advertise

کود هیومیک اسید چه کاربردی دارد

فروش ویژه کودهای گل استایل

سطح شهر
آمینو اسید نوعی کود حاوی آمینواسیدهای ضروری است. کودهای آمینو اسیدی جایگزین سازگارتر با محیط زیست هستند، زیرا از منابع آلی مشتق شده‌اند و به سلامت کلی خاک و گیاه کمک می‌کنند.
تحویل فوری
۶۷۴,۵۰۰ تومان
۷۱۰,۰۰۰ تومان
۵%
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۶
اصفهان
کود مایع جلبک دریایی را می‌توان با سایر کودهای ارگانیک مانند کود کمپوست یا کود دامی استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با کودهای شیمیایی نیز استفاده کرد، اما بهتر است قبل از استفاده از این ترکیبات، با یک متخصص کشاورزی مشورت کنید.
تحویل استان اصفهان رایگان
۷۶۶,۳۰۰ تومان
۷۹۰,۰۰۰ تومان
۳%
از ۷۵۰,۰۰۰ تومان - ۸۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۵
قم

قیمت کود سه بیست مایع | --۳۷۹

کود سه بیست برند SHOCK

کود های سه بیست به دو شکل مایع و پودری تولید میشوند که از لحاظ طریقه ی مصرف باهم تفاوت دارند و هر دو محلول در آب هستند. همچنین با توجه به برند و کشور های تولید کننده ی خود، تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. برای مثال انواع شکل نیتروژن موجود در برندهای مختلف کود سه بیست با درصد های متفاوتی از هم وجود دارد که روی هر محصول ذکر شده است.
بهترین کیفیت بازار
۴۱۲,۸۰۰ تومان
۴۳۰,۰۰۰ تومان
۴%
از ۴۵۰,۰۰۰ تومان - ۴۷۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۸
اصفهان

کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۷۳

جلبک دریایی آکادین Acadian

کود جلبک دریایی برای گیاهان سمی نیست. این کود یک کود ارگانیک است که از مواد طبیعی تهیه می‌شود.
ارسال بالای ۱۰۰ لیتر رایگان
۱,۱۷۸,۰۰۰ تومان
۱,۲۴۰,۰۰۰ تومان
۵%
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۰
فروش فوری
اصفهان، بزرگمهر

کود گرانول ریکوتک ۱۷ - ۱۲ - ۱۲ بیگ کراپس اسپانیا، بسته بندی ۱۰ کیلوگرمی

کود گرانول ریکوتک ۱۷ - ۱۲ - ۱۲ بیگ کراپس اسپانیا، بسته بندی ۱۰ کیلوگرمی

فواید استفاده از ریکوتک ۱۷-۱۲-۱۲: افزایش کارایی مصرف نیتروژن با استفاده از بازدارنده نیتریفیکاسیون DMPP در دسترس بودن راحت‌تر و طولانی‌تر +NH۴ در خاک افزایش قابلیت دسترسی عناصر ریزمغذی و فسفر به دلیل کاهش pH محیط اطراف ریشه افزایش بازارپسندی و بهبود کیفیت محصولات زراعی
ارسال رایگان
  • ایران
  • از ۲۵ کیلوگرم تا ۱۰۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۵
سراسر کشور

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۲۱۹

کود پودری عصاره جلبکی

کود جلبک دریایی، یک نوع کود ارگانیک است که از عصاره جلبک‌های دریایی تهیه می‌شود. این کود حاوی طیف گسترده‌ای از مواد مغذی، هورمون‌های رشد گیاهی و مواد آلی است که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر رشد و عملکرد گیاهان داشته باشد.
تحویل استان اصفهان رایگان
۱,۱۴۰,۰۰۰ تومان
۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان
۵%
از ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان - ۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان
منقضی شده در: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
کیفیت تضمینی
اصفهان، بزرگمهر

کود هیومیک اسید پودری پابرا رادیکا، سطل ۲.۵ کیلوگرمی

کود هیومیک اسید پودری پابرا رادیکا، سطل ۲.۵ کیلوگرمی

فروش فوق العاده
  • گل استایل
  • ایران
  • کیسه
  • جامد
از ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۹/۱۲
بندرعباس
کود سه بیست بلونا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را با کیفیت زیاد در دسترس ریشه قرار می‌دهد و از این طریق به تنظیم سوخت و ساز گیاه کمک می‌کند. این کود به عنوان یک کود کامل شناخته می‌شود، چرا که حاوی مقدار مناسبی از هر سه عنصر غذایی اصلی است که گیاهان برای رشد سالم و بهبود عملکرد به آن‌ها نیاز دارند.
دارای سریع ترین زمان ارسال
۳۷۴,۴۰۰ تومان
۳۹۰,۰۰۰ تومان
۴%
از ۳۹۲,۰۰۰ تومان - ۳۸۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۱۵
قم

کود جلبک دریایی مایع | ۱۰--۳۹۳

کود مایع جلبک دریایی با خلوص بالا

کود مایع جلبک دریایی را می‌توان در طول سال استفاده کرد. با این حال، بهترین زمان استفاده از این کود در فصل رشد گیاهان است.
ارسال بالای ۱۰۰ لیتر رایگان
۵۲۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۱/۲۹
یزد
مزایای استفاده از اسید هیومیک مایع افزایش قدرت جوانه زنی بذرها؛ جذب ترکیبات سدیمی و مقاوت به شوری؛ سبک و متخلل ساختن خاک کشاورزی و بهود شرایط مکانیکی برای رشد گیاه؛ کاهش مسمویت ناشی از مصرف سموم؛ افزایش جذب عناصر مهم گیاه مثل نیتروژن و فسفر و ازت؛ افزایش فعالیت‌های آنزیمی خاک و فعالیت باکتری‌های مفید؛ کاهش زردی گیاه از طریق افزایش فتوسنتر؛ تسهیل جذب مواد مغذی خاک؛ افزایش ریشه زایی گیاه؛
ضمانت اصالت کالا
۵۲۳,۲۰۰ تومان
۵۴۵,۰۰۰ تومان
۴%
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
شیراز

کود هیومیک اسید پودری | --۲۴۲

کود هیومیک اسید پودری هیومی سان

کود هیومیک اسید (Humic Acid) یک ماده آلی تیره رنگ با خاصیت آنتی‌اکسیدانی است که از ضایعات گیاهی و حیوانی تولید می‌شود. این ماده یکی از اجزای اساسی خاک به شمار می‌رود و باعث بهبود تخلخل خاک، افزایش میزان تهویه، افزایش نفوذپذیری و افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک می‌شود. علاوه بر آن، اسید هیومیک باعث افزایش جذب عناصر غذایی توسط گیاه و بهبود کیفیت و مقاومت گیاه در برابر بیماری‌ها و آفات نیز می‌شود.
ارسال فوری
۶۵۴,۷۵۰ تومان
۶۷۵,۰۰۰ تومان
۳%
از ۶۸۵,۰۰۰ تومان - ۶۶۵,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۳/۱/۵
فروش فوری
اصفهان، شیخ صدوق

کود مایع نوتری تک سالت گان ۱۳۰۳

کود مایع نوتری تک سالت گان ۱۳۰۳

این کود به گیاهان انرژی لازم را فراهم می‌کند و رشد بهینه آنها را تضمین می‌کند.
تخفیف ویژه
  • ایران
  • گالن
  • ۱۰۰لیتر
  • انواع خاک و گل و گیاه
از ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان - ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
کیفیت تضمینی
اصفهان، بزرگمهر

کود آهن ولگرو ماسو اسپانیا، ۱ کیلوگرمی

کود آهن ولگرو ماسو اسپانیا، ۱ کیلوگرمی

آهن ولگرو ویژگی‌ها و توصیه‌ها میکرو گرانول قابل حل در آب. پایدار در اسیدیته ۷/۵-۳/۵ که به سهولت جذب می‌گردد. قابل استفاده به صورت مصارف خاکی و کشت‌های هیدروپونیک. قابل استفاده به صورت مخلوط با کودهای مایع، اسید هیومیک (گروول) یا اسیدهای آمینه.
ارسال رایگان
  • از ۱۰ کیلوگرم تا ۱۰۰ کیلوگرم
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • جامد
از ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان - ۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۲/۸/۱۰
کیفیت تضمینی
اصفهان، امام خمینی

کود مایع وکوزیم دریپ هند

کود مایع وکوزیم دریپ هند

کودهای جلبک دریایی همانگونه که از نامشان پیداست از انواع جلبک های دریایی تهیه میشوند. بیشتر محصولات تولیدی بر پایه جلبک‌های دریایی، از جلبک‌های قهوه ای (Phaeophyta)، با حدود ۲۰۰۰ گونه و به طور خاص از گونه Ascophyllum nodosum استخراج می‌شوند. این کودها دارای طیف گسترده ای از مواد غذایی هستند و ارگانیک اند. کود جلبک دریایی به طور کلی در بهبود خصوصیات فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی بستر کشت داشته و نتایجی مثل افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی خاک، افزایش توانایی حفظ آب و کنترل بهتر pH نقش دارند. این کود باعث افزایش جوانه زنی در گیاهانف ریشه زایی قلمه ها، افزایش جذب مواد غذایی، افزایش مقاومت به تنش ها و بیماری ها، تقویت گیاهان و افزایش رشد رویشی و بهبود و تقویت خاک دارند. جلبک دریایی سرشار از هورمون‌های مهمی مانند اکسین‌ها، سیتوکینین‌ها، بتائین‌ها و جیبرلین‌ها است که برای سلامت گیاهان ضروری هستند، اگرچه این هورمون‌ها فقط در نسبت‌های بسیار کمی مورد نیاز گیاهان هستند، اما با این وجود اهمیت آن‌ها در بهبود رشد کمی و کیفی گیاهان انکارناپذیر است.
تخفیف پاییزه
  • شرکت Biostadt
  • هند
  • انواع خاک و گل و گیاه
  • مایع
رزرو شده در: ۱۴۰۲/۱۱/۴
اصفهان

قیمت کود جلبک دریایی پودری | ۱۰--۴۷۵

کود پودری عصاره جلبکی

مقدار کود جلبک دریایی که باید استفاده کنید به نوع گیاه، سن گیاه و شرایط رشد گیاه بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقدار مصرف کود مایع جلبک دریایی، می‌توانید به برچسب محصول یا دستورالعمل‌های تولیدکننده مراجعه کنید.
تخفیف ویژه
۷۸۰,۰۰۰ تومان
از ۷۸۰,۰۰۰ تومان - ۷۹۰,۰۰۰ تومان
ثبت شده در: ۱۴۰۳/۲/۱۲

کود هیومیک اسید چه کارکردی دارد؟

هیومیک اسید به عنوان طلای سیاه در کشاورزی شناخته شده و این اسم به دلیل مزایای بسیار این کود است. هومیک اسید (HS) از اجزای اصلی مواد آلی خاک هستند و به عنوان محرک های طبیعی وکود های طبیعی در رشد گیاهان موثر شناخته شده اند. این ترکیب دارای رنگ تیره ی سیاه تا قهوه ای است و حاوی عناصر گوگرد، ازت و فسفر با مقادیر مختلف است.
همچنین ممکن است دارای فلزات دیگری مانند مس، کلسیم، روی و منیزیم نیز باشد. در سال های اخیر مطالعات بسیاری در مورد فواید هیومیک اسید و ارتباط بین ساختار شیمیایی و فعالیت بیولوژیکی اسید هیومیک در گیاهان صورت گرفته است.فرمول مولکولی هیومیک اسید به صورت میانگین ترکیب C۱۸۷H۱۸۶O۸۹N۹S بوده است و در دسته ی اسید های قوی نا محلول است. نسبت ۱:۱ هیدروژن به کربن این ترکیب مشخص کننده ی درجه آروماتیسیتی قابل توجه آن است.
و همچنین پایین بودن نسبت اکسیژن به کربن آن، نشان گر کم بودن گروه های عاملی اسیدی آن است.هیومیک اسید ماده ای است که در آب و اسید نامحلول می باشد اما در ترکیبات قلیایی محلول است.همچنین هیومیک اسید توانایی اتصال به عناصر معدنی و ایجاد کمپلکس با آن ها را نیز دارد. این ترکیب در هیچ یک از اسید های آلی و معدنی قرار نمی گیرد. علت دادن نام اسید به آن، داشتن pH پایین (۳.۸-۵) است.در واقع هیومیک اسید ترکیبی از انواع مواد آلی و معدنی مانند آمینواسید ها، فنول ها، پپتید ها و ترکیباتی از این دست می باشد که می توانند با کاتیون ها پیوند و کمپلکس تشکیل داده و به عنوان یک کی لیت دهنده عمل کنند.کود هیومیک اسید نوعی کود ارگانیک، طبیعی و آلی است.برای اطلاعات بیشتر درباره کود هیومیک اسید چیست به مقاله مورد نظر را مطالعه فرمائید.


روش تولید هیومیک اسید

برای استخراج این ترکیب، ابتدا مواد هیومیکی را در مجاورت محلول آبی هیدروکسید سدیم قرار می دهند تا با آن واکنش دهد. طی این فرآیند، هیومین نامحلول می گردد و جدا می شود. در ادامه باقی مواد را با محلول اسیدی ترکیب می کنند. طی این واکنش، هیومیک اسید جدا می شود چرا که در اسید نامحلول است. ماده باقی مانده نیز فولویک اسید است که در همه pH ها محلول است.
مواد هیومیک از مرطوب شدن ترکیبات شیمیایی و بیولوژیکی مواد گیاهی و حیوانی، از طریق فعالیت های بیولوژیکی میکروارگانیسم ها تشکیل می شوند. این مواد حاوی مواد مهم هوموس، بخش اصلی آلی خاک، زغال سنگ ناقص و زغال می باشند. هوموس یک اصطلاح کلی است که مواد هیومیکی مجزا را تشریح می کند. هوموس در خاک و آب یافت می شوند و از تجزیه مواد گیاهی به وجود می آیند. هیومیک اسید بخش اصلی هوموس را تشکیل می دهد. شما میتوانید برای مطالعه بیشتر در این رابهطه به مقاله تولید هیومیک اسید مایع مراجعه فرمائید.

کاربرد کود هیومیک اسید برای خاک و گیاهان مختلف و متنوع است. استفاده از مواد آلی یک روش عالی برای معدنی کردن خاک شسته شده مانند ماسه است. ماسه با ظرفیت پایین در مبادله کاتیون در نگهداری کاتیون های مواد مغذی مشکل دارد. این کاتیون ها می توانند به راحتی به عمق ماسه نفوذ کنند و در نتیجه از دسترس گیاه برای جذب خارج می شوند. ماسه ها، در شرایط هوایی خشک نیز هوموس کمی دارند و قادر به نگه داشتن آب نیستند.
مولکول های زیستی هوموس می توانند به حفظ آب و مواد مغذی یونیزه شده که در چرخه بیومس آلی، کمپوست و یا سایر کود ها تولید می شود، کمک می کند. عامل الکترونگاتیویته هیومیک اسید در ایجاد و حفظ خاک سالم و پایدار بسیار مهم است.اینکه چه موقع از هیومیک اسید استفاده کنیم که برای گیاه مفید و قابل استفاده تر باشد، دغدغه اصلی بسیاری از کشاورزان، گلخانه دار ها، باغداران و حتی خانم های خانه دار هست.در ایم مقاله زمان مصرف هیومیک اسید کامل شرح داده شده است ، برای اطلاع لینک مورد نظر را کلیک نمائید.


فواید هیومیک اسید

فواید استفاده از هیومیک اسید برای صنعت کشاورزی بسیار زیاد است که ممکن است بیان همه آنها در این مقاله نگنجد. علاوه بر صنعت کشاورزی، محیط زیست نیز منافع زیادی از مصرف هیومیک در مزارع پرورش گیاه می‌برد. در بیان مضرات اسید هیومیک هیچ موضوعی را نمی‌توان عنوان کرد چرا که این ماده با ارزش به صورت طبیعی خاک را قوی می کند و هیچ ماده مضری را وارد محیط زیست نمی‌کند. مصرف آب در مزارع کشاورزی حاوی هیومیک به حداقل می‌رسد و به این ترتیب در منابع و هزینه ‌های احتمالی صرفه‌ جویی می‌شود.به هرحال استفاده نکردن از این کود فوق العاده در مزارع و باغات، به منزله پس زدن برکتی است که این ترکیب منحصر به فرد می‌تواند به صنعت کشاورزی و محصولات ارگانیک ما ببخشد. 

امروزه با افزایش جمعیت، ضرورت تولید و نیاز به مواد غذایی و راه های تولید افزاینده محصولات کشاورزی و باغی اهمیت پیدا کرده و به همین دلیل انسان ها مجبور به استفاده از کود های کشاورزی و سموم کرده است. به دنبال این مشکلات پیش روی تامین مواد غذایی در سرتاسر دنیا، کشاورزان چاره ای جز انتخاب کود های شیمیایی ندارند.به دنبال مصرف کود شیمیایی توسط کشاورزان برای بدست آوردن سود اقتصادی، ممکن است آنها دست به زیاده روی در مصرف کودهای شیمیایی زده و نه تنها توازن عناصر خاک را بهم زده، بلکه مشکلات زیست محیطی فراوانی را نیز به بار آورده اند. خوشبختانه کاربرد و نقش هیومیک اسید در این زمینه به یاری خاک، آب و انسان، گیاهان و جانوران شتافته و لقب بهترین اصلاح کننده خاک را از آن خود کرده است. مواد هیومیکی برخلاف کودهای شیمیایی، ساخته دست انسان نبوده و کاملا طبیعی هستند. این مواد درصد بالایی از عنصر کربن را در خود جای داده و به بازگشت مواد آلی کمک شایانی می نمایند.


در خاک کود هیومیک اسید چه کاربردی دارد؟

هیومیک اسید تهیویه ی خاک را بهبود می بخشد. این کود اکسیژن خاک را بیشتر جذب کرده و از این نظر برای رشد گیاه موثر است. هیومیک اسید به ذرات موجود در خاک می چسبد، دانه بندی خاک را افزایش می دهد و فضای خالی برای آب زیاد می گردد. در حقیقت کود هیومیک اسید، بستر و کانال تهویه‌ ی هوای خاک را بزرگ ‌تر می‌کند. همچنین کود هیومیک اسید ظرفیت نگهداشت آب در خاک را افزایش می دهد.بسیاری از خاک ‌های تحت کشت به دلیل عدم توانایی در حفظ آب، دچار خشکی و قحطی شده ‌اند. از طرف دیگر، زمین ‌هایی که از این مشکل رنج می ‌برند مصرف آب بسیار زیادی خواهند داشت که در مرور زمان، باعث زحمت زیاد و هزینه های بالایی می‌شوند.
برای حل این مشکل، استفاده از کود هیومیک اسید، بهترین راه حل است.از آن جایی که یکی از مهم‌ترین مزایای هیومیک اسید، افزایش قابلیت ماندگاری آب در بافت خاک است، کود هیومیک اسید نیز پس از اضافه شدن به خاک باعث افزایش ظرفیت نگهداری آب خواهد شد. هیومیک اسید داخل خاک همچنین باعث تنظیم پی اچ خاک می شود. اکثر خاک های ایران خاصیت بازی و قلیایی دارند و این ویژگی جذب عناصر توسط ریشه را سخت می کند. اکثر عناصر در خاک های قلیایی توسط ریشه جذب نمی شود و به همین دلیل گیاه دچار کمبود عناصر می گردد و ریشه به خوبی رشد نمی کند.


در گیاه کود هیومیک اسید چه کاربردی دارد؟

هیومیک اسید در گیاهان باعث مقاوم شدن گیاه نسبت به تنش های محیطی، افزایش رشد رویشی و رشد ریشه، جوانه زنی بهتر بذور و بهبود کیفیت محصول کاربرد دارد. از هیومیک اسید می توان برای افزایش مقاومت گیاه نسبت به شرایط خشکی، شوری، آفات و بیماری ها می گردد.مجموعه گل استایل ارائه دهنده انواع کودهای  ارگانیک و محرک رشد که با بهترین قیمت و کیفیت می باشد.برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمائید.

ارزان ترین محصولات

مهندس نیلوفر مسیبی
کارشناس ارشد گیاه پزشکی

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.