول و بر روی برگ گیاهان مورد استفاده قرار داد. کودهای کامل “ماکرو و میکرو” با دارا بودن عناصر اصلی و عناصر ریزمغذی باعث رشد و توسعه ریشه گیاه می‌گردد. همچنین موجب سلامت و شادابی و مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها شده و ماندگاری بیشتر میوه، زودرسی و مقاومت در برابر تنش های محیطی را در پی خواهد داشت. کودهای میکرو اکثرا شامل عناصر سنگین و غیر متحرک است و اغلب به همین دلیل به صورت محلول پاشی استفاده می شود. عناصر ماکرو معمولا به صورت آبیاری و با کود کامل NPK برای انواع گیاهان استفاده می شود. در نهایت برای تامین عناصر مورد نیاز گیاهان استفاده از عناصر میکرو و ماکرو به یک اندازه مهم و ضروریست و به صورت اصولی و برنامه ریزی شده باید برای محصولات استفاده شود.

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.